خوش عکس 3

در ادامه ی دو مطلب قبل که به بررسی راهکارهایی برای خوش عکس بودن پرداختیم، در این مطلب نکاتی ساده اما مهم در مورد عکاسی بهتر را ذکر میکنیم. پس برای مطالعه ی این نکات مهم ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: در این پست بیشتر به بررسی نکات پراکنده اما مهم هم در مورد افرادی که در کادر هستند و هم خود عکاس پرداختم.

بازگشت به ابتدای مطلب
16. بازگشت به بخش قبل ( خوش عکس 2 )

نکات:

1. قبل از اینکه عکسی را در اینترنت قرار دهید، کمی با فتوشاپ روی آن کار کنید ( زیاده روی نکنید! )، اگر هم کار با این برنامه را کامل نمیدانید، از یک دوست قابل اعتماد کمک بگیرید.

2. روشهای عکاسی صحیح را مطالعه کنید. قبل از هر کاری با چیزی که هستید کنار آمده باشید و بعد شروع به بررسی مدل ها کنید، البته بین عکس خانوادگی و عکس روی جلد مجله ی مد خیلی فرق هست، توجه دارید که؟ پس به اندازه انتظار داشته باشید و به جای قفل شدن روی مدل ها شوید، به نکات خاص مثل زاویه ی دوربین و شرایط عکس برداری خوب توجه کنید.

3. اگر عکس گروهی میگیرید، توجه داشته باشید که صندلی ها با اندازه ی کافی به هم نزدیک باشند، به جای یاد دادن به دیگران دست به کار شوید و شرایط عکس خوب را سریع فراهم کنید.

4. از دوستان نزدیک خود برای پیدا کردن بهترین حالت چهره ها در عکسهایی که از خود دارید کمک بگیرید و از این حالات بیشتر استفاده کنید.

5. در عکس برداری پیوسته شانس بیشتری برای شکار لحظه های خوب دارید، برای مثال حتما فریم به فریم یک فیلم را برای پیدا کردن بهترین حالت بازیگر جلو و عقب کرده اید، با عکس برداری پیوسته هم دقیقا قادر به همین کار خواهید بود، همه دوربین ها مجهز به عکس برداری پیوسته با فاصله های زمانی 2 ، 3 ، 5 ، 10 و ... ثانیه ی هستند.

6. جلوی آینه سعی کنید به سرعت لبخند بزنید ، اینکار را آنقدر تمرین کنید تا هر لحظه که لازم دیدید، لبخند بزنید. بهترین لبخند سریع خود را پیدا کنید.

7. زبان خود را پشت دندان ها نگهدارید.

8. آرایش کنید، تمام مدل ها قبل از عکس خود ساعت ها آرایش میکنند، البته شما چنین کاری را لازم ندارید (صد در صد شما ذاتا مدل هستید! شوخی نمیکنم، کاملا معلومه نه؟) اما کمی آرایش لازم است، کمی چرب کردن پوست صورت و چک کردن دندانها کمترین کار ممکن است.

9. همیشه هنگام عکس گرفتن ساکت باشید. "کندی" رئیس جمهور قدیمای آمریکا همیشه از این روش استفاده میکرد، تحقیقات جدید هم حاکی از آن است که سکوت باعث کاهش احتمال قرمزی چشمها میشود.

10. اگر عکس بلند و با دقتی میگیرید، به بدن خود چهل و پنج درجه زاویه دهید و دست خود را به سمت دوربین بگردانید و پای سمت دوربین خود را کمی جلوتر و وزن خود را روی پای عقب قرار دهید البته مراقب باشید پای جلوی شما غیر عادی نباشد و مانند یک لنگ بی صاحب وسط عکس ظاهر نشود!

11. ادامه در مطلب بعدی ... .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟