ترک سایت های سکسی


اینترنت یا همان دنیای مجازی بسیاز پر جمعیت است . افراد متفاوت برای انجام امور متفاوت از آن استفاده می کنند و بسیار هم از طریق آن درآمد دارند . مردم هر روز ساعت ها از اینترنت استفاده می کنند و مشاهده ی سایت های سکسی یکی از زمان گیر ترین مسائل پیش روی کاربران است . پس از مدتی مشاهده ی سایت های سکسی تبدیل به یک عادت شده و هر وقت که فرد با کامپیوتر کار ندارد به این دسته سایت ها مراجعه می کند . این رفتار در واقع اعتیاد به سایت های سکسی است . در این مطلب روش های درمان و ترک این اعتیاد را بررسی می کنیم .

تصمیم محکم برای متوقف کردن همه چیز

گام اول : در اولین گام دلیل یا دلایل منطقی برای ترک این عادت پیدا کنید . چه چیز مهم است ؟ زمان زیادی برای استفاده از سایت های سکسی از دست می دهید ؟ در مورد خانواده و رفتار آنها با شما نگران هستید ؟ دچار بی خوابی می شوید ؟ دچار دوگانگی مذهبی شده اید ؟ اولین مرحله پیدا کردن دلیلی محکم برای ترک این عادت است . گاهی می توان لیستی از دلایل تهیه کرد ، بین آنها مهمترین دلیل را پیدا کنید و آنرا در بالای لیست بنویسید . این لیست ها هر روز صبح و شب باز بینی کنید ( اگر در مورد لو رفتن این لیست نگران هستید آنها در یک فایل قفل دارد در کامپیوتر خود قرار دهید . )


گام دوم : به خودتان قول دهید که هرگز در آینده به سایت های سکسی مراجعه نخواهید کرد . قول دادن به خود یک نوع تعیین مرز و حدود شخصی می باشد . اگر در عملی کردن قول های خود ضعیف هستید و اراده ی کافی ندارید با دوست یا یکی از اعضای خانواده ی خود صحبت کنید و به او قول دهید .

گام سوم : به قول خود عمل کنید . ترک کردن عادت ها هرگز ساده و راحت نبوده است . شاید کار به درد داشتن و عصبی شدن هم برسد . بهترین راه خارج شدن از خانه و قدم زندن در خیابان است .

گام چهارم : در آینه به خود نگاه کنید ! گاهی أدم وسوسه می شود در این حالت در آینه به خود نگاه کنید و به خود بگویید که اصلا نیاز به این کار ندارید و در واقعیت می توانید هر کاری انجام دهید .

تمام فایل های سکسی را از کامیپوتر خود پاک کنید

هر فایل سکسی که روی کامیپوتر یا موبایل خود دارید پاک کنید . هرگز فایل های سکسی را روی کامیپوتر یا سی دی ذخیره نکنید . همه چیز را پاک کنید ، حتی حافظه ی کامیپوتر خود را پاک کنید تا آدرس سایت ها در لیست سایت ها نباشد . اگر از وب کم خود برای مقاصد سکسی نیز استفاده می کردید آنرا خاموش یا حتی برای مدتی حذف کنید .


تغییر ساعاتی که با کامپیوتر کار میکنید


گام اول : شب ها تنها در اینترنت دور نزنید . سعی کنید قبل از خوابیدن همه ی اعضای خانواده بخوابید .

گام دوم : با کامیپوتر در اتاق تنها نباشید . برای استفاده از اینترنت ساعت تعیین کنید و داشتن اینترنت پرسرعت یا کامپیوتر در خانه به معنای کار طولانی با آن نیست .

گام سوم : قبل از روشن کردن کامیپوتر لیستی از کارهایی که قرار است با آن انجام دهید آماده کنید . فقط کارهای دورن لیست را انجام دهید و آنرا خاموش کنید و مثل ماشین لباس شویی ! این وسیله را برای کاری خواص خریده اید و قرار نیست همیشه و ۲۴ ساعت با آن کار داشته باشید . شاید لازم باشید هفته ای یک ساعت با کامپیوتر کار کنید و همین یک ساعت جوابگوی کارهای صحیح باشد .

برای خود سرگرمی پیدا کنید
گام اول : به جای گذراندن اوقات بسیار طولانی با کامیپوتر و استفاده از اینترنت کار دیگر انجام دهید . یک سرگرمی جدید پیدا کنید و اوقات بیشتری را با خانواده و دوستان خود باشید . هزاران راه برای پر کردن اوقات فراقت وجود دارد .
گام دوم : هر روز چند دقیقه تفکر کنید . با این کار روی اهداف خود متمرکز خواهید شد .

گام سوم : مثبت فکر کنید . اگر مداوم با خود تکرار کنید که به سایت های سکسی مراجعه نخواهید کرد ، در واقع یک فکر منفی و باز دارنده را بارها تکرار می کنید . پس به جای این جمله بهتر است مثبت فکر کنید و بگویید چقدر خوب هستم و احساسی خوبی دارم . 

از کامپیوتر خود برای مقاصد مثبت استفاده کنید 
فیلتر شکن خود را خاموش کنید . یا فقط برای جستجو در سایت هایی که بی دلیل فیلتر شده اند استفاده کنید . از کامپیوتر به عنوان یک وسیله مفید و مثبت استفاده کنید . 


 نکات مهم :
  • روش های مدیریت مشکلات و مسائل :
    • اگر دوباره گرفتار شدید ، تسلیم نشوید . دوباره تلاش کنید . هرگز از تلاش دست بر ندارید .
    • اعتیاد به سایت های سکسی موجب خجالتی ، تنهایی و نا امیدی فرد می شود . اگر قادر به در میان گذاشتن شرایط خود با خانواده یا دوست صمیمی نیستید به روانشناس یا یک مشاور مراجعه کنید .
    • اگر باز دچار مشکل شده اید ، به دلیل آن توجه کنید . سعی کنید آنها را حذف کنید تا بار دیگر از یک نقطه دوبار گزیده نشوید .
  •  روش های موثر برای تغییر عادت ها و فعالیت های روزانه
    • دوش آب سرد بگیرد یا آب سر بنوشید .
    • اگر بدن شما نیاز به ارزاء شدن دارد . سعی کنید در شرایط پاکیزه ی روانی و بدون مشاهده ی سایت های سکسی آن را بر طرف کنید . پس از مدتی ذهن با دور بودن از تصاویر سکسی کمتر به آن فکر خواهد کرد و این رفتار نیز کاهش پیدا می کند .
    • فعالیت های خود را بیشتر کنید . ورزش ، نقاشی و مطالعه همگی روش های جایگزین برای استفاده از کامپیوتر هستید . 
    • فعالیت های بیرون از خانه همگی موجب دور شدن از سایت های سکسی می شوند ، ورزش های روزانه و عضویت در گروه های اجتماعی ، هنری و ورزشی و حتی دوچرخه سواری ذهن را از سایت های سکسی دور میکنند .
    • اگر مذهبی هستید از یک راهنمای مذهبی کمک بخواهید . در تمامی ادیان به این مشکل توجه شده و راه هایی برای رفع آن ارائه شده است .
    • لیستی از دلایل خود نبوسید ، دلیل اینکه چرا نباید از سایت سکسی استفاده کنید و نیاز باز دچار این اعتیاد شوید .
    • سعی کنید به فعالیت ذهنی بیشتر داشته باشید و کارهای خود را در ذهن مدیریت کنید . کارها در ذهن خود دسته بندی کنید . کارهای سبز : کارهایی که موجب متمرکز شدن فکر شده و برای آینده ی شما مفید هستند . کارهای زرد : کارهایی که خطری ندارند اما برای آینده مفید نیستند . کارهای قرمز : کارهایی که مخرب هستند و جز وقت از دست دادن و از دست دادن بسیار از جنبه های زندگی اثر دیگری ندارند . هرگاه وارد کارهای زرد و قرمز شدید ، توقف کنید و سعی کنید کاری سبز انجام دهید .
    • واقعا در خانه نیاز با اینترنت یا سی دی پلیر دارید ؟ اگر واقعا لازم ندارید انها را قطع کنید . با این کار قادر به رفتن با سایت های سکسی نخواهید بود .
  •  روش های جلوگیری از استفاده ی نادرست از کامپیوتر
    • کمتر تنها از کامپیوتر استفاده کنید .
    • آنتی فیلتر کامپیوتر خود را خاموش کنید . ( البته وبلاگ من هم فیلتر شده است ! )
    • سرگرمی دیگری پیدا کنید و از کامپیوتر تا جای ممکن استفاده نکنید .
    • از safesearch استفاده کنید . با این کار سایت های با محتوای سکسی حذف خواهند شد .
    • سعی کنید از اینترنت به عنوان یک وسیله ی پاسخ دهنده به سوالات استفاده کنید . سوال بپرسید و جواب آنرا مطالعه کنید .
    • در مورد استفاده از سایت ها دقت داشته باشید . سایت هایی که تبلیغ های سکسی دارند را ببندید .
    • اگر در سایت سکسی عضو هستید و مطالب را برای شما ایمیل می کند . آدرس آنرا فیلتر کنید .حتی اگر لازم است آدرس ایمیل جدید بسازید و آدرس قبلی خود استفاده نکنید .
تذکر :
  • سعی کنید آدرس وبسایت های سکسی را حذف نکنید .
  • به جای کلیک بر روی لینک های درون ایمیل ها آنها را در نوار آدرس کپی کنید و سپس باز کنید .
  • فایل های ضمیمه ی هر ایمیلی را باز نکنید .
  • لغات حساس مثل « دختر » ، « سکس » ، « رابطه » و ... را جستجو نکنید .
  • به تعداد روزی که از سایت های سکسی استفاده نکرده اید فکر نکنید .
  • معمولا تبلیغ های سکسی در سایتهای غیر قانونی وجود دارند سعی کنید از سایت های رسمی و ثبت شده استفاده کنید .

نظرات

  1. آقا خیلی وبلاگ خوبیه، خیلی. تو دلیشز به دوستام معرفیش کردم و کلی از لینک هاشو بوکمارک کردم. دمتون گرم. :)

    پاسخحذف
  2. مرسی آدریس جان ، این وبلاگ بازدید های زیادی داشت اما بعد از فیلتر شدن کل بلاگر دیگه سوت و کور شده .

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟