خوش عکس

شما هم با دیدن چره ی خود در عکس و فیلم های حس بدی پیدا میکنید؟ دوستان شما خیلی بهتر از شما تو عکس هستند؟
خب از آنجایی که کنترل عکاس در دست ما نیست، در این مطلب روشهایی برای خوش عکس بودن، حتی در حالت های عادی، به شما معرفی میکنم. چند وقتی سعی کنید از راهکارها را استفاده کنید تا جزئی از شما شوند.

کلام مردونه: از مدت های پیش متوجه شده بودم که بسیاری از دوستانم از دیدن چهره ی خود در عکس ها و فیلم ها اصلا حس خوبی پیدا نمیکنند، من خودم همیشه به خودم خندم میگیره! پس این شد که تصمیم گرفتم طی چند مطلب به بررسی و حل این مسئله بپردازم. راستی از این پس مطلب وبلاگم کمی کوتاه تر و طی چند پست پیوسته باشند.

راهکارها:

1. راحت ترین لباس های خود را بپوشید. از رنگهای مورد علاقه ی خود در لباسهایتان استفاده کنید. امتحان که ترس نداره! رنگهای مختلف را امتحان کنید تا به انتخاب مورد قبول خود برسید.

2. درست لباس انتخاب کنید، مثلا شلوار و پیراهم هم رنگ استفاده نکنید. سعی نکنید از زنگهای نزدیک به هم استفاده کنید با اینکار اصلا مورد توجه دیگران قرار نمیگیرید.

3. بعضی وقتها عکسها از زوایایی بدی گرفته میشوند و فقط مشکلات فیزیکی ما مثلا باریکی زیادی کمر جلب توجه میکند، پس طوری لباس بپوشید که مشکلات بدی شما به چشم نیایند.

4. بهترین زوایا، کمی وقت بگذارید و بهترین زوایای چهره ی خود را پیدا کنید، شاید کمی سخت باشد. برای این کار بهترین وسیله یک دوربین دیجیتال است. این زوایا در آینده بسیار کاربردی تر خواهند بود. اگر به عکس های قدیمی توجه کرده باشید، مدل ها کمی مایل هستند به طوری که سه چهارم روبه روی بدن آنها در عکس است و پای سمت دوربین خود را کمی جلوتر و پای دیگر قرار میدادند، این فرم بدن برای همه مناسب نیست اما هنوز هم برای عکس های خانوادگی کاربرد دارد، در عکس های دسته جمعی سعی کنید از این فرم بدن استفاده کنید.

5. چانه، معمولا چانه افراد در عکس ها خوب نمی افتد، برای حل این مشکل بهترین زاویه برای دوربین، قرار گرفتن لنز روبه روی چشمان شما است، با روش های مختلف هم میتوان این مشکل را حل کرد، دست خود را مانند حالتی که برای استراحت دارید زیر چانه ی خود قرار داهید، البته توجه داشته باشید که شست شما زیر چانه قرار بگیر، به طور که گردی انگشت کوچک بسته شما سمت دوربین قرار گرفته است. فقط فرم این حالت را بگیرید و واقعا سر خود را روی دست خود قرار ندهید، زیرا قرار دادن سر روی دست، باعث فشار آوردن به پوست و تغییر فرم آن میشود، که معمولا در عکس خوب جلوه نمیکند.

6. گردن، برای رفع مشکل باریکی یا پهنای زیاد گردن در عکسها، کمی بدن خود را متمایل کنید، به طوری که سه چهارم جلوی بدن شما در عکس باشد، سپس کمی سر خود را روبه دوربین بگردانید و اگر با این کار نا خود آگاه سر خود را کمی به عقب میبرید، دوباره آنرا در جلو بیاورید. این فرم بهترین حالت برای گردن در عکس هاست.

7. ادامه ی مطلب... .

نظرات

  1. آقا این مشکل بدعکسی ارثیه باور کن، یعنی به این راحتیا درست نمیشه که، بعدشم تو یه جمع حالا هرکدوم میخوان ژست مناسب خودشون رو بگیرن نمیشه که، سنگ رو سنگ بند نمیشه اونوقت!!
    اما بطور کل میشه گفت عکس سیاه سفید خیلی از مشکلات رو حل میکنه برا همین من توصیه میکنم اگر کسی فکر میکنه بدعکسه بهتره با همون دوربین دیجیتالش سیاه سفید بگیره! راستی نرم افزار پیکاسو گوگل که مجانی هم هست بهترین و ساده ترین راه حل ویرایش عکس هاست، حتی شما دوست عزیز!! :D

    پاسخحذف
  2. بله با نظر آقا حسین موافقم، عکس سیاه سفید عالمی متفاوت داره، مثلا اگر دهن شما اندازه ی یک هنوانه هم باز باشد در عکس سیاه و سفیت (د) اصلا بد نمی افتد.(نقطه)

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟