ده موضوع جذاب

سخت نگیرید! شما هم میتوانید جالب و جذاب باشید. پیدا کردن موضوع جالب برای باز کردن سر صحبت با دیگران اصلا کار سختی نیست. قبل از هر کلامی فقط به یک سوال جواب دهید : چه موضوعی برای مخالب من جالب خواهد بود؟

با جواب به این سوالات متوجه میشویم که بهترین موضوعات، عادی ترین و روزمره ترین آنها هستند. چون فکر کردن و نظر دادن در مورد آنها برای هیچکس مشکل نیست.

دنبال مباحثه نباشید، ورود به موضوعات مشکل چون سیاست و اقتصاد و ... اصلا جالب نیست، در حالی که بسیاری از مردم سیاست روز را اولین موضوع گفتگوی خود قرار میدهند.

وقتی دنبال حرف زدن با مردم هستید، روی موضوعاتی که آنها را خوشحال میکند و آرامش دهنده هستند متمرکز باشید. موضوعاتی چون : خانواده، آرزوها، رویاها، تجربیات و ... .

برای راحتی کار ده موضوع معمول و جذاب را در ادامه ی مطلب بررسی میکنیم:


1.    جالبترین فردی که تا به حال ملاقات کرده اید کیست؟ با همین سوال ساده بسیاری از مردم کلی سوال و جواب میکنند و ساعتها حرف میزنند. برای طولانی تر شدن گفتگو میتوانید از سوال های با "چرا" هم کمک بگیرید.

2.    کجای جهان را بیشتر از همه جا دوست دارید ببینید؟ در کنار این سوال شرح دادن سرزمین رویاها هم کمک بسیاری به طولانی تر شدن زمان مکالمه میکند. اما فراموش نکنید استفاده از "چرا" در اینجا زیاد جالب نیست.

3.    بزرگترین و تاثیرگذار ترین تجربه ی زندگی شما چیست؟ این موضوع کمک بسیار در شناخت مردم و زندگی آنها میکند و در کنار این درسهای بزرگی هم به شما میدهد. اما اگر نصبت به این موضوع احساس راحتی نکردند میتوانید با موضوعات و خاطره های خنده دار شروع کنید.

4.    جالبترین کاری که ناخود آگاه انجام داده اید چیست؟ با این سوال درهای زیاد رو به داستان های خنده دار و رمانتیک باز میشود.

5.    چه کسی بیشترین تاثیر را در زندگی شما داشته است؟ چون این فرد تاثیر عمیقی در زندگی مخاطب شما داشته است، معمولا در این نوع گفتگوها احساسات زیادی وجود دارد. پس باید دقت کنید تا نظر او را خراب نکنید و در عین حال معمولا چون پای احساسات در میان است، تاثیر گفتگو هم بیشتر خواهد بود.

6.    چه کاری را دوست دارید انجام دهید و هنوز انرا آنجام نداده اید؟ این نوع موضوعات معمولا در جمع های بزرگ بسیار مورد استقبال قرار میگیرد و همه نظر خود را بیان میکنند، از اینرو اوقات خوبی پیش رو خواهید داشت.

7.    چه چیزی از خانواده ی خود یاد گرفته اید؟ این عنوان معمولا در خانواده ها و جمع های خانوادگی خوب و لذت بخش خواهد بود.

8.    از چه کسی بیشترین چیز را در زندگی خود یادگرفتید؟ این یکی از موضوعات مثبت و ادامه دار است که ساعت ها میتوان در مورد کیفیت آن حرف زد.

9.    چه نشانه ی از متولدین ماه شما بیشتر در شما به چشم می آید؟ با این ایده اطلاعات بیشتری از آدمهای اطراف خود بدست می آورد.

10.    چه نوع موسیقی را دوست دارید؟ با این سوال معمولا صحبت از خواننده ها و آهنگهای خاصی میشود که معمولا خیلی تاثیر گذار است. خیلی ها با همین موضوع با هم دوست های صمیمی شدند.

این ایده ها همگی نمایشگر یک چیز هستند، نیازی به موضوعات پیچیده نیست. بهترین موضوع، روزمره ترین است.

نظرات

  1. سلام
    این خیلی پخته ترتربود.
    حالا یه سوال
    اکثر نوشته های تواز تجربه های شخصی خودته؟
    یا اینکه به تجربه های افراد دیگه هم گوش کردی؟

    پاسخحذف
  2. مرسی از نظر شما
    این مطالب معمولا مسائلی هستن که برای خودم یا دیگران اتفاق افتادن، برای همین با گوش دادن به حرف دوستانم یا مطالعه ی کتاب و اینترنت سعی میکنم یاد بگیرم چطور مسائل رو حل کنم، بیشتر سعی کردم تا الان پایگاه اطلاعاتی خوبی برای خودم تو این وبلاگ فراهم کنم تا دیگه لازم به مطالعه و بررسی و وقت گذاشتن مجدد نباشه و هر وقت لازمه سریع به همین جا مراجعه کنم، از طرفی باعث میشه همیشه یادم باشه که چه تجربه های کردم و چه راه حل هایی پیدا کردم تا دوباره اشتباه نکنم یا حتی میشه گفت بهترین راه رو انتخاب کنم.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟