خنده به هیچ و پوچ

خندیدن و لبخند زدن بهترین راه حل مقابله با هر نوع مشکل فیزیکی، روانی و حتی اجتماعی هستند. آیا میدانید که خنده کالریهای اضافی بدن را میسوزاند و محکم کننده ی عضلات شکم است؟ بنا بر نوشته ی قبلی خودم " معاشرت با دخترها " یاد آوری میکنم که طرف شادی دهنده و مقاوم و همیشه مهربان در روابط با دخترها ما مردها هستیم، خوب پس اگر دوست دارید به هیچ و پوچ بخدید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.



راه ها
1. دو ثانیه صبر کنید ، احساس ناراحتی میکنید؟ خوب پس باید شرایط را تغییر دهید.
2. نگاهی به دور خود بکنید و موردی برای خندیدن شروع کنید، حتی دوستانان را میتواند در خنده خود شریک کنید.
3. نگاهی به دور خود بیندازید و فقط بگویید " عجب چیز ... " لازم نیست دلیل داشته باشید، فقط خنده خود را شروع کنید.
4. با حداکثر توان خود و تا جایی که میتوانید بلند بخندید.
5. بعد از اینکه خنده ی شما شروع شد دیگر به چیزی نخندید بلکه به هیچ بخدید تا احساس شما ثابت و همان روح خنده ی واقعی باقی بماند.
6. در پایان خنده خود، چند لحظه آرام باشید و از خود بپرسید " من الان خوشحالم؟ " حتما خواب شما بلی خواهد بود.

تذکرات
• هرگز بدون توجه به اینکه برای شاد شدن میخندید خنده ی خود را کش ندهید، با این کار ممکن است افسرده تر هم شوید.
• از تخیل خود درست استفاده کنید، مثلا نگویید فلانی و شروع به خنده بکنید بلکه فعل خاصی را به یاد بیاورید و شروع به خنده به آن بکنید.
• ممکن است فکر کنید با خنده دیوانه به نظر میرسید، فکرش را نکنید با ادامه خنده ی که واقعا برای خندیدن باشید دیگران هم به خنده می افتند.
• هرگز با حرص نخندید، قبل از خنده چند لحظه تمرکز کنید و برای روح واقعی خنده بخندید نه با روح حرص.
• هیچ وقت کنار گوش کسی بلند نخندید و هرگز جلوی دهان فردی که میخندد قرار نگیرید، صدای او ممکن است به گوش شما آسیب برساند.

من خودم به پاسخ بسیار خوب خنده و لبخند درست پی بردم، مدت ها پیش در لحظه ی بسیار بد احساسی سعی کردم بخندم، بسیار هم بلند و طولانی خندیدم اما با حرص، همان روز به آثار بد خنده ی نادرست پی بردم، کمکم از لبخند شروع کردم، همه ی ما مرد ها میدانیم که بعضی وقتها واقعا بد خلق میشویم، من کلید رفع این بد خلقی را در لبخند پیدا کردم، تا میبینم کمی اخم کردم و عبوس به نظر میرسم لبخند میزنم. لبخند مانند پادزهر تمام افکار بد را از ذهنم پاک میکند، در مورد خنده ی بلند هم همین طور، بار اول به همراه یکی از دوستان صمیمی که سالی یکی دوبار او را ملاقات میکنم فقط برای خندیدن به ایستگاه چهار کلک چال رفتیم و تا میشد به یکدیگر خندیدیم بعد از مدتی متوجه شدم تمام کوهنورد ها از خنده ی ما به خنده افتاده اند و با خنده راه خود را ادامه میدهند. خنده هایی که با فکر باز و به دور از تنفر و احساسات بد و در محلی مناسب هستند برای مدت ها شما را شارژ میکنند. فقط پنج دقیقه لبخند و قدم زدن برای چهل و هشت ساعت من را به مهربان ترین حالت ممکن میرساند و خنده های بلند که جا و محل مناسب میخواهند برای مدت ها یعنی یک سال شاید هم بیشتر اراده لبخند زدن را برای من فراهم میکنند. جالب اینجاست که با پنج دقیقه لبخند ارادی چهل و هشت ساعت لبخند کاملا ناخود آگاه و از روی مهربانی دارم. این لبخند حتی اگر از روی لبها و چهره من به مرور محو شود در دل من باقی میمانند از این رو با همه مهربان هستم و درست تر و به قولی مردونه تر فکر و با دیگران رفتار میکنم. امیدوارم از خنده ی خود لذت ببرید و همیشه لبخند زنان باشید.


نظرات

  1. مشکل من اینه که همیشه حتی در بدترین لحظات هم میخندم. خسته شدم بس که به همه چی خندیدم و زیر سیبیلی رد کردم.حالا بایدچکار کنم؟؟؟

    پاسخحذف
  2. اوپس پس لازم شد یه مطلب در این مورد بنویستم کتی! آخر همین هفته ترتیبش رو میدم منتظر آپم باش :)

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟