احساس آزادی

حس آزادی به شما کمک میکند در مورد خود بهتر فکر کنید و به همین نسبت دوستان شما هم در مورد شما بهتر فکر میکنند و این دوباره به شما کمک میکند تا نسبت به خود بهتر فکر کنید . بعد از این دوره واقعا فکر میکنید که فردی دیگر و آماده هستید. خوب پس کمر بندها را محکم ببنیدید! و ادامه مطلب را مطالعه کنید ...

گام ها:

1. نسبت به مسئولیت هایی که در زندگی دارید ( مانند فکر کردن ، احساس کردن و عمل کردن ) آگاه باشید ، اگر فقط روی همین کارها تمرکز کنید و از کنترل کردن سایرین دست بردارید . خیلی زود احساس خواهدی کرد که شما در مسیری درست قرار گرفته اید مسیری که زیبا ، درست و آزاد است. برای مثال اگر فردی به شما گفت " تو خیلی احمق هستی ! " ناراحت نشوید ( منظورم از ناراحت شدن این است که به او توهین کنید یا حتی با او اعوای شدیدی کنید ) این نظر اوست و ممکن است درست باشد اما به یاد داشته باشید به همان نسبت هم ممکن است نادرست باشد. آرام باشد ، این نظر اوست و شما نیازی به تحت تاثیر قرار کرفتن از این جمله ندارید ، پس دلیلی ندارد تحت تاثیر قرار گیرید. انرژی خود را جمع کنید تا در مسیری که خودتان انتخاب کرده اید قدم بردارید .

2. درباره ی مشکلات خود با پدر و مادر خود بیشتر صحبت کنید. چیزی را مخفی نکنید. قبول دارید اگر در کاری اشتباهی است آنرا مخفی می کنند پس اگر به کار خود و مسیر که خود انتخاب کرده اید ایمان دارید چرا آنرا مخفی کنید. پس راحت بودن با پدر و مادر نه تنها احساس خوبی را در شما ایجاد میکند بلکه دیگر احساس نمیکنید از دو دنیای متفاوت هستید. پس دیگر نیازی به مخفی کردن و دروغ نیست.

3. اوقاتی را برای گردش با دوستان داشته باشید، برای ورزش آخر هفته ، تماشای فیلم ، شرکت در کارهای جالب ، شرکت در جلسات گرو های اجتماعی و غیره . این زمان را با خانه ماندن و وقت صرف کردن با وسایل الکترونیکی مثل کار با کامپیوتر ( minesweeper ، GTA ، The Sims بازی کردن ، یا چرخیدن در Myspace و Yahoo360 و Yahoo Profile و Facebook و hi5 و غیره . تماشای تلویزیون و بالا و پایین رفتن شبکه ها ، بازی با Playstation و Xbox و PSP یا هر چیز دیگری یا کار دیگری که بدون فعالیت فیزیکی است ) پر و از دست ندهید. بیرون روید و از روح طبیعت تا جایی که میتوانید استفاده کنید و لذت ببرید.

4. اوقاتی را صرف خانواده ی خود کنید. کمی عشق نسبت به خانواده ی خود داشته باشید. اگر دوستان تماس گرفتند به آنها بگویید که کنار خانواده ی خود هستید. یک حیوان خانگی مناسب داشته باشید و کمی برای آن وقت صرف کنید ، با این کار یاد میگیرید که مراقب همه چیز باشید و مطمئن باشید دیگران هم این را میبینند. هزگر فکر نکنید که تقسیم کردن شادی با دیگران کار خوبی نیست.

5. با انجام فعالیت های جدید دوستان جدید پیدا کنید. عضو گروه های مورد علاقه ی خود در فرهنگ سرا ها شوید یا عضو گروه های ورزشی باشد . با همسایه های خود آشنا شوید و سعی کنید اطرافیان خود را بشناشید.

6. وقت بیشتری را با دوستان خود سپری کنید. اطراف خانه ی خود قدم بزنید و ورزش کنید و حتی دچرخه سواری کنید و به پارک های نزدیک سر برنید. با این کار دوستام جدید پیدا میکنید.

7. در قید و بند و تبل نباشید، اگر دوست دارید خرید کنید یا فیلم تماشا کنید یا حتی گل کوچیک یا بسکت بال بازی کنید این کار را انجام دهید. هر کاری دوست دارید انجام دهید.

8. صورت خود را بشوید و حمام روید ، حتی میتوانید در استخر شیرجه روید، با این کار احساس شادابی بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتری میکنید.

9. عادت غذایی خود را درست کنیدو غذاهای مناسب خود را مصرف کنید ، پر خوری نکنید! در کارهای آشپزخانه به مادر و پدر خود کمک کنید تا شما هم آشپزی را یاد بگیرید.

10. راحت بخندید، عشق و علاقه ی خود را آزاد کنید. برای دست آورد های زندگی خود شاکر باشید.

11. نگرانی را کنار گذارید و شاد باشید. به قول حضرت خیام : (( زنهار به کسی نگو این راز نهفت ، هر لاله که پژمرد نخواهد شکفت )) پس گل من زندگی خود را پژمرده نکن.

خلاصه:

• خوشحال باشید و از زندگی خود لذت ببرید.
• کاری را که دوست دارید انجام دهید.
• بیشتر و راحت بخندید.
• مثبت فکر کنید و مطمئن باشید هر مشکلی راه حلی دارد.
• حجم مخزن صبر خود را افزایش دهید.
• به غریزه ی خود توجه کنید، گاهی در شرایط سخت این غرایز طبیعی و ذاتی باعث درست فکر کردن میشوند.

توجه:

• بد بینی را کنار گذارید و هرگز دچار آن نشوید ، برای مقابله و رهایی از آن آرام نفس بگیرید ، پنج ثانبه هوا را به داخل ریه های خود بکشید و طی پیج ثانیه آرام آنرا خارج کنید ، این کار را از بینی خود انجام دهید.
• از افرادی که به شما فشار می آورند تا خود را عوض کنید و مطابق آنها شکل دهید دوری کنید. شما هدف سست آنها نیستید.
• هرگز از ظاهر افراد در مورد آنها قضاوت نکنید. این که چه سلیقه ای در موسیقی یا چه دوستانی دارند ملاک های مناسبی نیستند. نگذارید نظرات دوستان + خانواده ی شما روی رفتار شما تاثیر نگذارد، نظر آنها را در ذهن خود داشته باشد و عقلانی ، عقلانی! نه احساسی نسبت به آنها فکر کنید ، از کنار آنها مانند یک گوسفند راحت نگذرید!!!

در پایان برای اینکه همیشه به خود یاد آوری کنید که آزاد هستید و این آزادی را از خود دارید آهنگی از bobby mcferrin به نام don't worry be happy را برای دانلود گذاشته ام ، امیدوارم با شنیدن آن زندگی آزاد و خوشحالی را شروع کنید.


Download: Bobby Mcferrin - Don't Worry be Happy 3.50 Megabytes 128 Kilobytes per Second

متن آهنگ :

Don't Worry, Be Happy
From the Movie "Cocktails"
Performed by Bobby McFerrin
Here is a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't worry be happy
In every life we have some trouble
When you worry you make it double
Don't worry, be happy......
Ain't got no place to lay your head
Somebody came and took your bed
Don't worry, be happy
The land lord say your rent is late
He may have to litigate
Don't worry, be happy
Lood at me I am happy
Don't worry, be happy
Here I give you my phone number
When you worry call me
I make you happy
Don't worry, be happy
Ain't got no cash, ain't got no style
Ain't got not girl to make you smile
But don't worry be happy
Cause when you worry
Your face will frown
And that will bring everybody down
So don't worry, be happy (now…)
There is this little song I wrote
I hope you learn it note for note
Like good little children
Don't worry, be happy
Listen to what I say
In your life expect some trouble
But when you worry
You make it double
Don't worry, be happy......
Don't worry don't do it, be happy
Put a smile on your face
Don't bring everybody down like this
Don't worry, it will soon past
Whatever it is
Don't worry, be happy

لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش نظرات و پرسشها برای من بنویسید.

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟