روابط بهتر 2

باز گشت به ابتدای مطلب

۶. شک و تردید. اگر حرف تندی به شما زد چه فکری میکنید؟ آیا فقط به دلیل خستگی شدید این حرف را زد؟ چون احساس راحت و خوبی ندارد؟ از دست چیزی در محل کار ناراحت است؟ زیر لب حرف زدن و نا مفهوم بودن حرفهای او به معنای ناتوانی در ارتباط بر قرار کردن است؟ یا ممکن است در بیان خواسته خود ناتوان باشد؟ یا شاید دنبال خرد نکردن احساسات شماست؟ خب فکر کردن به جای او و گمانه زنی چیزی را پیش نخواهد برد. سعی کنید او در حرف زدن کمک کنید. به مثال زیر توجه کنید:

( خب سعی میکنم درکت کنم، من ناراحتت کردم؟ ) ، ( نه ) ، ( کسه دیگه ای کاری کرده که ناراحت شدی؟ ) ، ( نه ) ، ( خب ناراحتی ؟ ) ، ( آره ) ، ( خب از دست منه ؟ ) ، ( نه واقعاً ) سپس کمی او را آرام کنید. اگر طی این مکالمه واقعا مطمعن شدید که از شما ناراحت نیست کمی به او زمان دهید تا در سکوت فکر کند. قطعا بعد از چند دقیقه سر صحبت را باز خواهد کرد. سپس در پیدا کردن راه حل کمکش کنید.

۷. بازی نکنید. راه حل بالا برای از بین بردن شک و تردید در مورد علت ناراحتی او روش مناسبی است. اما بعد از شناسایی محدودی مشکل او زیادی حرف زدن و گیر زیادی دادن بدتر همه چیز را خراب خواهد کرد. پس مثل بچه ها رفتار نکنید.

۸. روند رشد ارتباط خود را در نظر بگیرید. اگر سینوسی آتش ارتباط را کم و زیاد کنید، طرف مقابل شما حس میکند که شما بیتوجه هستید. مثلاً اگر همسر شما از ارضاع نشدن در روابطش با شما گفت، فقط با افزایش دفعات دنبال حل مشکل نباشید. بلکه با دقت و بررسی موضوع راه حل همیشگی و قانع کننده پیدا کنید و صد البته از خود او میتوانید در پیدا کردن راه حل هم کمک بگیرید.

۹. برای توافق کردن آماده باشید. برای رفع مثال به با حوصله کنار من بنشینید و بدون خرد کردن احساسات او و خود به توافق برسید. مثلا برای بچه دار شدن یا نشدن و یا برای آخر هفته بدون مهمونی داشتن یا نه.

۱۰. نوسازی. اوقاتی را برای تفریح مشترک در نظر بگیرید. اگر فشار محیط کار باعث کم توجهی هر دوی شما شده است، با برنامه‌ریزی، تفریحهایی که برای هر دوی شما لذت بخش است انجام دهید، حتی کارهای نا مشخص. از یک تفریح به تفریح دیگر بپرید و همه را امتحان کنید.

نکته: دفاعی عمل نکنید. زبان بدن خود و او را در نظر بگیرید – حرکات دستها و پاها و … . اگر به او نزدیک هستید سعی کنید از تماسهای بدنی برای ایجاد حس آرامش بیشتر استفاده کنید. نه شما و نه او دست به سینه نباشید.

نظرات

  1. سلام
    اول اینکه رنگ وبت طوری انتخاب شده که تواما احساس مثبی را در خواننده ایجاد می کند .این نوشته ها واین همجواری رنگها یعنی از خودت انرژی مثبت به اطرافیانت می بخشی.قبول دارم ولی یه چیزهایی را اضافه میکنم.
    من نمیتونم دست پارتنرم رو بگیرم وخیلی چیزها ازش بخوام. مثلا اون خسته است ومن با ارتباط خوب همون چیزایی که گفتی .مثلا خواهش میکنم عزیزم به بخاطر من .بیا به فلان مهمانی برویم.من خیلی دوست دارم توهم پیش من باشی .ساعتهای عاشقانه ای را پیش هم خواهیم داشت.وچی وچی.
    چون نهایت چی میشه ؟خب اون قبول میکنه.چون همین کارهارو کردم وهمین نتیجه رو هم داده.
    ولی درنهایت متوجه شدم که این کار من یعنی فریب زنانه.یعنی مکر وحیله.اینومیفرستم ادامه اش را دوباره می نویسم شاید جا نشه.

    پاسخحذف
  2. میدونی که مرد نباید فریب حرفهای زن رو بخوره؟واگه اینکارو بکنه به بدبختی کشیده میشه؟یعنی میشه همون آدمی که فریب حرفهای حوا رو خورد.ووقتی که فهمید اشتباه کرده گفت تقصیر تو بود.وبه هوا سیلی زد.وزدن زن را هم که میدونی یعنی چی؟چون زن نفس مرد است.وادم خواست با زدن حوا خودش را تنبیه کند.شاید بگی زن ومرد باید متقابلا حرفهای هم رو گوش بدهند وکاری انجام دهند.ولی اینجوری نیست.وفقط زن باید حرفهای مرد رو گوش کنه.چون خالق یعنی خداوند دردرون دل مرد است .وزن همون حوا از بطن ادم زاییده شده ومخلوق است.
    خیلی پیچیده وطولانیه.یه سری مطلب را جع به ادم و وحوا جمع اوری کردم خواستی بیا بخون

    پاسخحذف
  3. مرسی از نظر شما ( عشق پنهای )
    در مورد تم بلاگ سعی کردم با محیط کار اوبنتو ی کامپیوترم نزدیک باشه، پس بهتره از اوبنتو تشکر کنیم :)
    در مورد انرژی یه نظر کوچیک دارم ناراحت نشید، انرژی در علم فیزیک از یکاهای عددی هست و برداری نیست، پس مثبت و منفی نداره، از صفر تا بینهایت ادامه داره. پس چیزی به اسم انرژی مثبت یا منفی وجود نداره، بلکه احساس و برداشت خوشایند و نا خوشایند وجود داره.
    اما در مورد اصلا نظر شما
    در مورد مردی که خسته و له از کار برگشته، بدونید که تا خوب سر حال نشه هیچ جاذبه ی روش عمل نمیکنه مگر غذا
    خب صد البته زنها هم نباید فریب حرفهای مرد ها بخورن مثلا وعده های دروغ و ... از تو تاکسی گرفته تا مجلس خواستگاری
    در مورد آدم و هوا
    موضوع جالبیه در کل داستان آموزنده و خوبیه
    مثل هر داستانی نکات مثبت و منفی داره
    اما در مورد واقعی بودنش چون کلا موضوع رو دنیایی دیگه ی دور میزنه میشه گفت بی شباهت به جلد دهم نبرد با شیاطین نیست. در کل این کتاب هم در مورد به وجود اومدن دنیا و زن و مرد و ... فلسفه ی جالبی داره که به دست آورد های فیزیک مدرن هم نزدیک هست.
    بازهم از نظر شما متشکرم
    وبلاگ جالب شما رو هم خوندم
    واقعا خسته نباشید و در کل کار جالبی رو انجام دادید.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟