آقای سکوت

اگر فکر میکنید صدای بلندی دارید و در جمع زیادی حرف میزنید و کلا تابلو هستید، مطلب راه حل هایی برای آرام و کمتر صحبت کردن به شما پیشنهاد میکند. اگر اماده ی سایلنت شدن هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.


گامها:

1.    سعی کنید برای بازه ی زمانی کوتاهی ساکت باشید. شاید برای یک ساعت هم ساکت باقی بمانید. بعد برای سه ساعت همین عمل را تکرار کنید. کم کم تا یک روز ساکت بمانید، قطعا متوجه به مسائل و نکاتی خواهید شد که به علت گفتوگو و صحبت کردن پیش از این به آنها توجه نداشته اید.

2.    شنونده ی خوبی باشید. یک شنونده ی خوب امکان حرف زندن به تمام افراد جمع را میدهد و به همه توجه دارد. اگر جز افرادی پرحرف هستید احتمالا شنونده ی خوبی نیستید و باید بیشتر تمرین کنید.

3.    قبل از حرف زدن خوب فکر کنید. یکی از به بهترین روشها سه ثانیه صبر کردن است، قبل از گفتن هر سخنی سه ثانیه مکث کنید. بیشتر اوقات در همین سه ثانیه احساس میکنید نیازی به بیان این جمله نیست! و در کنار این کمی وقت دارید تا جمله خود را سنجیده تر و بهتر بیان کنید.

4.    با زبان بدن ارتباط برقرار کنید. حرف زدن و تولید صدا تنها راه انتقال پیام بین انسانها نیست. طرز نشستن، نگاه کردن و فرم چهره همگی احساسات و منظور شما را منتقل میکنند. الیته اگر در استفاده از زبان اشاره ها و فرم دادن به چهره تجربه نداشته باشید، ممکن است مردم فکر کنند شما از حرف آنها عصبی هستید یا بی علاقه شده اید.

5.    کمی درونگرا بودن در کنار برونگرایی تجربه ی جالبی خواهد بود. فکر کردن، خلاقیت داشتن، تخیلات و هرچیزی که از دورن شما جاریست به این روند کمک بسیار میکند.

نکات:
•    هم نشینی با دوستان ساکت تمرین خوبی است، سعی در حرف نزدن و سر صحبت را باز نکردن یکی از بهترین تمرین ها برای افزایش ظرفیت خواهد بود.

تذکرات:
•    گاهی زیادی ساکت بودن باعث مشکوک شدن میشود، مخصوصا برای دو دسته افرادی که شما را زیاد یا برای اولین بار است ملاقات میکنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟