روابط بهتر

بارها از اینکه دوستام حرف رو نمیگیرن ناراحت شدم و گاهی هم عصبانی. از همه بدتر وقتی است که حس میکنی فرد اول زندگیت ازت دور شده و نه تو حرف اون رو میفهمی و نه اون. سعی میکنی حرف دلش رو بفهمی اما هرچی تلاش میکنی نمیشه! حالا نه تنها در مورد دوست های نزدیک بلکه در مورد افراد عادی و معمولی از هم دانشگاهی تا استاد و همکار هم همین‌طور میشه، گاهی نه تو حرف اونها رو میفهمی و نه اونا! برای همین شد که بعد از کلی مطالعه و سر و کله زدن تصمیم گرفتن این مطلب رو نبویسم تا راهی برای حل این مشکل بشه. پس اگر آماده ی یه تغییر بزرگ تو زندگی اجتماعیت هستی ادامه ی مطالب رو حتماً بخون.



راهکارها:
۱ – کمی در مورد مقاربت بدونید: در اصلاح روزمره یعنی همرون رابطه ی جنسی یا همون سکس. اما اگر یه کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنیم میشه گفت یه نوع ارتباط نزدیک میشه. یعنی بفهمی طرف مقابلت چی میخواد! عمیقاً تو وجودش فرو بری و از هر راهی از زبان و اشاره های بدنی و هر چیز دیگه ای میشه این کار رو انجام دهد. پس سعی کنید ارتباط عمیقی با طرف مقابلتون داشته باشید.
۲ – اگر طرف مقابل گرفت ( نه ) سریع واکنش نشون ندید، نه رو داد و بیداد کن و نه سریع چشم بگو! اگر پاهاش رو به هم چسبوند و دست‌هایش رو کنار بدنش صفت نگهداشت یعنی ناراحت شده. بهتره آروش کنید و راحت بگید که دوستش دارید. اما اگر زیادی پیچیده رفتار کرد بعد از کمی آروم کردن کم کم و نشون دادن اینکه براتون مهمه ازش بخواید که بیشتر توضیح بده. پس خون سر و آروم رفتار کردن یکی از ملاک‌های مهمه!
۳ – سعی کنید منظور خودتون را درست منتقل کنید. هزارتا آهنگ برای گفتن یه جمله‌ای مثل ( وقتی میگه این یعنی همین ) وجود داره. این یه مثال بود. پس لهن حرف زدن خیلی مهمه. سعی کنید به کمک هر روشی که میشناسید درست حرف بزنید و منظور خودتون رو مستقیم و بدون ناراحت کردن طرف مقابل بیان کنید.
۴ – سعی کنید وقتی پارتنر خودتون حرف می‌زنید منظورتون هم درست منتقل کنید. مثلاً اگر اون واقعاً دوست داده که آخرهفته با هم در مهمونی فلان دوست مشترکتون شرکت کنید و شما واقعاً حالش رو ندارید و نمیخواید آخر هفته با هیچ کدون از اونا روبه رو بشید چطور منظور خودتون رو منتقل میکنید؟ خب حتماً یه ( نه ) ی خشک و خالی جواب درستی نیست. خب میتونید روی مبل بشینید و بهش همین قضیه رو بگید همین که نمیخواید اونها رو ببینید و خسته هستید. خیلی با ملایمت و آروم خب اون هم آدمه میفهمه دیگه. حالا فرض کنید برعکس جاتون، خب میتونید بهش قول بدید که قبل ساعت ۱۰ از مهمونی می‌زنید بیرون و بقیه ی شب رو با هم هستید و این رو صادقانه هم عمل کنید.
۵ – خودتون رو جای پارتنرتون بذارید. فرض کنید از صبح تا ظهر فقط کارهای خونرو انجام داید، غذا درست کردید و توالد رو شستید و طرف مقابل شما فقط نشسته و چرت میزنه چون دیروز و دیشب یه کله کار کرده! خب اگر خودتون رو جای اون بذارید شما چکار میکردید؟ شما هم قطعاً خسته بودید، پس یه لیوان چای براش ببرید و بهش بگید که به جای این همه کار میتونه شنبه کارهاش رو ادامه بده و آخر هفته با هم باشید و هر کی مشغول کار خودش نباشه! قطعاً او هم از این کار شما قدردانی میکنه و هفته دیگه حتماً به حرف شما گوش خواهد داد و حتی شاید در طول هفته به خواطر قدرت درک شما یه قدردانی بزرگ کرد. پس سعی کنید با سیاست خودتون رو جای او بگذارید و درست تصمیم بگیرید.
6 – بازی نکنید. وقتی کنار او هستید بازی نکنید و بچه بازی از خود در نیاورید. نه برای جلب توجه نه برای لوس کردن و نه هر دلیل دیگری! مثل یک آدم بزرگ و حسابی به جای لوس کردن و بچه بازی در آوردن مسائل و موقعیت را بسنجید و به عنوان یک آدم بزرگ انتخاب کنید.
۷ – به قول خود عمل کنید. مثلاً اگر او به شما بگوید که از فلان ماجرا پیش آمده اصلاً راضی نیست قطعاً شما قبول میکنید اما اگر در موقعیتی مشابه دوباره مثل قبل همه چیز تکرار شود یعنی شما اصلاً در مورد او و حرفهای او مسئولیت پذیر نیستند و به حرف او واقعاً توجه ندارید.
۸ – اگر از او ناراحت هستید به جای بهانه گیری های آزاد دهنده مثل اینکه چرا تو به من توجه نداری و … درست رک و راست با او در مورد مشکل خود حرف بزنید و قضیه را باز کنید.
۹ – معمولاً بعد از مدتی در روابط نزدیک همه چیز تکراری میشود. مثلاً محل ها تکراری، رفتارهای تکراری، حرفهای تکراری و همه چیز سیکل وار تکراری میشود. برای رفع این مشکل دست به ماجرا جویی بزنید و کارهای جدید انجام دهید.

مطالب وابسه
۱ - ده موضوع جذاب
http://iranmenlife.blogspot.com/2010/07/blog-post_27.html
۲ - روابط بهتر 1
http://iranmenlife.blogspot.com/2010/06/blog-post_29.html
۳ - ترس از عشق
http://iranmenlife.blogspot.com/2010/01/blog-post_17.html
۴ - کمی مهربان
http://iranmenlife.blogspot.com/2009/11/blog-post_1826.html
۵ - قرار خوش
http://iranmenlife.blogspot.com/2009/10/blog-post_22.html

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟