شخصیت، جوانمردي‌ و شرافت‌

جوانمردي‌ و شرافت‌ صفات بدی نیستند، اما متاسفانه به آنها توجه چندانی نمیشود. فقط جلوی دخترها برای جلب توجه با شخصیت بودن کار درستی نیست، جوانمردی و شرافت واقعی صفاتی درونی هستند. پس اگر مایل هستید این صفات را پیدا کنید و تبدیل به صفات همیشگی خود کنید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.
پا نوشت بخش شروع: چند روز پیش برای خرید به مرکز شهر تهران رفته بودم، به سختی در حال پیدا کردن جای پارک در کوچه های تنگ اطراف میدان منیریه بودم نا گهان چشم به سطل زباله ی که از جدای خود خارج شده بود افتاد، تصیم گرفتم سطل آشغال را سر جایش قرار دهم تا جای پارکی یک اتومبیل باز شود، متاسفانه چرخهای سطل مشکل داشتند برای همین از تعدادی از پسران هم سن و سال خودم که در حال پخش شربت و شکلات بودند کمک خواستم، حدود پنج نفر میشدند، همه ی آنها صدای من را واضح شندیدن اما هیچ کدام برای کم به من نیامند به قولی فقط نگاه میکردند تا اینکه بلاخره کار را خودم تنها اجام دادم، بعد از آن به این فکر افتادم که مطلبی در مورد این مشکل بنویسم.




راهکارها

1. به ظاهر خود توجه داشته باشید. از لباس هایی که اندازه ی شما هستند استفاده کنید، از پوشیدن لباسهای براق و فشنهای عجیب خود داری کنید ( کلای کپ و تی شرت تیم ملی و ... ) . پوشش ساده در عین حال منطقی نماینده گر تاکید روی خود شما است نه پوشش شما. همیشه موی سر خود را منظم و اندازه نگهدارید برای اینکار در برنامه ی ماهانه ی خود به صورت منظم رفتن به آرایشگاه را قرار دهید.
2. یک انسان شریف نسبت به همه با ادب است. همیشه توجه داشته باشید که چگونه به دیگران میتوانید کمک کنید. تنها با نگهداشتن چند ثانیه ی درب برای فردی که در حال عبور از آن است یا کمک به فردی تا ساک سنگین خود را در اتومبیلش بگذارد. در این حالت بیاید این کار را با ریسک و عصبانیت انجام دهید در صورتی که دچار این حالت میشوید کمک نکردن شما بهتر خواهد بود. حتی اگر فردی که به او کمک میکنید واقعا احمق بود شما نباید عصبانی شوید یا از کوره در روید.
3. هرگز ناسزا نگویید، هرگز!
4. به دختر ها کمی بیشتر از سایرین احترام بگذارید. چاپلوسی نکنید، از عقل خود کمک بگیرید و با رفتار و جملات خود کمک بگیرید تا به آنها نشان دهید که قدرشان را میدانید. منتظر پاسخ از طرف آنها نباشید همه ی ما انسان هستیم و در کار خود مشکلاتی داریم، برای مثال صندلی خود را به او بدهید، انتظار چنین رفتاری را برای خود از او نداشته باشید، اما به مطمئن باشید او به صورت دیگری جبران خواهد کرد. ( برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب معاشرت با دخترها را را میتوانید مطالعه کنید ).
5. درباره ی خود زیاد صحبت نکنید. البته دیگران مخصوصا دخترها دوست دارند که بیشتر با شما آشنا شوند، اما در توصیف خود زیاده روی نکنید. اطلاعات کمی به دیگران درباره ی زندگی خود بدهید، رازگونه باشید. هنگام ابراز نظر با مسائل پایه ی پاسخ دید، در مورد موسیقی، ورزش یا هرچیز دیگر که مورد علاقه ی شما است زیاد توضیح ندید، همان توضیحات پایه ی کافی هستند.
6. یاد بگرید که چه طور از سیاست و مسائل مذهبی دور باشید، در عین حال که در جریان تمام عمور هستید. یک مرد در جریان همه چیز است اما جو زده در هیچ موردی نیست. مرد یعنی عقل نه احساس ( البته احساسی که وابسته به عقل است را هم بعدا توضیح خواهم داد، فقط در نظر داشته باشید که احساس مرد باید از نوع احساس عقلانی باشد). زیادی بیخیال هم رفتار نکنید، در مورد هر مسئله ی شانه بالا انداختن تنها باعث خراب شدن وجهه ی شما بین جمع میشود.
7. ما مرد ها بیشتر وقتها این واقعیت که دنیا برای زنها خطرناکتر و تحدید آمیز تر است را فراموش میکنیم. پس با رفتار خود و نگاه خود تا شعاع چند متری خود امن ترین محیط را برای زنها فراهم کنید، این در موجود همه ی ما مرد ها است فقط باید آنرا پیدا کنیم. البته بیشتر مردها چنین حسی را نسبت به خانواده ی خود پیدا میکنند، اما اگر واقعا مرد هستید این موج همایت را باید همیشه برای همه انسانهایی که اطراف شما هستند از خود ساطع کنید. این مسئله با غیرت یکی ندارنید، این حس با حالتی رونی در شما به وجود میآید نه از تعصبهای کورکورانه.
8. وقتی با دوست دختر خود هستید مهربان ترین رفتار را با او داشته باشید. وقتی او در حال حمل وسیله ی سنگینی است، او را همراهی کنید اگر خسته شد آن وقت کاملا دست به کار شوید. احساس خود را با دادن یک گل یا کارت به او نشان دهید. گران قیمت بودن آن اهمیتی ندارد، ارزش معنوی کار خود را در نظر بگیرید. برای مثال دادن یک شاخه ی گل رز به او و بوسیدن او برای چنیدن روز در هر دوی شما احساسی را ایجاد میکند که با هیچ پولی خریدنی نیست. ( در مورد کمک کردن به دوست دختر و احساسات درست نسبت به او در آینده بیشتر خواهم گفت، فقط در همین حد بدانید که متاسفانه بعضی از احساستی که مرد ها به اشتباه نسبت به دوست دختر خود دارند را باید در اصل نسبت به حیوان خانگی خود داشته باشند نه نسبت به انسان دیگری! ) ( برای پیدا کردن دوست دختر مناسب خود میتوانید مطلب پیشنهاد دوستی را مطالعه کنید ).
9. مسائل و موضوعاتی وجود دارند که تحت هیچ شرایطی درباره ی آنها نباید با دختر یا زنی صحبت کنید. البته این مسائل به میزان علاقه ی او به موضوع مورد نظر شما وابسته است. مثل در بیشتر دختر ها علاقه ی بیشتری به فیلم یا موسیقی دارند تا ورزش و کامپیوتر، پس بهتر است درباره این مسائل با دوست پسر های خود صحبت کنید که البته یک مرد شریف دوست پسر ندارد.
10. برای دختر مود علاقه ی خود پا فشار کنید. دور نیفتید و هرکسی که به دوست دختر شما نگاه کرد را له کنید، اگر متوجه شدید که فدری در حال دید زدن دوست دختر شما است، دست خود را دور شانه یا کمر دوست دختر خود بندازید و نشان دهید که احساس شما دو طرفه است و او جایی در این رابطه ندارد، این روش بسیار سالمتر از درگیری یا اعصاب خوردی است. البته بهتر از بی غیرت بودن هم است.
11. همیشه تیز و محکم باشید، هیچکس از ادم‌ بي‌ دست‌ وپا خوشش نمی آید.
12. هرگز زنی را ساکت نکنید، اگر شوخی به جا میکنید قبول اما به نظر من حتی در این مورد شوخی هم نکنید. هرگز صحبت زنی را قطع یا او را ساکت نکنید.
13. از نزاع‌ كردن‌دوری کنید، نزاع بهترین روش حل مشکل نیست، یک مرد با شخصیت هرگز خود را در گردابی که سر انجام آن دعوا باشد، گرفتار نمیکند، همین ادب د احترام شما راه فرار از این گردآب است. هرگز از صلاح استفاده نکنید. اگر هم کار به دعوا رسید در جای خود و فردی دعوا کنید، مانند دوعل، یک مرد با شخصیت گروهی دعوا نمیکند. در دعوا همین که او روی زمین اندازید و قفلش کنید بهنی شما برده اید و زمان دعوا به پایان رسیده است. بعد از دعوا دست خود را برای بلند کردن او دراز کنید، البته معمولا رفتار های بدی را مشاهده میکنید اما شما این کار را بکنید.

راهنماییها

• صادق باشید.
• رعایت مسائل بهداشتی اولیه مهم هستند اما یک مرد با شخصیت کمی بیشتر حواس خود را جمع میکند. عطر خود را همراه خود در کیف دستی خود داشته باشید، موهایتان مرتب باشد و هیچ چیزی را از قلم نندازید.
• همیشه توجه داشته باشید مه عشق یعنی آزاد کردن احساس نه گرفتن، پس همیشه عشق و زمان خود را برای او آزاد کنید. اگر این کار نکنید بعنی عاشق او نیستید.
• خوش تیپ بودن به این معنی نیست که نمیتوانید جین و تی شرت و کت اسپرت بپوشی؛ بلکه یعنی باید تمیز و اندازه و مناسب شما باشند. یا به قولی زشت نباشند. فقط توجه داشته باشید که هر تیپی که هم داشته باشید باید کمر بند داشته باشید، کمر بند عوض جدا نشدنی از لباس روزمره است.
• این کارها به اندازه ی به نظر میرسند مشکل نیستند.
• همگام و در یک خط با مردهای دیگر حرکت کنید. هرگز پشت مرد دیگری حرکت نکنید ( با این کار به قول یکی از دوستان گویی او افسار شما را در دست دارد. اگر فدر بزرگتری از شما است پس پا به پا بودن با او باعث افتخار و اگر کوچکتر از شما است نشانه ی شخصیت شما است. )
• اگر دختر به احترام های شما احترام نمیگذارد، ناراحت نشوید؛ او احتمالا معنی احترام را نمیداند.

تذکرات

• داروهای غیر قانونی و مواد مخدر و الکل مصرف نکنید ( اگر هم الکل میخوردی تا جایی مصرف کنید که هوشیار هستید ). یک مرد همیشه و همیشه کنترل خود را در دست دارد.
• یک مرد با شخصیت از جانب خود احترام را آزاد میکند و هرگز این احساس را روی کسی نمیبندد.
• وقتی با لبخند و شادی میتوان کاری را انجام داد چرا اخم کنیم ( میتوانید به مطلب خنده به هیچ و پوچ در همین وبلاگ مراجعه کنید ).
• یک مرد واقعی فرق بین باختن و یک احمق بودن را میداند پس گاهی باختن یعنی احمق نبودن، در این شرایط باختن بهتر از بردن است.

امیدوار هستم با نوشتن این متن کمکی به شما در بالا بردن شخصیت انسانی، جوانمردی و شرافتتان کرده باشم. خود من مدتهای بسیار طولانی یا به عبارتی از زمانی که به یاد می آورم، همواره سعی میکردم این صفات را در خودم تقویت کنم، اما متاسفانه هر روز تعداد مردهایی که این صفات مردانه را دارند کم کمتر میشود.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟