55 راه پر انرژی بودن

همیشه خسته هستید؟ شاید فقط کمی تغییر در رژیم غذایی و فعاایتهای روزانه تمام مشکلات را حل کند. پس اگر آماده ی پر انرژی بودن هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: همه قادر به انجام تمام فعالیت های ذکر شده در این مطلب نیستند ( زیاده روی در این فعالیت ها بدتر باعث خسته شدن میشوند ) اما همه ی آنها را امتحان و بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. کم کم فعالیتهای انتخابی را به برنامه ی زندگی خود اضافه کنید، یا حتی برای جالب تر شدن میتوانید مخلوطی از آنها را امتحان کنید.

راهکارها:

1. تغییر جوراب جهت رفع خستگی. بله یک حقه شگفت انگیز! بعد از ناهار و در اواسط روز برای کسب انرژی بیشتر جوراب خود را عوض کنید. واقعا حس انرژی پس از تعویض جورابها باور نکردنی است. این ترفند مخصوصا در روزهایی که زیاد دوندگی دارید واقعا کمک میکند. کنار پیدا رو یا اگر احساس خوبی ندارید در یک گوشه ی پارک عمومی جوراب خود را عوض کنید.

2. بلند آواز بخواند. وقتی تنها یا همراه سایر همکاران در اتاقی خسته کننده مشغول کار هستید، هر وقت احساس گرفتگی کردید چند جمله ی از هر آهنگی که دوست دارید را بخوانید. آهنگهایی را انتخاب کنید که همه قادر به همراهی با آن هستند. مثلا شیرین شیرینا هی هی، خانم خانما ... . انرژی که از سه دقیقا آهنگ بلند خواندم در شما ایجاد میشود، تا آخر شب همه را پرانرژی حفظ خواهد کرد. حتی شاید هم تا زمان تحویل پروژه!

3. خلاصی از بینی پر. اگر آلرژی باعث مسدود شدن بینی شما شده است، به کمک دارو یا روشهای دیگر آنرا را تمیز کنید. گرفتگی بینی به شدت باعث خستگی و بد خویی میشود.

4. با توجه با ساعت بدن خود کار کنید. فروکش کردن و کاهش انرژی در طول روز طبیعی است. بدن عادی در طول روز دو قله ی انرژی دارد. یکی نرسیده به ظهر حدود ساعت ده و دیگر حدود ساعت شش و هفت شب. البته برای همه یکسان نیست و ممکن است چند ساعت جلوتر یا عقب تر باشد. در هر صورت ممکن است حتی بعد از هشت ساعت خواب، باز هم احساس کسالت کنید، این به دلیل قرار گرفتن ساعات بیداری شما در نقاط پایین نمودار انرژی روزانه است. ( پس بهترین زمان برای جلسات اداری صبح ساعت ده است نه بعد از ظهر ).

5. یک تکه شکلات بخورید. نه زیاد اما یک تکه ی شکلات یا آب نبال انرژی بخش خواهد بود. خوردن شکلات باعث افزایش اندرفین میشود، البته این ماده در شکلات های حاوی کافئین بیشتر است و در شکلاتهای شیری کمتر یافت میشود. انواع توت، خشکبار و ... بهترین خوراک های بین روزی هستند و به کمک آنها میتوان بهترین انرژی میان روز را کسب کرد.

6. میان وعده ی بعد از ظهر. یک میان وعده ی سبک که قند کم اما پروتئین و فیبر زیاد داشته باشد، بهترین ماده ی غذایی خواهد بود تا به شما در تمام کردن روز کمک کند.
• آجیل مخلوط
• ماست میوه ی
• سیب و کره بادام زمینی
• چرب خشک

7. تغییر شرایط محیط برای خارج شدن از شرایط یکنواخت. کمی تغییرات محیط مثل خاموش یا روشن کردن کولر تاثیر بسیار در رفتار و انرژی شما خواهد گذاشت. با اینکار ذهن شما از شرایط یکنواخت کاری کمی خارج میشود و حس بازی گوشی پیدا خواهد کرد. با اینکار فقط طی چند دقیقه ذهن خود را بسیار پر انرژی خواهید کرد.

8. مقادر زیاد و انواع توت را مصرف کنید. مخصوصا توت آبی، قرمز و بنفش. این رنگها نشان گر وجود آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان های که مانند بمب انرژی هستند میباشند. همه ی انواع خشک بار ضد خستگی هستند و توت از همه بیشتر.

9. لباسهای براق بپوشید. با این روش روی افراد اطراف خود تاثیر میگذارید و به همین ترییب آنها هم این رفتار را به شما بازتاب میدهند. رنگهای تیره و سیاه غم انگیز هستند، پس مردم به شما با حالت محزون رفتار میکنند. از رنگهای شاد استفاده کنید تا سایرین هم با شما پر انرژی رفتار کنند.

10. کمی استراحت انرژی بخش. اما اینکار را روی صندلی خود انجام دهید. روی تخت دراز نکشید. حداکثر 5 تا 10 دقیقه استرحت کنید. بیشتر از این تاثیر عکس میگذارد و بقیه ی روز شما را خراب میکند.

11. لاس زدن. اینکار هم خنده دار، هم بی ضرر، و هم موثر است. کمی پمپاژ عشق به قلب بهتر از هر کار دیگری انرژی دهنده است.

12. عطر آروماتراپی همراه عطر سنبل. تحقیقات نشان داده اند که فعالیت مغز انسان با عطر آروماتراپی همراه کمی عطر سنبل به شدت بیشتر میشود.

13 . هر روز سر ساعت مشخصی از خواب بیدا شوید. حتی تعطیلات، با اینکار ساعت بدن خود را همیشه تنظیم نگه میدارید. در غیر این صورت به شدت خواب آلود و کسل خواهید شد. البته برای سر ساعت بیدا شدن، بهترین کار سر ساعت مشخصی خوابیدن است. اگر میخواهید برنامه ی خواب خود را تغییر دهید، به مدت شانزده ساعت قبل از ساعتی که قرار است از این پس بیدا شوید چیزی نخورید.

ادامه ی مطلب در پست بعدی

نظرات

  1. کار از نابودی و ... گذشته!
    در مورد من چی فکر میکنی؟!
    فکر میکنی مشکل من چیه؟
    برام جالبه بدونم

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟