پست‌ها

نمایش پست‌ها از اوت, ۲۰۱۰

مدیریت یادداشتها

در ادامه ی سری مطالب "موفقیت در درس"، یکی از مسائل مهم مدیریت یادداشتها و درست نوشتن است. پس در این مطالب به بررسی این موضوع میپردازیم. راهکارها: 1 – حتما در تمام کلاسها حاضر باشید و جزوه ی هیچ جلسه ای را از دست ندهید. * قبل از هر کلاسی مطالب جلسه ی قبل را سریع دوره کنید. * سوالهای خود را در حافظه آماده داشته باشید. 2 – جزوه ی سر کلاس خود چرکنویس کنید و آنها را در یک پوشه نگهدارید. * عنوان مطالب اصلی را در سمت چپ بالای صفحه یادداشت کنید. * جلسات را به ترتیب تاریخ نگهدارید. * جزوه را در برگه ی سمت چپی یادداشت بردارید و برگه ی سمت راست را برای سایر مطالب خالی بگذارید. * بعد از کلاس بلافاصله به جزوه های روز گیره بزنید و آنها را پوشه ی اصلی خود قرار دهید. 3 – سر کلاس دقت داشته باشید. * همه مطالب روی تخته را یادداشت بردارید. * مطالبی که تکرار میشوند را هم نت بردارید. * مثال ها را بنویسید. * قبل از خروج از کلاس سوال های خود را بپرسید. 4 – از مطالبی که باید حفظ کنید مختصرا نت بردارید. * بین مفاهیم فاصله بگذارید. * بعدا این مفاهیم را به زبان خود باز نویسی کنید. * جملات کوتاه بنویس

درس خواندن 2

 بازکشت به ابتدای مطلب نکات: * هدفمند از مسنجر یا فیس بوک استفاده کنید تا زمان بیشتر برای استراحت و کارهای روزانه داشته باشید. * در طول ترم سه درست سخت و سه درس ساده بردارید. درس سخت یعنی سه واحد که اندازه ی شش واحد مطالعه نیاز داد. از طرفی در برداشتن واحد ها تنبلی نکنید!

درس خواندن 1

حدود یک ماه تا شروع c جدید مانده است، در طول تابستان با اعلام شدن نمرات گاهی تمام خاطرات خوش رنگ میبازند. از اینرو تصمیم دارم در طول یک ماه باقیمانده مجموعه ی کاملی از روشها مطالعه و موفقیت در تحصیل آماده کنم تا راه گشای همه ی دوستان دبیرستانی و دانشگاهی باشد. در ابتدا انجام این روش ها بیشتر شبیه بازی میباشد اما بعد از مدتی روش اصلی یادگیری ما خواهند شد. با یک سوال اساسی شروع میکنیم، چه میزان قادر به حفظ کردن مطالب جزوه یا کتاب درسی خود هستید؟ این مطلب بر پایه ی حفظ کردن مطالب و روش های انتقال اطلاعات به مغز تنظیم شده است البته در بخش مجرائي روشهای یادگیری درسهای با پایه ی ریاضی را هم بررسی خواهیم کرد.

روزه ی سکوت

دوست دارید کمی ساکت باشید؟ شاید هم دنبال تجربه کردن روزه ی سکوت هستید؟ در هر صورت در این مطلب روشهایی برای موفق شدن در روزه ی سکوت ارائه شده است. بسیاری از مردم در سراسر دنیا انواع روزه های نخوردن غذا، آب و ... را دارند اما گرفتن روزه ی سکوت بیشتر بین بزرگان و عارفان رواج دارد و از همه ی انواع آن سخت تر است. پس اگر آماده ی روزه گرفتن هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

آقای سکوت

اگر فکر میکنید صدای بلندی دارید و در جمع زیادی حرف میزنید و کلا تابلو هستید، مطلب راه حل هایی برای آرام و کمتر صحبت کردن به شما پیشنهاد میکند. اگر اماده ی سایلنت شدن هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

زندگی ساکت

گاهی وقعا نیاز به سکوت داریم و از هر صدایی رنجیده میشویم، در این مطلب روشهای ساکت بودن و انجام کارهای روزانه در سکوت را آموزش میدهم، مثل یک نینجا!

امتحان آرام

فشار و استرس امتحان واقعا چیز اعصاب خورد کنی است. وارد کلاس میشوید، به سرعت شماره ی صندلی خود را پیدا میکنید و ده صفحه سوال جلو شما قرار میدهند که باید در نیم ساعت به آنها پاسخ دهیم، همه ما تجربه ی این موضوع را داشته ایم. واقعا عصبی شدن هم دارد. از اینرو در این مطلب روشهایی برای کاهش استرس و فشار امتحان را معرفی کرده ام که در هر شرایطی جواب میدهند.