پست‌ها

نمایش پست‌ها از مه, ۲۰۱۳

شناسایی اهداف زندگی و رسیدن به آنها

یکی از مشکلات امروزی جوان های جامعه ایران نداشتن هدف است. بروز چنین مشکلی نه دلیل اقتصادی و نه سیاسی دارد. بلکه تنها دلیل آن عدم آموزش زندگی کردن در مدارس است. با یک جمله می توان مشکل کار را نشان داد.« اگر زندگی یک سفر باشد، بدون برنامه چطور می توان سفر کرد؟ اهداف زندگی در واقع مقصد های مسیر سفر هستند و تا زمان رسیدن به آن شناخت کاملی از ان بدست نخواهد آمد.»

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟

تست تافل یکی از تست های زبان استاندارد است که به عنوان استاندارد سنجش زبان دانشجوها پیش از ورود به دانشگاه مورد استفاده قرار میگیرد. در سال های اخیر از یک سو اجبار دانشجوهای مفطع دکترا برای گرفتن نمره تافل خوب و از سوی دیگر موج مجاهرت و خروج جوان های ایرانی از کشور شرکت در امتحان تافل بسیار مرسوم شده است. البته در یک سال گذشته با کاهش ارزش پول ایران شرکت در این امتحان کمتر شده و دیگر برای محک زدن زبان کسی شرکت نمی کند. از سوی دیگر با افزایش درخواست دانشجوهای چینی و هندی برای ورود به دانشگاه های خوب دنیا و کاهش پشتکار دانشجو های ایرانی حداقل نمره تافل مورد قبول اکثر دانشگاه ها خیلی بیشتر از اطلاعات سایت آنها است. از اینرو موفقیت در تافل زمان گیر و نیاز به پشتکار دارد. نمره خوب تافل فقط به شانس وابسته نیست. تافل به عنوان یک تست استاندارد واقعا سطح زبان شما برای ورود به محیط دانشگاهی را می سنجد از اینرو سطح دانش، توانایی و تفکر دقیق دانشجو در نتیجه آن بسیار موثر است. در کل تست به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: •    خواندنی •    شنیداری •    گفتاری •    نوشتاری در این مطلب به طور گام به گام

چطور مهم ترین تصمیمات خود را علمی کنیم؟ (رسیدن به هدف)

آرزو داشتن سن و سال ندارد. بقای بشر در تلاش برای رسیدن به اهداف زندگی است. گاهی به دلایل محیطی و جبر زندگی رفته رفته از آرزو های خود فاصله میگیریم. در چنین شرایطی انرژی و خنده جای خود را به افسردگی و خشم می دهد. زندگی پر از آرزوهای بزرگ و کوچک است. گاهی یکی از این آرزو ها خیلی مهم می شود. اما عادت به تعویق انداختن کار را خراب می کند. کلید برداشتن هر مانعی تنها در یک جمله خلاصه می شود « می دانم که می توانم ». با اعتقاد به این جمله و کمی برنامه ریزی به راحتی می توان هر هدفی رسید.