در اوج با مذهب شخصی

مذهب تنها راه به پرواز در آوردن روح و بهتر فکر کردن نیست. مواد مخدر و خدا گریزی هم منظور من نیستند. راه هایی هستند که به کمک خود شما باعث پرواز روح و دوباره زنده شدن شخصیت شما میشوند. پس اگر آماده ی پرواز هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

پانوشت بخش شروع: هر روز شاهد بیشتر شدن فشار روی مردم هستیم، با نگاهی گذرا به تاریخ کشورهای توصعه یافته در کارنامه ی تاریخی آنها شاهد دورانی مشابه این روزهای ایران خواهیم بود. فشار بیشتر روی گروه سنی نوجوان و جوان باعث پناه بودن آنها به مذاهب مختلف و گاهی هم مواد مخدر و روان گردان میشود. در این مطلب به ویژگی های مذهب و اعتقادات فردی بیشتر پرداختم. هیچکس از مرد بدون مذهب، حتی اگر مذهب او ساختگی باشد خوشش نمی آید. اگر فکر میکنید مذهب شخصی با روحیه ی شما سازگار نیست پیشنهاد میکنم مطلب " اعتقاد و عقل " را که در مورد در تناقض نبودن مذهب و عقل است، مطالعه کنید.

برای روشنتر شدن موضع به یک مورد که این روزها بسیار دیده میشود اشاره میکنم: داشتن مذهب شخصی به معنی شرکت نکردن در مراسم های سایر ادیان نیست، ممکن است فردی در ماه رمضان پا به پای سایر مسلمانها روزه بگیرد اما نماز نخواند، خوب این یعنی او در دین خود روزه را دارد و نماز را ندارد و فقط همین، قضاوت در مورد بد یا خوب بودن کار او فقط و فقط به خود او مربوط است نه به فرد دیگری.

راهکارها:

1. همه چیزها را از ذهن خود پاک کنید. کارهایی که باید انجام شوند، برنامه ها و قرار های ملاقات ها را برای چند دقیقه ی کاملا فراموش کنید. فکری خالی از هر فکر.

2. به مسائل و مشکلات ساده فکر کنید، یک مسئله ی فیزیکی ساده تا یک مسئله ی فلسفی ساده. ساده و سبک بودن مسئله اهمیت دارد.

3. وقتی ذهن شما شروع به کار کردن کرد و چرخ های این ماشین پیچیده به کار افتاداند فقط و فقط به چیزهایی که از یاد گرفتن آنها لذت میبرید فکر کنید. ساده در اوج لذت بخشی.

4. بهترین انسان جهان بودن به معنی مذهبی بودن نیست ، یعنی اخلاقی بودن است. مهم نیست که به چه چیزی اعتقاد دارید یا ندارید. همین که به این رشد فکر رسیده اید که این مطلب را مطالعه میکنید یعنی در راه بهترین شدن گام بر میدارید.

5. عمیق نفس بکشید طوری که تمام ریه های شما از پایین تا بالا پر از هوای تازه شوند.

6. آرام و راحت باشید و ماهیچه های خود را آزاد و شل کنید، با اینکار اکسیژن بیشتری به مغز شما میرسد.

7. اگر در هین این فرایند گاهی ذهن شما متوجه موضوعات بی ربط شد، نفس عمیقی بکشید و دوباره سعی کنید، با این کار به مغز خود یاد میدهید که از شما فرمان بردار باشد نه از وقایع.

8. برای منظم شدن ذهن، به رنگها فکر کنید، خیلی اتفاقی رنگی را تصور کنید و فقط و فقط به خود همین رنگ فکر کنید نه به چیزهایی که این رنگی هستند، فرض کنید چشمان شما در ظرف رنگی غرق شده اند و هیچ چیز جز این رنگ را نمیبینید.

9. اگر احساس خوبی ندارید و فکر آرام و راحتی ندارید، فعلا دست بکشید و بعدا امتحان کنید.

10. رژیم غذایی سالم هم به نشاط شما بسیار کمک میکند، اگر به اهمیت رژیم غذایی اعتقاد ندارید، یک آزمایش ساده به شما پیشنهاد میکنیم، رژیم خود را برای مدتی عوض کنید، اولین تغییراتی که مشاهده میکنید در رنگ پوست و بوی بدن شما خواهند بود، تغییر و تاثیر از این مهمتر و آشکارتر وجود دارد؟

نکات

• به موسیقی های کلاسیک و آرامش دهنده گوش دهید. نه همیشه اما گاهی اینکار را بکنید.

• برنامه ی خود را طوری تنظیم کنید که حداقل یک ساعت قبل از خواب غذای خود را تمام کرده باشید.

• بر اصول اخلاقی پایبند باشید.

• تمرین کنید درست نفس کشیدن را در زندگی روزانه ی خود وارد کنید.

• از موادی که روی ذهن شما تاثیر میگذاریند دوری کنید.

• یاد بگیرید که راحت باشید و درست نفس بکشید و درباره ی خود خوب فکر کنید. بیشنهاد میکنم مطلب " احساس آزادی " را مطالعه کنید.

تذکرات

• تاثیر درست نفس کشیدن بر مغز خیلی زیاد است، پس اگر واقعا نیاز به فکر کردن دارید، در فضای آزاد یا هر محلی که هوای مناسب دارد نفس عمیقی بکشید و فکر کردن را شروع کنید، مانند فعل غذا خورد که آنرا سر ساعت و با تمام وجود انجام میدهید، فکر کردن عمیق به موضوعی خاص را هم جدی بگیرید و برای آن زمان بگذارید.

• اگر با فکر کردن می خواهید از بدن خود جدا شوید، باید قلب خود را هم فراموش کنید و یعنی هوس را. عشق به فردی خاص احساسی عقلانی است نه از قلب پس این دو را اشتباه نکنید.

• یا بگیرید که چطور در سخت ترین لحظات هم شاد باشید، پیشنهاد میکنم مطلب " شادی در سختی " را مطالعه کنید.

• افراد عادی مثل ما به صورت ناخود آگاه به بعضی چیزها واکنش نشان میدهند، پس در محلی فکر کنید که احتمال سر و صدا شدن یا ناگهان وارد شدن فرد دیگری کمتر است.

• نوشیدن یک لیوان آب سالم بسیار زیاد روی توانایی ذهنی شما تاثیر خواهد گذاشت. پس همیشه آب سالم و به اندازه ی کافی بنوشید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟