اوج قدرت پس از جدایی

با دوست خود به هم زدید و حسابی حال و روز شما به هم ریخته است؟ تمام طول شب حس بدی دارید؟ میخواهید بر این احساس غلبه کنید، اما تعریف قوی بودن برای این حال و روز شما صادق نیست؟ خوب یک پیشنهاد! خود شما جذب آدمهای قوی میشوید یا آدمها ضعیف و شکست خورده؟ پس اگر اماده ی غلبه بر این حس بد خود هستید ادامه ی مطلب را مطلعه کنید.

پا نوشت بخش شروع: گاهی اطرافم به هم خوردن روابط بین آدمها رو میبینم، اما احساس آدم یک ماشین الکتریکی نیست که به راحتی آن را با از برق کشیدن خاموش کرد، معمولا به هم خوردن یک رابطه ی احساسی، مشکلات زیادی را برای ما حتی برای زمان های خیلی طولانی تر از آنچه فکر میکنیم ایجاد میکنند. با مشاهده ی این مشکلات احساسی در بعضی از دوستانم تصمیم گرفتم در این مورد بیشتر بنویسم.

راهکارها

1. هرگز دوباره سعی در ارتباط داشتن با او نکنید. بله فکر نکردن به دختر که عاشقش بوده اید همین طوری کار سختی است، چه برسد به اینکه با او هم صحبت هم باشید. وقتی دوستی شما به هم خورده حتما دلیل داشته است. پس دست از تلاش مجدد برای ایجاد عشق دست بردارید. صد در صد روابطی که برای بار دوم رو به راه میشوند باز به شدت بهم میخورند. با اینکار هر بار ضعیفتر و ضعیفتر میشوید. پس دست از او بکشید.

2. ببخشید و فراموش کنید. همراه آهنگ زندگی شوید و باحال رفتار کنید. نگذارید او شما را شکست خورده ببیند. ناراحت بودن شما باعث قدرت گرفتن او و در نتیجه بالاتر رفتن سرعت پیشرفتش میشود در حالی شما روز و شب درجا میزند.

3. قبول، بعضی وقتها مردها هم گریه میکنند. شاید هفته اول یا حتی ماه اول بعد از جدایی به آرامی بگذرد اما کمکم فشار احساسی بیشتر میشود، پس اگر لازم دیدید، آهنگ ناراحت کننده ی بگذارید و گریه کنید، البته یه مرد واقعی حتی اگر شده بیست و چهار ساعت قدم میزند و از پا در می آید اما گریه نمیکند.

4. مثبت باشید. اینکه او با شما بهم زده به معنی ناتوان بودن شما نیست. مطمئن باشید با این جمعیتی که جهان دارد هزاران هزار نفر شیفته ی اخلاق شما هستند، فقط باید آنها را پیدا کنید. لبخند بزنید و بخندید. با این کار نه تنها خود شما و اطرافیانتان احساس بهتری پیدا میکنید حتی او هم به قدرت شما پی میبرد، شاید هم از تصمیم خود پشیمان شود.

5. آماده باشید. خوب این دوستی به هم خورد، شما دنبال کسی بودید که همه جوره قبول داشته باشد اما او این فرد نبوده، پس شکست نخورید و به دنبال فرد درست بگردید.

6. سعی در داشتن حتی یک رابطه ی عادی با او نکنید. بعضی وقتها زنده شدن بعضی خاطرات با دیدن فردی دست خود آدم نیست، پس با دیدن او خود آزاری نکنید. با اینکار در یک لوپ احساس قرار میگیرید که حتی از اعتیاد هم بلای خانمان سوزتری است.

7. از دوستان خود هم فکری بگیرید. اگر فکر میکنید او از احساس شما خبر دارد و با اطراف شما بودن، سعی در آزار دادن شما دارد؛ از دوستان خود کمک بگیرید تا به شما کمک کنند که او را فراموش کنید و از این پس در مورد او احساسی فکر نکنید.

8. خرید، ورزش و فعالیت اجتماعی کنید. خرید اجناس جدید نه تنها به اعتماد به نفس شما بلکه به خود اکتفا بودن شما هم کمک میکند. خوش تیپ باشید تا نسبت به خود مثبت فکر کنید. ورزش کردن هم روش خوبی برای بالا بودن اعتماد به نفس است. شرکت در فعالیت های اجتماعی ناخود آگاه ذاتا شما را از فکر کردن به او دور میکند. وقتی درگیر تعداد زیادی آدم هستید ناخود آگاه کمتر و کمتر به او فکر میکنید.

چند نکته

* از جدا شدن خود هرگز احساس پشیمانی نکنید، حتما دلایل زیاد برای این جدایی وجود داشته است.

* اوقات بیشتری را با دوستان خود باشید و وقتی به تخته خواب خود بر میگردید مطمئن باشید از شدت خستگی تا سر خود را میگذارید خوابیده اید.

* اگر به شما گفت که دوست دارد گاهی با شما باشد، نفس عمیقی بکشید و این جمله ی او را فراموش کنید. بازگشتی در کار نیست!

* لبخند بزنید و خوشحال باشید ( حتی اگر واقعا این طور نیست ) مردم اطراف شما حتما با دیدن خوشحالی شما مشتاق گفتگو با شما میشوند. هیچکس از حرف زدن با فرد شکست خوده و خسته لذت نمیبرد.

* سعی کنید هر خاطره ی با او دارید را با زنده نکردن آنها از ذهن خود پاک کنید.

نظرات

  1. واي من ي دخترم
    حسابي استفاده كردم
    با با دخترا عشقشون كف دستشون ولي پسرا فقط تو زبونشون
    رفت كه رفت
    باي

    پاسخحذف
  2. من همین الان تصمیم گرفتم همه چیزو تموم کنم دلم بدجوری شکسته ولی فراموش می کنم و دیگه بهش فرصت برگشت نمی دم قول میدم

    پاسخحذف
  3. قابل توجه اقایون دختر مثل یه اسب هستن . سوارشون باید باشین و با ناز و ملایمت به هر طرف که میخواهید ببرینشون ببرین ولی طنابیرو که تو دستتونه هیچ وقت نکشید چون اگه رم کنه دیگه باید شکستو پزیرا باشی .

    پاسخحذف
  4. ازاینکه 2 سال تموم باتو بودم نارحت نیستم چون قشنگترین و تلخترین خاطره جوانیم شدی حتما به نوه هام در مورد تو و عشقی که بهت داشتم میگم!!!مطلب خیلی قشنگی بود یه جورایی تشویق شدم که خودش و خاطره هاشو تو دلم بکشم با اینکه الان پس از گذشت 9 ماه هنوز وقتی یادت می افتم بغض گلمو میگیره می دونم از این کاری که با من کردی پشیمونی ولی خوشحالم که گفتی بعد تو دست از این کارام برداشتم و با احساس کسی بازی نمی کنم خداحافظ دوست نارفیق من

    پاسخحذف
  5. در مورد این نظر ضمیر هاش یه کم نا مفهوم بود لطفا اگر دوباره سر زدید این ضمیرها رو درست کنید که سوء تفاهم نشه خدایی نکرده

    پاسخحذف
  6. لطفا از دادن شماره ی تلفن و ایمیل در کامنتها جدا خودداری کنید، برای دوست پیدا کردن اینجا جاش نیست، بهتره از فیس بوک و چت روم که برای همین کار به وحود اومدن و هزار یک روش بهتر هم برای دوستی دارن استفاده کنید هم برای شما بهتره هم برای من. مرسی

    پاسخحذف
  7. man erfanam ieki 2 zendegim bud ke hame chim bud sare ie seri ghazaia rabetamun be ham khord sai kardim ke 2rosesh konim baade 3 mah 2 bare sms bazi shooroo shod vali dobare moshkel peida kardimo be ham khord badtar shodam vaghan vaghti rabete be ham khorde dge dorost nemishe sai nakonid ke 2rosesh konid chon dge faramoosh kardanesh vaghan sakhte

    ba nazare 2stam ke mige eshghe ie 2khtaro bavar nakon moafegham mikhasam bargarde vali alan agaram delam bekhad nemizaram ke beshe
    mer30 az komaka2n

    پاسخحذف
  8. سلام من و دوست دخترم که طبقه بالاییمون بود دو سال عاشق هم بودیم .ولی به خاطر شخص سومی که به ظاهر از من پولدار تر بود هر روز از هم دور شدیم.این دوری باعث شد من از خدمت فراری بشم و از زندگی عقب بیفتم.جالب اینجا بودکه من آنقدر دوستش داشتم که وقتی بهم خیانت میکرد از گفتنش میترسیدم فکر میکردم من اشتباه میکنم.ولی متاسفانه با همون شخص سوم خوش میگذروند.حالا که به اصرار مادرش جدا شدیم تصمیم گرفتم بیخیالش شم.ولی قبل از اون جواب خیانتشو میدم.چون عشق رو به پول و ثروت فروخت!

    پاسخحذف
  9. پیشنهاد میکنم مطالب فراموش کردن عشق ناکام را هم در همین بلاگ مطالعه کنید.

    پاسخحذف
  10. hala farz konin uni ke dust darino majburin faramushesh konio majbur bashi har ruz bebeni,dge chi mishe vaghean

    پاسخحذف
  11. salam hame migan dokhtara eshgheshon vaghei tar az pesar hast vali to hamei mavared na manam eshghamo vaghei gozashtam vast vali joz natijeye bar aks hichi nashod avalesh ke tarkam kard khiali narahat bodam va ehsas sarkhordegi mikardam vali allan bad az gozashte 8 mah khaili behtaram chon say kardam be kasi ke dosesh deshtamo dosam nadasht kamtar fekr konam hamin faghat migam alan dokhtara khiali bad shodan albate na hameye dokhtara

    پاسخحذف
  12. سلام.منم شکست خوردم.سه ماهه که به تلفنام جواب نمیده.اونقدر بیمعرفته که حتی دلیل جداییش رو هم نگفت.یهو قطع رابطه کرد.هنوزم که هنوزه دوسش دارم و الانم که دارم این متن رو مینویسم گریه ام میگیره.نمیخوام فراموشش کنم.کاش بشه برگرده.شماها که پسرید به من بگید چیکار کنم مجتبای من مثل اولا مهربون بشه؟

    پاسخحذف
  13. دوستم بدون خدافظی منو ترک کرد.حتی دلیل جداییش رو هم نگفت.دوستش دارم.نمیتونم از فمرش بیرون بیام.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟