مدیریت یادداشتها

در ادامه ی سری مطالب "موفقیت در درس"، یکی از مسائل مهم مدیریت یادداشتها و درست نوشتن است. پس در این مطالب به بررسی این موضوع میپردازیم.
راهکارها:
1 – حتما در تمام کلاسها حاضر باشید و جزوه ی هیچ جلسه ای را از دست ندهید. * قبل از هر کلاسی مطالب جلسه ی قبل را سریع دوره کنید. * سوالهای خود را در حافظه آماده داشته باشید.
2 – جزوه ی سر کلاس خود چرکنویس کنید و آنها را در یک پوشه نگهدارید. * عنوان مطالب اصلی را در سمت چپ بالای صفحه یادداشت کنید. * جلسات را به ترتیب تاریخ نگهدارید. * جزوه را در برگه ی سمت چپی یادداشت بردارید و برگه ی سمت راست را برای سایر مطالب خالی بگذارید. * بعد از کلاس بلافاصله به جزوه های روز گیره بزنید و آنها را پوشه ی اصلی خود قرار دهید.
3 – سر کلاس دقت داشته باشید. * همه مطالب روی تخته را یادداشت بردارید. * مطالبی که تکرار میشوند را هم نت بردارید. * مثال ها را بنویسید. * قبل از خروج از کلاس سوال های خود را بپرسید.
4 – از مطالبی که باید حفظ کنید مختصرا نت بردارید. * بین مفاهیم فاصله بگذارید. * بعدا این مفاهیم را به زبان خود باز نویسی کنید. * جملات کوتاه بنویسید تا راحتتر حفظ شوید.
5 – از کتابها، فرهنگهای لغت و اینترنت به عنوان منابع استفاده کنید. * هر نکته ای که به درک بهتر مفاهیم کمک میکنند در جزوه ی خود یادداشت بردارید. * ورق اضافه داشته باشید.
6 – یادداشت ها را در ذهن خود مدیریت کنید. * اطلاعات غیر لازم را فراموش کنید. * دور عنوانها دایره و زیر مطالب مهم خط بکشید. * بازنویسی در حفظ کردن کمک بسیار میکند. * از جداول و نمودارهای استفاده کنید.
7 – مطالب برجسته شده را قبل از امتحان دوره کنید. * در گوشه ی چپ بالای صفحات اسم کتابهای منبع را یادداشت بردارید. * منابع امتحان را هم فراموش نکنید، کنار صفحه نام آنها را بنویسید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟