پست‌ها

نمایش پست‌ها از ژوئیه, ۲۰۱۰

ده موضوع جذاب

سخت نگیرید! شما هم میتوانید جالب و جذاب باشید. پیدا کردن موضوع جالب برای باز کردن سر صحبت با دیگران اصلا کار سختی نیست. قبل از هر کلامی فقط به یک سوال جواب دهید : چه موضوعی برای مخالب من جالب خواهد بود؟ با جواب به این سوالات متوجه میشویم که بهترین موضوعات، عادی ترین و روزمره ترین آنها هستند. چون فکر کردن و نظر دادن در مورد آنها برای هیچکس مشکل نیست. دنبال مباحثه نباشید، ورود به موضوعات مشکل چون سیاست و اقتصاد و ... اصلا جالب نیست، در حالی که بسیاری از مردم سیاست روز را اولین موضوع گفتگوی خود قرار میدهند. وقتی دنبال حرف زدن با مردم هستید، روی موضوعاتی که آنها را خوشحال میکند و آرامش دهنده هستند متمرکز باشید. موضوعاتی چون : خانواده، آرزوها، رویاها، تجربیات و ... . برای راحتی کار ده موضوع معمول و جذاب را در ادامه ی مطلب بررسی میکنیم:

اتلاف وقت

وقت تلف کردن عامل بسیار از مشکلات است. مشکلاتی چون رد شدن در امتحانها، از دست دادن معاملات و فرصت های شغلی مناسب و حتی خراب شدن رابطه شما با افراد دیگر. پس اگر آماده ی رفع این مشکل هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

روابط بهتر 2

باز گشت به ابتدای مطلب ۶. شک و تردید. اگر حرف تندی به شما زد چه فکری میکنید؟ آیا فقط به دلیل خستگی شدید این حرف را زد؟ چون احساس راحت و خوبی ندارد؟ از دست چیزی در محل کار ناراحت است؟ زیر لب حرف زدن و نا مفهوم بودن حرفهای او به معنای ناتوانی در ارتباط بر قرار کردن است؟ یا ممکن است در بیان خواسته خود ناتوان باشد؟ یا شاید دنبال خرد نکردن احساسات شماست؟ خب فکر کردن به جای او و گمانه زنی چیزی را پیش نخواهد برد. سعی کنید او در حرف زدن کمک کنید. به مثال زیر توجه کنید: ( خب سعی میکنم درکت کنم، من ناراحتت کردم؟ ) ، ( نه ) ، ( کسه دیگه ای کاری کرده که ناراحت شدی؟ ) ، ( نه ) ، ( خب ناراحتی ؟ ) ، ( آره ) ، ( خب از دست منه ؟ ) ، ( نه واقعاً ) سپس کمی او را آرام کنید. اگر طی این مکالمه واقعا مطمعن شدید که از شما ناراحت نیست کمی به او زمان دهید تا در سکوت فکر کند. قطعا بعد از چند دقیقه سر صحبت را باز خواهد کرد. سپس در پیدا کردن راه حل کمکش کنید. ۷. بازی نکنید. راه حل بالا برای از بین بردن شک و تردید در مورد علت ناراحتی او روش مناسبی است. اما بعد از شناسایی محدودی مشکل او زیادی حرف زدن و گیر زیا