چطور رمانتیک باشیم

روش های رمانتیک بودن با توجه به اخلاق و عادت های افراد متفاوت است اما در کل این رفتار های شامل کارهای غیر منتظره و با معنای خاصی می شوند . این اعمال به دلیل صداقت و خلاقیت معمولا به یاد ماندنی و همراه با احساس عمیقی هستند . درک عشق یک نفر کاری ساده است اما انتقال احساس عاشقانه و عمیق کاری مشکل و سخت است . در کتاب ها ، فیلم ها و اینترنت به انواع روش های ابزار علاقه اشاره شده است اما عشق واقعی از درون می جوشد و همیشه همراه با حسی عمیق است . 


راه کار ها

۱. کارهای منحصر به فرد : هدیه دادن یک شاخه گل زیبا قطعا فکر جالبی است . اما برای یک رابطه ی عاشقانه باید یک موضوع منحصر به فرد و خاص داشت ، یک چیز خاص که فقط مختص رابطه ی شما باشد نه هیچکس دیگری . مثلا جمع کردن یک کلکسیون مجسمه ی خاص یا هر چیز منحصر به فرد دیگر . وقتی هدیه ی شما چیزی خاصی باشد که در رابطه ی شما پشت آن داستان ها و خاطره های خوشی پنهان شده قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت . دقت کنید که رمانتیک بودن یعنی کاری کنید که طرف مقابل شما توجه دقت و توجه شما شود . مثلا هدیه دادن آهنگ های یک خواننده ی خواص که هر دوی شما به شدت او را دوست دارید ( البته در بسته بندی و شرایط خاص ) یا بازیگر و حتی چیز های خیلی نادر تر ، هرچه خواص تر و خصوصی تر بهتر !

۲. قطع نکردن عشق : اگر عاشق فردی شده اید و به او ابراز علاقه هم کرده اید ، نباید یک دفعه عشق خود را کم کنید به یکباره هم زیاد کنید . سعی کنید متعادل و به شیب ملایم رابطه ی خود را عاشقانه تر کرده و به هر دلیلی ( شرایط کاری بد و یا هر نوع ناراحتی دیگر ) رابطه و رفتار خود را سر نکنید . شما برای عشق کنار یکدیگر هستید نه برای اعصاب خوردی و ناراحتی !

۳. از یکنواختی دوری کنید :‌ اگر رابطه ی شما یکنواخت شده است ( حتی از دیدگاه رمانتیک و رفتار های هر دوی شما ) آنرا تغییر دهید . تجربه های جدید ! کارهای جدید ! حرف های جدید ! همه باعث فراز و نشیب رابطه شده و آنرا از یکنواختی خارج می کند . ماجرا های جدید و خاطره های جدید باعث خارج شدن رابطه از یکنواختی و حرکاتی جدید در جهت نزدیکتر و عمیق تر شدن آن می شود .

کارهای کوچک و ساده ای که نباید فراموش کنید

۱. روی رفتار ها و کارهای ساده و روزمره ی خود دقت داشته باشید . برای بیان جمله « من عاشق تو هستم » یا « تو تمام وجود من هستی » راه های بسیاری وجود دارد حتما لازم نیست از جملات را یک دقیقه یکبار بیان کنید تا به عشق خود ثابت کنید که یاد او هستید . با کارهای ساده و حرف های بسیار ساده می توان این جمله را بیان کرد و این حس عمیق را بیشتر و بیشتر به اشتراک گذاشت .

۲. بی ریا بودن و خلوص نیت بسیار مهم است : برای اینکه طرف مقابل شما از وجود شما در زندگی خود قدردانی کند و ارزش آنرا بداند شما هم باید قدر او را بدانید و واقعا برای حضور او در زندگی خود خدا را شکر کنید . آیا واقعا احساس می کنید بودن او در زندگی شما یک نعمت بزرگ است ؟ پاسخ به این سوال تعیین کننده ی بسیاری از جنبه های رابطه ی شما می باشد . اگر پاسخ شما مثبت است یعنی می توانید زمانتیک باشید و اگر منفی است یعنی هنوز برای مطمئن شدن باید مراحلی را بگذرانید که موجب شناخت بهتر دو طرف شود .

نکات

۱. اگر هنوز هم در پیدا کردن ایده ها مشکل دارید و چیزه زیادی برای گفتن ندارید بهتر است کمی بیشتر در اینترنت جستجو کنید تا موضوعات مورد علاقه دختر ها را پیدا کنید .
۲. ممکن است کارهایی که شما دوست دارید ، او دوست نداشته باشد . ممکن است شما از رقص آرام در یک مهمانی لذت ببرید ولی این کار ممکن است نه تنها از دیدگاه او رمانتیک نیست بلکه اصلا جالب هم نباشد .
۳. دقت کنید هر چقدر هم که دوست باشید باز هم دو فرد مستقل و جدا هستید . قرار نیست انگل زندگی هم باشید . سعی کنید با انجام کارهای جدید که در حالت عادی آنها را انجام نمی دهید او را سوپرایز و خوشحال کنید .
۴. اگر احساس میکنید احساسات خود را نمی توانید به طرف مقابل خود منتقل کنید شاید ایراد از شما نباشید و او در درک و گرفتن احساسات مشکل دارد در این مورد بیشتر مطالعه کنید و اگر واقعا مشکل از اوست سعی کنید آنرا حل کنید . راه کارهای بسیار ساده مثل وارد کردن کمتر استرس در رابطه و کمتر در مورد دیگران صحبت کردن گاهی واقعا کارساز هستند و مشکل را به راحتی حل می کنند .
۵.  گاهی پیدا کردن رابطه های قدیمی بین دو طرف مثل هم دانشگاهی یا هم کلاسی بودن و حتی هم محل بودن در بهتر شدن رابطه کمک بسیاری می کند .

تذکرها

رمانتیک بودن به معنا به چشم آمدن نیست . جزاب بودن از رمانتیک بودن متفاوت است . دقت کنید یک رابطه ی عاشقانه یعنی یک رابطه ی عاشقانه نه یک طرف شما و یک طرف او ! دقت کنید یک واحد بودن هم به معنای از بین رفتن فردیت نیست و هر فردی در این رابطه حریم خواص خود را دارد . گاهی باید رمانتیک بود و گاهی هم باید جدی شد . انتخاب زمان و مکان مناسب کلید بسیار مهمی در بهبود رابطه است و در مورد آن حتما مطالعه کنید و سعی کنید به کمک فیلم ها و ... زمان مناسب را پیدا کنید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟