آقای کلاس

اشتباه نشه این کلاس همون درس و مشقه!
در ادامه ی مجموعه ی مطالب مربوط به موفقیت در درس و مشق، در این پست کمی به روشهای بهترین فرد کلاس خاصی شدن میپردازیم. مثلا اگر استاد کلاس ترمودینامیک معروف به انداختن دانسجوهاست، پس بیایید با بهترین فرد کلاس شدن مشتی در دهان استاد بزنیم.

راهکارها
1. بین کلاس های خود جزوه های این کلاس خاص را در دست داشته باشید. گاهی مطالب آنرا دوره میکنید و اگر هم استاد را دیدی با کمی گپ دوستانه در مورد امتحان و مطالب مهمتر جزوه از او سوالاتی کنید. البته در دوستانه بودن زیاده روی نکنید و هرگز پیشوند دکتر فراموش نشود.
2. سوال بپرسید. اگر موضوعی را متوجه نشدید حتما آنرا سوال کنید، این سوال کردن بهتر از شکست خوردن در امتحانات پایان ترم است. البته در این امر زیاده روی نکنید و در مورد مسائلی پرسید که استاد قادر به پاسخ دادن به آنها است و وقتی به جواب رسیدی چنان چسمان خود را گرد کنید استاد گمان کند پیامبر شده است.
3. تمرینها خانه را سر وقت انجام دهید. اگر استادی هر جلسه تمرین میدهید، هر روز و به صورت عادت درسهای روز را مطالعه کنید و سوالات و تکالیف آنرا حل کنید. دو دستی و به فرم تحویل دادن لوح افتخار تکالیف خود را شخصا به او نشان دهید.
4. کلاس ها را از دست ندهید. اگر سر کلاسها حضور نداشته باشید، به مشکلات بسیاری برمیخورید و همراه باید نگران کامل بودن جزوه های ان جلسات باشید و بعضی از استاد ها هم به چهره ها نمره میدهندنه به ورق امتحان!
5. در کلاسهای فوق برنامه شرکت کنید. کلاس زبان و تند خوانی و ... را از دست ندهید، همیشه در کنار درسهای مدرسه و دانشگاه در کلاس های فوق برنامه هم شرکت کنید. مغز خود را فعال و به روز نگهدارید.
6. وقتی وارد کلاس میشوید همه چیز و همه کس را فراموش کنید و فقط روی روق سفید و لبان استاد و تخته متمرکز باشید. گویی او فرستاده ای از مریخ است.
7. همان طوری که با کمال آرامش از استاد سوال میپرسید خیلی راحت هم به سوال استاد پاسخ دهید، مهم امتحان پایان ترم است نه سوالات کلاسی! فقط هر چه از جواب سوال میدانید مختصر و مفید بیان کنید بلاخره به بخشی از سوال پاسخ داده اید.
8. همه ی تمرین های اضافی را حل کنید و سعی کنید آنها را کامل درک کنید و از استاد هم کمک بگیرید.

نکات
* به باید داشته باشید، همیشه افرادی که سعی میکنند کانون توجه باشند خود فراموش میشوند و فردی که سکوت کرده است در خاطرات میماند. با نگاه و تک حرفهای خود دل استاد را تسخیر کنید.
تذکرات
* دستپاچه نشوید. هرگز حتی وقتی میدانید بزرگترین گند دنیا را میزنید!

نظرات

  1. سلام
    واقعابعضی استاد ها به قیافه نمره می دهند.اگه به قیافه خودمون نمره داده باشن میشه پذیرفت.ولی اگه به قیافه کس دیگه داده باشن شاید ایراد از خودمونه. من خودمو میگم.میگم ایراد از خود من نیست شاید حسودم.شاید منفی گرا یم.شاید های دیگه.
    کلا خیلی عالی بود.
    من با اجازه شمارو لینک کردم.
    منتظر حضور سبزتون هستم.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟