دوستی سالم

همه دوست دارند که روشهای دوستی با دیگران را بدانند. در زندگی همه ی ما دوستان واقعا نقش مهمی دارند، پس لازم است ما هم به عنوان یک طرف این رابطه ی دوستی تمام تلاش خود برای بهتر بودن را به کار بگیریم. دوستان آدم در تعیین مسیر زندگی بسیار مهم هستند و آنها تنها افرادی هستند که در سختی ها کنار ما میمانند.

گامها

1. به گروه خاصی وابستگی نداشته باشید. اطراف گروه ها دور بزنید و یکباره به آنها بپیوندید . هرگز طوری رفتار نکنید که دیگران گمان کنند وابسته به گروه خاصی هستید. طوری رفتار کنید که همه فکر کنند فردی آزاد و دوست همه هستید.

2. هیجانی عمل نکنید و در مورد رفتارهای دیگران تا زمانی که با شما کاری ندارند قضاوت نکنید با اینکار فقط بیشتر روی اعصاب خود میروید.

3. عضو گروه های ورزشی و فرهنگسرا ها شوید و فعالیتهای مورد علاقه ی خود را یادبگیرید. مطمئن باشید با این روش هر گوشه ی دوستان خاص خود را پیدا خواهد کرد.

4. هرگز دوستان با ارزش خود را از دست ندهید، نگهداشتن دوستان با ارزش یک وظیفه است و از دست دادن آنها یک اشتباه بزرگ.

5. از مهمان کردن دیگران نترسید. خسیس نباشید گاهی اگر حال کردید دوستان خود را مهمان کنید. البته در این کار زیاده روی نکنید و به موقع مهمان کنید.

6. واقعا آدمی جذابتر، خوشحالتر و دوستانه تر باشید و تظاهر به این صفات نکنید. هیچکس از هم نشینی با آدمی که همیشه بد اخلاقی میکند لذت نمیبرد.

7. برای خود دوستانتان با آنها باشید، به صحبتهای آنها با دقت گوش کنید، در اوقات ناراحتی کنار آنها باشید و توجه داشته باشید که دخترها از مردی که تحت هر شرایطی کنار آنها هست خوششان می آید، به خاطر خود آنها نه به خاطر نزدیکتر شدن به او!

8. به همه ی دوستان خود رسیدگی کنید، هر هفته اس ام اس بزنید، تماس تلفنی بگیرید و با هم برای خرید یا ناهار قرار بگذارید. هرگز کسی را از قلم نیندازید، کم شدن رابطه ی شما به دلیل کم کاری او نیست همیشه خود را دلیل این مسئله بدانید.

نکات

* از اختلاف های شدید و بحثهای بی نتیجه دوری کنید، هیچکس از بحث های همراه مشاجره خوشش نمی آید.

* مثبت و خوش بین باشید البته در این کار زیاده روی نکنید، واقعا این طور فکر کنید نه اینکه همیشه تظاهر به خوشبینی کنید.

* به خاطر مزایای انسانها با آنها دوستی نکنید، این روش ارتباطی نامش دوستی نیست!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟