بازتاب علاقه

همه ی ما گاهی متوجه افرادی شده ایم که سعی دارند به ما نزدیک شوند و رابطه ی صمیمیتری بر قرار کنند. با کمی مطالعه ی وبلاگها متوجه شدم که هم دو گروه پسر ها و دختر ها متاسفانه مشکلات بسیاری در بیان احساسات خود به فردی مورد علاقه خود دارند. اینکه این مشکل از کجا شروع شد و به کجا خواهد رفت بحث مفصلی است که اینجا گفتن ندارد. پیرو مطالب " پیشنهاد دوستی " و " معاشرت با دخترها " در این پست بیشتر به بررسی راه های پاسخ دادن به احساسات دختری که به شما علاقه دارد میپردازم. مسئله ی شروع یک رابطه ی احساسی ( البته احساس عقلانی ) با دختری معمولا با مسائل بسیار همراه است، یکی از این مسائل پاسخ دادن به احساسات و روحیات اوست. پس اگر اماده ی ابراز احساسات هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

پا نوشت بخش شروع: مدتی قبل یکی از دوستانم درباره ی مشکلات دوست پسرش در ابراز احساساتش درد و دل میکرد. پس آن کمی توجه بیشتر متوجه شدم که شدیدا در این مورد هم دختر ها و هم پسرها مشکل دارند. از روش بیان و نشان دادن احساسات خود گرفته تا تنظیم میزان و شدت آن، از این رو تصمیم گرفتن در این مورد تجربه ها و آموخته هایم را بنویسم.


راه کارها

1. ابتدا به کمک روشهایی که قبلا در مطلب " پیشنهاد دوستی " گفته بودم، کاملا مطمئن باشید او به شما علاقه مند است.
2. اگر هنوز رابطه ی خیلی جدی با هم ندارید و در حال برانداز یکدیگر هستید، به نگاه های او پاسخ دهید، گاهی به او نگاه کنید، نه مستقیم و برای مدت طولانی، بلکه هر چند دقیقه یکبار نگاه خود را متوجه او کنید تا متوجه شود که مورد نظر شماست. اگر چشم تو چشم شدید به او لبخند آرامی بزنید.
3. اگر سر کلاس یا محل خاصی هستید کنار او بنشیند، اگر او را در راه دید بلند و خیلی مهربان سلام کنید و نام او را به زبان بیاورید، سلام خشک و خالی و بدون ذکر نام اصلا برای او جالب نخواهد بود.
4. با او صحبت کنید، اگر بیرون کلاس درس هستید، طوری رفتار کنید متوجه شود منتظر او ایستاده بوده اید، اگر کاملا به علاقه ی او به خود مطمئن هستید شماره ی تلفن او را از او بگیرید، بهتر است از او بخواهید شماره ی تلفن خود را روی ورقی بنویسد.
5. اگر واقعا به او علاقه دارید و او هم تا حد توان خود دو طرفه بودن احساسات خود را نشان داده است، مرد باشید و در موقعیت مناسبی که هر دوی شما تنها هستید، خیلی ساده و راحت به او پیشنهاد دوستی دهید، هرگز این کار را در جمع نکنید، چون فشار بسیار زیادی برای جواب دادن به او وارد میشود و ممکن است علیرغم میل باطنی شما را رد کند، که این نتها باعث ناراحتی هر دوی شما بلکه باعث خار و خفیف شدن شما در جمع هم میشود.
6. همه ی آدمهایی که به یکدیگر علاقه دارند زبان صحبت کردنی دارند که افراد دیگری قادر به درک آن نیست، از زبان چشمی گفته یا حتی زبانی، حتما زبان مشترکی که هر دوی شما متوجه میشوید را پیدا کنید . با این زبان به او اشاره کنید که او را دیده اید و از حضور او مطلع هستید.
7. هرگز از او سریع سوال نکنید. با او صحبت کنید اما طولانی نه. اگر او کنار دوستان خود قرار دارد، هرگز برای دست دادن اول شما دست خود را دراز نکنید و یا اول شما شروع به صحبت کنید. به گروه دوستان مشترک خود پیشنهاد کارهای تفریحی دهید و با او به همراه دوستان خود برون روید. هرگز طولانی صحبت نکنید. دو دقیقه بیشتر نه، خلاصه و با دقت در عین حال در مورد موضوعات مورد علاقه اش با او صحبت کنید. هنگام صحبت کردن ارتباط چشمی خود را حفظ کنید. بعد از این دو دقیقه به او بگویید که باید برای کاری بروید. وقتی از دور میشوید، با هم دست بدهید و بگویید که از صحبت با او بسیار خوشحال شده اید. ( مگر غیر از این است؟!؟ ). وقتی دور میشوید، بعد از سه چهار قدم برگردید و او را نگاه کنید اگر شما را دید و لبخند زد، شما هم به او لبخند مهربانی بزنید و ادامه ی راه خود را بدهید.

نکات
• اگر واقعا او به شما علاقه مند است ، یعنی شما را با تمام مشکلاتتان پذیرفته است، پس اگر مثلا وقتی با او صحبت میکنید ناگهان تمام ورق های شما روی زمین ریخت ناراحت و شرمنده نشوید، این فقط یک اتفاق بوده است و حتی شاید برای او جالب و جذاب هم بوده است.
• هرگز او را ندیده نگیرید، با این کار ممکن است فکر کند که شما علاقه ی به او ندارید.

موارد بالا را من حتی برای دوستان نزدیکم در نظر میگیرم و این باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت در آنها میشود، از این رو از نکات بالا حتی در دوستی های معمولی خود با دختر ها میتوانید استفاده کنید.


نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟