راهکارهای کسب درآمد دانشجویی

کسب در آمد و پول داشتن برای هر دانشجویی بک آرزو است. برای بسیاری از کارمند ها هم درآمدهای کمکی نقش کلیدی دارند. در این مطلب به صورت پایه ای در مورد روشهای کسب درآمد بحث میکنیم، البته در نگاه اول شاید کمی ساده و پیش و پا افتاده به نظر برسد اما تمامی آنها پتانسیل بسیاری زیاد برای توسعه و رشد دارند. پس آنها را با دقت مطالعه کنید و با واقعیت مقایسه کنید.
راهکارها:
1 – فروش لوازم دسته دوم – یک وسیله ی غیر قابل استفاده هر چیزی است که بیش از یک سال از زمان آخرین استفاده از آن میگذرد. از وسایل دور انداختنی، قدیمی و غیر قابل استفاده ی اطراف خود لیستی تهیه کنید. برای شروع فروش میتوانید از سایتهای فارسی زبان هم استفاده کنید، فقط کمی جستوجو در اینترنت لازم است. اگر امکان فروش این لوازم در پارکینگ یا حیاط خود را دارید که خیلی بهتر میتوانید آنها معرفی کنید. فقط آنها را مرتب و چند آگهی در اطراف محل زندگی خود نصب کنید.
2 – دور سایتهای کسب درآمد اینترنتی از هر نوعی که هستید را خط قرمز بکشید، چه فارسی چه غیر فارسی! سایت های فارسی که کلا تعطیل هستند چون اصولا در آمد های کلیکی و ... در ایران ممنوع و سایر مناطق هم نیاز به کارتهای اعتبار دارد.
3 – اگر واقعا علاقه مند به کسب درآمد اینترنتی هستید، تنها راه درج آگهی در بلاگ یا وبسایت است. ساخت توسعه ی یک بلاگ نیازی به دانش خیلی بالا از وب ندارد، فقط پشتکار کلید موفقیت است.
4- رزومه ی آماده و به روز همیشه همراه داشته باشید. تحت هر شرایطی اگر فرصت شغلی مناسب فراهم شد رزومه ی خود را ارائه دهید. رزومه ی همه کار باید شامل همه ی توانایی های شما از کامپیوتر تا رانندگی تا مدارک و دیپلم ها باشد. با پشتکار رزومه ی خود را در هر فرصتی ارائه دهید.
5 – اگر نویسنده ی خوبی هستید، برای مجلات و روزنامه های مقاله ارسال کنید. در ابتدا پولی دریافت نخواهید کرد اما بعد از مدتی جای رشد و پیش رفت زیاد خواهد بود.
6 – اگر زبانی غیر از زبان مادری خود را یادگرفته اید، میتوانید در قبال آموزش آن درامد داشته باشید. فقط روی توانایی خود در یاد دادن زبان تبلیغ کنید.
7 – اگر دوربین عکاسی خوب و مناسب دارید از مناظر یا هر سوژه ی جالب عکس تهیه کنید و در یک نمایشگاه خانگی یا عمومی آنها را برای فروش ارائه دهید.
8 - اگر در درس خواصی توانایی فکری بالا و در مورد آن اطلاعات کافی دارد به عنوان معلم خصوصی تدریس کنید.
9 – اگر توانایی هنری و کامپیوتری بالا دارید سایت طراحی و آنها را در سایت شخصی خود معرفی کنید. بعد از مدتی اگر پشتکار داشته باشید بسیار جای رشد خواهید داشت.
10 – کارهای دستی تولید کنید از لوازم ساده تا پیچیده و آنها را معرفی کنید و به فروش برسانید.
11 – اگر توانایی سر و کله زدن با بچه های خرد سال را دارید، به عنوان پرستار خانگی مشغول کار شوید.
12 – بعضی از کارهای همسایه ها مثل خرید کالا ها از سوپرمارکت محل یا شستن ماشین ها را شما انجام دهید و کمی دست مزد دریافت خواهید کرد.
13 – اگر در زبان های خارجی توانایی بالا دارید اما استاد خوبی نیستید، میتوانید به عنوان مترجم متن یا جلسات در شرکت ها کار کنید. در مورد توانایی زبان اگر جدی باشید و خوب روی آن تمرکز کنید به مراحل خوب کاری خواهید رسید.
14 – در بلاگ و وبسات خود تبلیغ کنید. برای این کار سری به نرخ تبلیغات و تعداد نمایش آنها در وبسایت های معتبر بزنید. بر اساس نرخ روز سعی کنید برای بلاگ یا وبسایت خود اسپانسر پیدا کنید.
15 – اگر به حیوانات خانگی علاقه مند هستید، بعد از مطالعه ی چند کتاب معتبر از حیوانات همسایه ها مراقبت کنید.
16 – به عنوان همکار کمکی در امور رایانه ای به دیگران کمک کنید، بسیاری از مردم راه های ایجاد یک ایمیل جدید، آپلود فیلم روی یوتیوب یا ... را نمیدانند. در این حالت شما به عنوان دستیار میتوانید کمک بسیاری به آنها کنید.
17 – اگر در طراحی توانایی خوب دارید از یکی از دوستان وبسایت ساز خود کمکی در مورد تمپلیت های یک سایت سوال کنید و با همکاری او شروع به طراحی و ساخت وبسایت برای شرکتهای کوچک کنید.
18 – چاپ کتاب یکی از راه های سخت است اما اگر واقعا به آن علاقه دارید، ناشدنی نیست. برای اینکار نیاز به دوستان ناشر و نویسنده خواهید داشت.
19 – کار کردن روی بلاگ و فروش آن یکی از راه های کسب در آمد اینترنتی است. به آن بیشتر فکر کنید.
20 – در رستوران یا کافی شاپ کار کنید. راه خوبی برای کمی در آمد داشتن حتی برای آخر هفته ها است.
21 – اگر از کار بدنی تنفر ندارید، باغبانی کنید.
22 – اگر باغبانی نشد، خانه های را تمریز کنید.
23 – کتاب ها و سی دی های قیمی خود را بفروشید.
24 – با فروش کیک و مواد غذایی پخت خود به عنوان آشپز مواد غذا بفروشید.
25 – به عنوان معرف محصولات شرکت های را معرفی کنید و در سود فروش شریک باشید.
16 – اگر سلیقه ی خوبی دارید به عنوان کمک در خرید لوازم میتوانید به مردم کمک کنید و در قبال آن در آمد داشته باشید.
17 – اگر موتور سیکلت دارید به عنوان پیک کار کنید.
19 – در طول تاریخ همه با نفوض پیش خدمت ها آشنا هستند. اگر دوست دارید پیش خدمتی هم کار جالبی است.
20 - اگر هر روز از اتومبیل خود استفاده نمیکنید، انرا اجاره دهید یا با آن مسافر کشی کنید یا افراد به فرودگاه یا ایستگاه قطار یا اتوبوس برسانید.
21 – در لیست نیازمندی های روز به دنبال کارهای پاره وقت مناسب بگردید.
22 – در روز بارانی چتر بفروشید. در مکان و زمان درست باشید.
23 – در فروش ویژه بلیط تهیه کنید و آنها را با قیمت عادی بفروشید.
24 – در بازار بوس سرمایه گذاری کنید، بعد از مدتی شاید مردم سرمایه خود را به شما سپردند.
25 – شرکت های بازار یابی در ایران رشد زیادی دارند، سعی کنید با دوستان خود در یک گروه کوچک بازار یابی کنید.

مطالب وابسته:
سریع پول در آورید

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟