بخش نوشتار تافل ۳

در دو مطلب قبلی نوشتن یک بند و پس از آن یک متن چند بندی را یاد گرفتم . حالا در این پست دقیق‌تر بخش نوشتاری تافل را بررسی می‌کنیم و گام به گام مراحل مختلف آن را بررسی خواهیم کرد .

پس از شروع بخش نوشتاری تافل ، داوطلب باید بار دیگر یک متن ( مانند بخش درک مطلب ) خواند و پس از آن به یک ارائه مطلب ( مانند بخش شنیداری ) گوش کند . پس از این بخش همان‌طور که در دو مطلب قبلی گفته شد با توجه به سؤالات پرسش شده مقاله ی بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه بنویسید .

دقت داشته باشید که متن پس از شروع بخش نوشتاری نمایش داده خواهد شد و خیلی یادداشت برداری دقیق از آن لازم نیست . این بخش بیشتر جنبه ی آمادگی و آشنایی با موضوع اصلی را دارد و نام اشخاص و نکات ریزی که ممکن است فراموش شوند در آن وجود دارد ، اما بخش شنیداری تنها یکبار اجرا می‌شود و حتماً یکی از سؤالات پرسش شده بر اساس آن خواهد بود و پاسش آن در متن ارائه نشده است . پس لازم است با دقت و سرعت نکات مهم آنرا یادداشت کنید . اما این نکات چه هستند ؟

اولین موضوع نتیجه‌گیری ها و موضوعات شخصی استاد است . مثلاً نظر شخصی خود در مورد موضوعی را بیان می‌کند (‌ قطعا این مسائل در متن وجود ندارند و حتماً از آن‌ها سؤال خواهد شد ) .

پس از آن به تاریخ ها ، ویژگی‌ها و مشخصه های اصلی دقت داشته باشید زیرا به کمک آن‌ها به راحتی می‌توان متن بسیار زیبایی نوشت . 

خب حالا پس از اتمام دو مرحله ی اول زمان نوشتن متن است . با توجه به مطالب قبلی بند اول مقدمه ی بر کل موضوع است .

بند اول :

جمله ی اول بیان کننده ی موضوع اصلی می‌باشد . پس از آن سال و ویژگی‌های اصلی می‌باشد که به کمک متن ارائه شده میتوان همه ی آن‌ها را یادداشت کرد .

بند دوم :

کمکم زمان پاسخ داده به سؤالات ریز و دقت تر امتحان است . به کمک یادداشت‌های خود و متن ارائه شده اسم‌ها و تاریخ ها ، صفات و لغات کلیدی یک بند یادداشت کنید .

بند سوم :

به سؤال پایانی فقط به کمک موضوعات مطرح شده در سخنرانی می‌توان پاسخ صحیح دارد از اینرو فقط با توجه به یادداشت‌های خود به یک بند کوتاه ( کوتاه‌تر نسبت به دو بند قبلی ) یادداشت کنید

قسمت دوم بخش نوشتاری تافل در مورد موافقیت یا مخالفت شما با موضوعی خواص سؤال می‌پرسد . در این بخش دقیقاً بر اساس مدل ارائه شده در دو مطلب قبلی در جمله ی اول عنوان پس از آن دو یا سه پشتبان و پس از آن اطلاعات دقیقتر برای زیبا و جذاب سازی متن باید ارائه شوند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟