دوست حاضر

گاهی لازم است برای دوست خود بیش از گشته دوست باشیم. به او کمک کنیم و او را تنها بگذاریم، پس اگر اماده ی کمک به دوست خود هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

مقدمه: مدتی پش یکی از دوستانم در شرایط روحی بدی قرار داشت، تا تمام شدن این دوران همیشه سعی میکردم همیشه کنار او باشم و با هر روشی به او کمک کنم، خوشبحتانه این دوران گذشت و من از این آزمون موفق برون آمدم این شد که تصمیم گرفتن در این مورد بیشتر بنویسم.

گامها:

1. نشان دهید که اگر کنار آنها هستید به خاطر خود آنها است. شاید احساس کنید ناراحت هستند. به آنها نشان دهید که به خاطر خود آنها کنارشان هستید. شاید با شما راحت صحبت نکنند اما همین هم خوب است. فقط به آنها نشان دهید که آماده ی شنیدن صحبت های آنها هستید.

2. در گام بعد صبر کنید تا آنها به سمت شما قدم بر دارند. شاید روزها یا هفته های یا حتی ماه های طول بکشد اما صبر کنید تا او قدم دوم را بردارد.

3. وقتی به سوی شما آمدند فقط گوش کنید، بین صحبتهای آنها نپرید و حالت آدمی که گوش میدهد را نداشته باشید واقعا گوش کنید.

4. شاید لازم به پیشنهاد دادن از طرف شما باشد اما توجه داشته باشید که بهترین پیشنهاد را برای او پیدا کنید.

5. به یاد داشته باشید که هرگز شما بحث را شروع نکنید نه برای با اول نه برای بار دوم هرگز! او خودش بهتر میداند که کی سر صحبت را باز کند.

6. همیشه به یاد داشته باشید که شما کنار او هستید تا به او اجازه ندهید که کار احمقانه ی انجام دهد، حتی اگر او ایمان دارد که کار او خوب است. او با این کار هر دوی شما را به خطر خواهد انداخت.

7. به او نشان دهید که مراقب او هستید و تنها نیست. به انها نگویید که چه کار بکنند یا نکنند فقط مانند یک مراقب مهربان کنارشان باشید.

نکات:

* مطمئن باشید که وقتی به شما نیاز دارند کنار آنها هستید.

* کنار آنها باشید و کمک کنید اما از زندگی خود دور نشوید هر دو را مدیریت کنید.

تذکرها:

* هرگز درد و دلهای دیگران را به کسی نگویید، شما صندوق راز دوستانتان هستید.

* اگر چیزی گفت که شما را آزار داد ناراحت نشوید او در شرایط مناسبی نیست. شاید بعد از حر خود پشیمان شود اما شما به یاد داشته باشید که حرکتی از طرف شما روی اعصاب او بوده است.

نظرات

  1. غلط املائی هاتو درست کن.در تمام پستها.unfortunately
    ما نمیتوانیم کسی را از کارهای احمقانه باز داریم .مگر اینکه او از ما بخواهد.
    از هفت خوان رستم هم که باید برای کامنت گذاشتن رد شیم. این همه تشریفات!!!!!!!!!!!!!!!
    سعی کردم بدون انتقاد صحبت کنم.چون انتقاد پذیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    خب تجربه خوبی بود.

    پاسخحذف
  2. چشم درست میکنم، کامنت رو هم آسون تر کردم، خب باشه حالا چرا میزنید؟ چشم درستشون میکنم.

    پاسخحذف
  3. ای وای همه میگن خوش بحال...مثل اینکه این خوش بحال ها رو بهش نشون بدم. عزیزم اصلا وقت نکرده این پست وبخونه.تو انتقادام باهات شوخی کردم.

    پاسخحذف
  4. باشه حالا ناشناس شدیم!!!!!!!!!!
    انتقاد که شروع بشه ول کن نیست.اخه این چه عکسیه خداااااااااااااااا؟

    پاسخحذف
  5. نام و خواستم بنویسم نشد.
    خوش بحالش دیگه.

    سلام دکتر!
    دکتر روانشناس.میخواستم خصوصی باشه.اونروز که شمارمو واسه شما گذاشتم واسه یه نفر دیگه هم گذاشته بودم.خب شما خیلی خوب کردی که اس ام اس نزدی.چون انقدربااون اس ام اس بازی واینا......که کلافه شدم.خب اخرش قطع رابطه....جدایی دیگه...با امروز 11روزه تو کمپ هستم.ترک اس ام اس.کمپ که دیگه میدونی دیگه 11روز ...اصلا سخت نبود!!!!!!!!خداوندا...خب حالا خیلی دوست دارم مثل گذشته واسش کامنت بذارم.ولی با توجه به نوشته شمادر...بعداز جدایی دنبال یه رابطه عادی نباشید...میخوام حرفتو گوش کنم.بالاخره یه 20سالی ازمن بزرگتری.چندتا پیرن...باید چیکارکنم دکتر؟میشه این جمله رو بروز ترترترش کنی؟ ?can you do me a favor

    پاسخحذف
  6. چشم حتما در پستی جدا در این مورد بیشتر مینویسم.

    پاسخحذف
  7. یه پست مینویسم یعنی چی؟من همین الان میخوام.یه کلمه کامنت آره یا نه؟یه دفه دیدی کامنت گذاشتما؟مثل اینکه کمپ هستما؟

    پاسخحذف
  8. نام رو نمیشه نوشت.



    thanks alot.that s very kind of you

    پاسخحذف
  9. سلام خوبید ؟
    میگما شما چطوری وبتون رو به بلاگ اسپات وصل کردید که وقتی menlife.blogfa رو میزنیم iranmenlife.blogspot میاد ؟؟
    پلیز راهنماییم کنید
    مرسی
    missvirgin.blogfa.com

    پاسخحذف
  10. سلام
    خوبید ؟
    رسیدن به خیر
    راستی جواب ایمیلم رو که ندادید !!

    پاسخحذف
  11. missvirgin بود کامنت قبلی !! :D

    پاسخحذف
  12. سلام دیگه از اون طرفا نمیاین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    پاسخحذف
  13. سلام دیگه از اون طرفا نمیاین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟