خوش عکس 2

در ادامه ی مطلب قبل، در این مطلب تمامی راهکارهای لازم برای فتوژنیک بودن را آوردم، اما هنوز نکاتی ریز مانده که در مطلب بعدی در مورد آنها خواهم نوشت.

کلام مردونه: پیرو مطلب قبلی یکی از دوستانم به نام محسن، نظر جالبی در مورد عکس سیاه و سفید داشت، بله عکس سیاه و سفید راه حل بسیار مناسبی برای رفع مشکلات عکسهاست، تمامی عکسهای را میتوان با ابزارهای خیلی ابتدایی هر سیستم عاملی سیاه و سفید کرد، حتما این روش را تست کنید، یکی از عکسهایی که اصلا در آن جالب نیستید را سیاه و سفید کنید، واقعا عکس دیگری را خواهد دید!


بازگشت به ابتدای متن

7. آرامش: اگر برای عکس انداختن مانند مجسمه خشک میشوید، سخت در اشتباه هستند! " همه با هم بگید سیییییب"، این بدترین روش برای عکس انداختن است! چند نفس عمق بکشید، صورت خود را ریلکس کنید و خیلی راحت عکس بندازید، اگر عکاس زیادی کند بود، دوربین را نادیده بگیرید و مشغول کار خود شوید، اما در این حالت بهتر است زیاد سر و تن خود را تکان دهید و با دست های خود کار کنید، در کل هر چه راحت تر باشید عکس بهتری خواهید داشت. راحت نفس بکشید و نفس خود را حبس نکنید.

8. فکرهای خنده دار: سعی نکنید لبخند بزنید، واقعا لبخند بزنید! یک موضوع خنده دار را به یاد بیاورید و به جای به لنز خندیدن به خاطره ی خود بخندید، طبق تجربه ی عکاس های حرفه ی این خنده ی حاصل از خاطرات بهترین و زیباترین لبخند است.

9. چشمان خندان: چشم اولین جزء بدن است که در عکسها دیده میشود، پس با چشمان خود بخندید، برای تمرین رو به روی آینه بایستید و دستانتان را روی دهان خود قرار دهید و سعی کنید لبخند بزنید، سعی کنید بهترین حالت چشما خود را پیدا کنید، خندیدن با چشم یکی از دلایل خنده دار بودن لبخند بچه های کم سن و سال است!

10. حفظ موقعیت: صحبت مادر خود را به یاد بیاورید! "بچه این قدر وول نخور مگه کرم داری!" پس جای مناسبی در عکس پیدا کنید و از جای خود تکان نخورید. بجای بررسی موقیعت دیگران، جای مناسب خود را پیدا کنید و روی لبخند خود متمرکز باشید.

11. عکس حرفه ی : خب خیلی از مشکلات عکس از ناشی بودن عکاس سر چشمه میگیرد، پس اگر عکاس حرفه ی نیست خود را نارحت نکنید، در کمال آرامش دوربین را از دست او بگیرید!

12. دستکاری عکسها: یکی از ویژگیهای عکسهای دیجیتال همین مورد است، خیلی راحت کادر عکس ها یا قرمزی چشم ها را درست کنید، اگر کار با برنامه های حرفه ی تر مثل فوتوشاپ را هم بلد هستید که بهتر، از همه ی عکسها یک عکس عالی بسازید که جای همه ی آنها ارزش داشته باشد! - البته بعضی ها اصلا با تغییر عکس موافق نیستند و حتی از پاک کردن عکس ها هم منفر هستند.

13. دوربین خوب: یک دوربین عالی بخرید و همیشه همراه خود داشته باشید و تا حرف عکس انداختن شد، دوربین خود را رو کنید و اسرار کنید که چون این از همه بهتر است با دوربین شما عکس بگیرند. پس عکسها در دوربین شما و دوربین بعد از مهمانی در دستان شما و دستان شما روی موس کامپوتر شما و کامپیوتر شما گوش به فرمان شماست، خیلی راحت فقط عکس هایی که دوست دارید را برای سایرین ایمیل کنید!

14. لبها و دهان: لب ها و دهان خود را کاملا راحت بگذارید و بعد با یاد آوری موضوع خنده داری کمی لبخند بزنید.

15. درخشش: در تابستان با پاک کردن عرق خود درخشش پوست خود را کم و در زمستان با استفاده از کرم درخشش پوست خود را زیاد کنید!

16. صورت عادی: جلوی آینه بایستید، صورتی که در آینه میبینید چیزی نیست که در عکس می افتد! به چهره ی خود حالت های مختلف بدهید، و سعی کنید حالت خود را حفظ کنید، بعد از مدتی ناخودآگاه صورت به حالت عادی خود باز میگردد اما کمی حالت قبل را هم دارد؛ از این حالت عادیتر به جای حالت اصلی در عکس های استفاده کنید.

نکات: ادامه در مطلب بعدی ... .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟