مردانگی

مردانگی صفتی است که بر اساس ویژگی های فیزیکی و روانشناسی به گروه از انسان ها داده میشود که آنها را از زنها متمایز میکند. برای داشتن صفت مردانگی فقط داشتن یک سری ویژگی های ظاهری کافی نیست بلکه لازمه ی آن داشتن یک سری صفات و مشخصه های معمول است که از طرف جامعه، فرهنگ و حتی زندگی شخصی فرد از یک مرد انتظار میرود. پس اگر اماده ی مرد شدن هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

پانوشت بخش شروع: از آنجایی که از شروع برای مطالب این وبلاگ هدف خاصی را قرار دادم و همیشه به مضوعات مربوط به مردها پرداختم، تصمیم گرفتم در این مطلب بیشتر از صفات لازمه ی مرد بودن بنویسم. متاسفانه بسیار شاهد بوده ایم که به علت ناآگاهی مردها از لازمه ی های مرد بودن نه تنها زنها بلکه سایر مردها هم آزرده میشوند. ادعای مرد بودن کردن خودش یعنی مرد نبودن، چون یک مرد هرگز ادعای چیزی را نمیکند، بلکه در عمل خود حرف خود را بیان میکند.

از خواننده هایی که مرد نیستند خواهش میکنم اگر موردی از قلم افتاده که شما از یک مرد کامل انتظار دارید در بخش نظر آنها را یادداشت کنید و علاوه بر این ، این مطلب را راحت بخوانید و اگر لغات مردونه در آن استفاده شده جا نخورید این فقط واقعیت است. ممنون

راهکارها

چه چیزهای نشانه ی مردانگی هستند؟

علاقه بر مسائل و مواردی که جامعه با توجه به تعاریف خود از یک مرد انتظار دارد و باعث ایجاد این صفات در او میشود، یک سری تفاوت های اساسی بر پایه ی هرمونها و ساختار بدن وجود دارند. از جمله مشخصه های فیزیکی که نشان دهنده ی مردانگی هستند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• قد و قامت : از نظر بدنی و ذهنی قوی باشد. محکم بایستند و موضع خود را تحکیم بخشد.
• شخصیت: با مردم اطراف خود مهربان و صادق است. هم نسبت به خود و هم نسبت به دیگران صادق است. با کمک صفات انسانی خود نقاط ضعف طرف مقابل خود را درک میکند اما از آنها استفاده نادرست نمیکند بلکه به کمک آنها برای او شرایط راحت و بدون تنشی را فراهم میکند. خود ستایی نمیکند. با به اشتراک گذاشتن دانش و داشته های خود به همه کمک میکند. بر طرز فکر خود محکم است و با احترام گذاشتن به تنها عشق خود او را ستایش میکند. دست کمک کننده دارد، مسئولیت پذیر است و همه ی طبیعت را تابع خود میکند. همیشه توجه دارد که تنها کسی قادر به بالا بردن او است تنها و تنها خودش است. بنابراین هرگز خود را فراموش نمیکند.
• مو: در کل مردها بیشتر از زنها مو دارند، از جمله روی قفسه ی سینه و چانه ی خود. میزان این مو بستگی به فاکتورها مختلف از جمله هرمن مردانگی دارد. یک مرد همیشه موی آراسته دارد، منظور فقط موی سر نیست، بلکه کل بدن است. مدل موی سر و بدن او وابسته به سلیقه و وضعیتی که در آن آرام است، دارد.
• صدا: مردها صدایی عمیقتر از زنها دارند. یک مرد با صدایی آهسته اما تنین دار و تحریک کننده حرف میزند.
• توان بدنی: در کل مردها بالاتنه ی قویتری از زنها دارند. به کمک تمرین های ورزشی مناسب بدن خود را همیشه آماده نگه میدارد.

روشها مرد شدن

• در مجله ها و وبسایت های مربوط به مردها به دنبال تصاویر مردی که دوست دارید مانند آن شوید بگردید و تصویر مناسبی پیدا کنید. همیشه توجه داشته باشید که این تعارف به مرور زمان عوض میشوند. از این رو برای خود برنامه ی روزانه تنظیم کنید تا به آنچه که خود میخواهید برسید نه مدل میخواهد.
• به کمک ورزشهای روزانه ماهیچه های قوی داشته باشید. توان بدنی زیاد و بالاتنه ی قوی از فاکتورها مهم تفاوت بین دو جنس است. به کمک یک برنامه ی ورزشی خوب بدن خود را آماده کنید.
• بوی خوب بدهید. یکی از راه های جلب توجه جنس مخالف بوی خوب دادن است. برای ادکلن خود خرج کنید، از ادکلن هایی که چرخه های بنزنی دارند استفاده کنید، کمی گرانتر هستند اما نه الکل دارند نه بوی آنها کم میشوند و معمولا دو یا سه بو همراه به هم دارند.
• عرق بریزید، عرق جنس مخالف را جذب میکند، اگر واقعا نظافت را رعایت کنید عرق شما بو نخواهد داشت برای همین از عرق کردن نترسید.
• درست لباس بپوشید. شما قادر به تغییر وضعیت ژنتیکی بدن خود نیستید، پس بهتر است نوع لباس مناسب وضعیت خود را تهیه کنید. شایسته لباس پوشیدن نشانه ی اعتماد به نفس و سلامت بدنی است. اگر بدن مناسب و ورزشی داشته باشید همه ی لباس های برای شما مناسب میشوند و فقط انتخاب رنگ باقی خواهد ماند.

در کارهای مردانه شرکت کنید

• ورزش کنید. با هر وضعیت بدنی هم که باشید ورزش دسته جمعی مناسب برای شما وجود دارد. درست غذا بخورید، درست غذا خوردن به معنی کم خوردن نیست ، وقتی شما ورزش میکنید صد در صد بدن شما نیاز بیشتری به غذا پیدا میکند پس غذاهای سالم بخورید تا زودتر رو فرم بیایید. ورزش یکی از موثر ترین راه های هماهنگ نگداشتن هرمون های بدن است. ورزش های گروهی تمرینی برای افزایش دلاوری شما هستند پس تا فرصت را مناسب میبینید در ورزش های گروهی برای افزایش این صفت شرکت کنید. علاوه بر این انرژی مرد یا صرف فعالبت بدنی میشود یا صرف خود ارزایی و خروج از ... میشود.
• مدیر باشید، یک مرد آلفای باشید برای همین توان مدیریت کردن را در خود افزایش دهید.
• بلند پرواز باشید. همه ی محیط اطراف یک مرد از او انتظار بلند پروازی را دارند.
• در همه ی جوامع باید و نباید هایی برای یک مرد تعریف شده اند که ریشه در تاریخ و پیشینه ی آن ملت دارند اما این محدودیت ها نباید باعث شوند که شما:
1. همیشه مجبور به پنهان کردن احساسات خود باشید. یک مرد واقعی گاهی گریه هم میکند. اگر مردی این کار را هرگز نمیکند احتمالا مشکلی دارد. جامعه همیشه از یک مرد میخواهد که احساس خود را مخفی کند اما یک مرد وقعی انقدر شجاعت دارد که تمام محدودیت های اجتماعی را بشکند و اگر لازم میداند گریه کند.
2. از هر نوع مشارکت های زنانه بپرهیزید. حتی اگر جامعه کاملا فمنیستی است.
3. ریسک پذیر باشید. جامعه همیشه از یک مرد انتظار محافظه کار بودن را دارد اما ریسک کردن در ذات یک مرد واقعی است. این یعنی یک مرد از زنها هم ریسک بدنی و هم روانی بیشتری را میپزیرد.
• سر بلند و بی باک باشید. برای سر بلند حتما نیاز به بدنی برخسته و فرمانده سپاه بودن نیست. بلکه در زندگی سربلند و بی باک باشید.
• همیشه آرام باشید. یک مرد واقعی همیشه آرامش خود را حفظ میکند.

خلاصه

خوش اخلاق، با وفا ، فروتن ، مهربان ، قوی ، حامي‌، کمک دهنده، مسئولیت پذیر و هوشیار باشید.

تذکرات

به دیگران متکی نباشید. این کار شاید باعث پیشرفت شما شود اما همان اندازه هم شما را از صفات مردانگی دور میکند. به قول فردی خایه شما را چروک میکند.

شاید به نظر بعضی ها همه ی گفته های که از فردی بخواهیم مرد باشید و فردی دیگر زن، باعث دور شدن ما از انسانیت میشود، به عقل و قلب خود مراجعه کنید آن وقت قدم در راه مرد شدن بردارید. اگر واقعا مرد بودن را دوست ندارید دنبال آن نباشید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟