بالاترین نمره ی کلاس

وقتی قصد کسب بالاترین نمره ی کلاس را دارید، فکر کامل انجام دادن همه ی کارها را از سر خود بیرون کنید، فقط و فقط مطالعه کردن مهم است! پس برای کسب بالاترین نمره ی کلاس ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

راهکارها
1. توجه در کلاس: اگر فکر کردید با یک ضرب سر کلاس حرف زدن و در خیالات غرق بودن میتوان بهترین نمره ی کلاس را گرفت، اشتباه کرده اید!
2. جزوه برداری: یکی از گامهای مهم در کسب نمره ی بالا، تهیه ی یک جزوه ی خوب و تسلط روی آن است، هدف تهیه ی جزوه نیست، هدف درک و فهم جزوه است!
3. درسخواندن: برای آخر هفته های خود برنامه داشته باشید. منظورم این نیست که دور دوست ها و تفریحات بیرون خانه را خط بکشید، نه! از هفته درست استفاده کنید، فقط همین!
4. در مورد مسائل درسی با دوستان هم دانشگاهی خود گفتگو داشته باشید، معمولا در همین گفتگوهای دوستانه مطالب مهمی رد و بدل میشود.
5. در مورد درسهای با فرمول های زیاد و اثباتی هر روز تمرین داشته باشید. برای این نوع درسها همیشه اماده ی امتحان باشید، نمیتوان کار این نوع درسها را در یکی دو شب تمام کرد.
6. تنها را حفظ کردن اثباتها نوشتن آنهاست، هر وقت بیکار شدید برای خود اثبات کنید و بعد آنرا با جزوه چک کنید.
7. قبل از امتحان غذاهای سالم بخورید و به اندازه بخوابید. صبح امتحان بیخیال درس خواندن های سریع شوید، هر کاری لازم است روز قبل انجام دهید.
8. تمیز بنویسید! ورقهای امتحانی ناخوانا و به هم ریخته هرگز نمره ی خوب نمیگیرند. استادها حال سر و کله زدن با ورق های کثیف را ندارند.
9. بعضی دانشجوها قدرت تحلیل ندارند، آرام باشید و با آرامش به سوالاتشان پاسخ دهید.
10. مهمترین نکته، تحت تاثیر قرار دادن استاد با انجام تکالیف و کارهای استاد پسند است! با همه دوست باشید حتی با گندترین استادها!

نکات:
* توجه استاد را با سوالات و فعالیت های کلاسی خود جلب کنید.
* قبل از پاسخ به سوالات نفس عمیقی بکشید و با آرامش و اعتماد به نفس شروع به پاشخ دادن کنید.
* کمی لوس کردن لازم است، نظر استاد خود را در مورد مسائل مرتبط با درس بپرسید و با دقت و علاقه به سخترانی های او توجه داشته باشید.
* اگر فکر میکنید که خنگ هستید، رک بگم قبل از نفر اول کلاس شدن بهتر است سری به مشاور بزنید.

تذکرات:
• در نوشتن توضیحات در ورق امتحان نه کم کاری و نه زیاده روی کنید.
• شب قبل از امتحان مطالعه نکنید و راحت بخوابید.
• هیچ چیزی مرتبط به درس را به تاخیر نیندازید.

لوازم مورد نیاز:
• اعتماد به نفس
• برنامه ریزی
• آمادگی روحی و جسمانی
• تداوم در کارها

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟