درک یک دختر

با همه ی دید زدن ها ، لبخند ها و این طرز نگاه کردن هنوز متوجه منظور او نشده اید؟ خوب درک علاقه ی یک دختر کار واقعا سختی به نظر میرسد، اما هر کار سختی سر انجام راه حل دارد. اگر اماده ی درک احساسات او هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

پا نوشت بخش شروع: اطراف همه ی ما مردها، دخترهایی علاقه به داشتن رابطه ی نزدیکتر با ما هستند. گاهی منظور آنها رابطه دوستی، گاهی درسی، گاهی یک کمک کوچک و گاهی هم عشق است. مدتی پیش متوجه شدم بیشتر پسر ها در درک این مسئله شدیدا مشکل دارند، به طوری که رفتارهای یک دوستی ساده را با عشق و رفتارهای فردی که واقعا عاشق است را با یک دوست عادی اشتباه میگیرند و هم به خود و هم به طرف مقابل آسیب میزنند. البته شاید این به دلیل بد بیان کردن دخترها باشید ولی در هر حال حتی اگر اشتباه از طرف آنها هم باشد، به عنوان یک طرف این رابطه وظیفه داریم تا در این مورد بیشتر مطالعه کنیم.

راهکارها

1. قبل از هر کاری. مطالب معاشرت با دخترها و پیشنهاد دوستی و بازتاب علاقه و ابراز عشق را حتما مطالعه کنید. این مطالب کمک بسیار به شما در ارتباط بر قرار کردن و شناختن دخترها میکند.

2. تلنگر با گفتوگوهای کوتاه. با این روش هر بار نکات کوچکی را از او خواهید یافت که در آینده بسیار به کار شما خواهند آمد. هیچ دو دختری کاملا شبیه هم نیستند، پس همیشه توجه ویژه به نشانه های فردی او داشته باشید. به لهن صدای او همیشه توجه کنید: اگر صدای او کمی بلندتر شده احتمالا خجالتی است و با موها ( یک تکه ی موهایش را لوله یا مدام بین دو انگشتش صاف میکند) یا یا لباس ( آستین و روسری ) خود شروع به بازی میکند. علاوه بر این نشانه های دیگری هم وجود دارند،مثلا خنیدن به جک ها یا گفته های خسته کننده ی شما است ( هرگز جک های رکیک یا خیلی داغون برای دخترها نگویید ) یا مثلا اگر قادر به مستقیم نگاه کردن در چشمان شما نیست یا در هین صحبت با شما به پته پته می افتد. تیز باشید و نشانه ها را دریافت کنید.

3. نشانه های لاس زدن. فهمیدن لاس زدن یک دختر کار واقعا مشکلی است. آنها معمولا با پسرهایی که خیلی مشغول دوست های خود هستند لاس میزنند. بیشتر دخترها علاقه ی با زیاد تو دید بودن ندارند از این رو در دوره های زمانی کوتاه اما بارها و بارها سعی میکنند تا با شما هم صحبت شوند. هرگز وقتی او اطراف شما است با دختر دیگری خیلی صمیمی و خودی حرف نزنید، در این حالت هر چقدر هم که او از رابطه ی شما با طرف مقابلتان آگاه باشید ناخودآگاه ناراحت میشود و فکر و خیال میکند.

4. لمس کردن. ( اگر دائما سعی دارد تا دست و هر جای دیگری از بدن شما را لمس کند ). اگر او موفق با این کار شده پس شما در مسیر درستی برای راه دادن به علاقه ی او هستید. البته عکس این قضیه صادق نیست، اگر او علاقه ی به دست زدن به شما ندارد به معنی علاقه نداشتن او به شما نیست. ممکن است او هنوز به شما اعتماد کافی ندارد. این سد را شما به یک بار لمس کردن او در هم بشکنید.

5. نگاه کردن. اگر شما را دوست داشته باشد یا برای مدت طولانی و پیوسته یا کوتاه اما بارها و بارها شما را دید میزند. هر دوی اینها یعنی او شما را دوست دارد. اگر نگاه های او کوتاه هستند یعنی او هنوز به شما مطمئن نیست. اگر پیوسته به شما نگاه میکند، یعنی اعتماد به نفس دارد و به انتخاب خود یعنی شما مطمئن شده است، پس با این کار قدم اول را برداشته است. اگر ناگهان برگشتید و هر بار او را پشت سر خود دیدید یعنی او به شما علاقه دارد، البته ممکن است پس از بر گشتن شما او به سرعت موقعیت خود را عوض کند. به برق چشمان او وقتی شما را مشاهده مکند یا اسم شما را میشنود توجه داشته باشید.

6. توجه به دوستان. اگر دوستان او شما را دید میزنند و گاهی با دیدن شما لبخند مخفی میزنند و مشغول صحبت های خاص دخترانه میشوند، احتمالا او درباره ی شما به آنها گفته است. ممکن است دوستان او با صدای کمی بلند نام او و شما را بیاورند، این شوخی را دوستها برای نشان دادن علاقه ی دوست خود به فردی زیاد انجام میدهند. اگر او مشغول صحبت با دوستان خود است و با دیدن شما سریع حرف خود را قطع میکند، احتمالا موضوع این بحث شما بوده اید. اگر دوستان او دور و ور شما میچرخیدند و گاهی سر صحبت را باز میکردند و گاهی نام او و افراد دیگر را می آوردند به این معنی است که آنها در حال تحقیق درباره ی شما و جمع آوری اطلاعات برای او هستند تا طرز فکر شما درباره ی او را بدانند.

7. تظاهر به کمک. اگر نزدیک هم هستید و ناگهان او میگویید " هوا خیلی سرد است " این به این معنی است که به من توجه کن و کتت را به من بده. این روش بسیار خوب هم برای شناسایی میزان علاقه ی او هم ایجاد علاقه ی بیشتر در او است. اگر او این کار را در حضور جمع دوستان شما انجام داد و اگر با دادن کت خود به او احساس کردید مخاطب او فرد دیگری بوده است، خوب، شما متوجه شدید که او دنبال فرد دیگری بوده پس با خیال راحت به زندگی خود ادامه میدهید. گاهی او تنفر خود از موضوع یا کاری را وقتی شما اطارف او هستید به زبان می آورد، او با این کار میخواهد توجه شما را جلب کند و از شما در کار خود همکاری بجوید.

8. لبخند زدن. همیشه لبخند طبیعی روی لب های خود داشته باشید. اگر او اخم کرد و راه خود را عوض کرد، کاملا نشان داده که فکری درباره ی شما نمیکند. ولی اگر لبخند بزرگی روی لبهای او نقش بست و به شما نگاه کرد یعنی به شما علاقه مند است. اگر پس از این بر خورد به سرعت به طرف دوستان خود رفت و شروع به حرف زدن با آنها کرد یا به زور آنها را از اطراف شما دور کرد به این معنی است که احتمالا او هنوز از شما خجالت میکشد.

راهنمایی ها

• به نشانه ها دقت کنید: او هر جایی که مکن است سر و کله شما پیدا شود نشانه هایی را بروز می دهد. بعضی از این نشانه های متداول عبارتند از: (1) مو: وقتی شما را میبیند موی خود را بین انگشتانش میگیرد و با آنها باز میکند. این یعنی با دیدن شما دیوانه شده است. (2) خیره شدن: بسته به میزان علاقه و اعتماد به نفسش، ممکن است به شما برای مدت طولانی خیره یا گذرا نگاه کند. (3) تعامل: وقتی وارد سالنی میشود که شما هم در آن هستید، نگاه گذرا همراه با لبخند به شما می اندازد. به این کار او در آرامش پاسخ دهید. (4) سوال: پیوسته نظر شما در مورد ارتباط و ملاک های شما برای دختر خوب را میپرسد، او با اینکار از این صحبت های شما برای خود اطلاعات جمع آوری میکند. (5) ضربه: اگر او به شما ضربه زد و شما در جواب برای خنده حالت آسیب دیده های را گرفتید و او خندید و ادامه داد احتمالا به شما علاقه دارد و اگر کمی با خنده اظهار نگرانی کرد یعنی فقط دوست شما است.

• اگر فهمیدید که دختری شما را دوست دارد، طوری رفتار نکنید که گویی او از سیاره ی دیگر آمده یا آنفلانزا ی خوکی دارد. دخترها این حرکات را دوست ندارند و قلب شکننده ی دارند، باید دقت کنید. البته این به معنی سرد بودن و مثل یک تکه یخ رفتار کردن نیست. با افراط یا تفریط کردن در هر حال رابطه شما به هم میخورد و سایقه ی شما در یک دوست پسر خوب بودن هم نابود میشود.

• از دوستان او بپرسید که از شما خوششان می آید یا تا حالا او درباره ی شما با آنها صحبت کرده است. البته برای این کار باید با آنها دوستی نزیدکی داشته باشید.

• با دوستان دختر دیگر خود لاس نزنید، با اینکار ممکن است باعث ناراحت شدن و در ادامه به هم خوردن رابطه ی شما به او شوید.

• اینکه دختری به پسری میگوید تو مثل برادر برای من هستی گاهی روشی مودبانه برای رد کردن شما است. این برای بعضی دیگر نشانه ی نزدیکی است، پس با شنیده این جمله ناراحت نشوید و گمان نکنید که صد در صد او از شما خوشش نمی آید.

• اگر شما را در آغوش گرفت شما هم او را در آغوش بگشید. اگر خجالتی هستید و احساس ناراحتی میکنید و سعی میکنید او را به آرامی دور کنید، او متوجه این موضوع خواهد شد و این چیزی نیست که شما دنبال آن باشید.

• دخترها علاقه ی شدیدی به دانستن افرادی دارند که او برای آنها جذاب بوده است. اگر هم مطمئن نیستید نظر خود را بگویید. اگر صادق باشید و او را اذیت نکنید، همیشه به این افراد فکر نخواهند کرد.

• اگر دختر به شما لبخند زد و شما را دوست پسر خود خطاب کرد، یعنی شما را دوست دارد. توجه کنید شاید منظور او فقط یک دوست عادی بوده است.

• اگر دختری به همه ی جک ها و گفته های خنده دار شما حتی اگر خنده دار نبودند میخندد احتمالا به شما علاقه مند است.

• دخترها معمولا به شما مستقیم میگویند که شما را دوست دارند، حتی اگر از علاقه متقابل شما مطلع باشند. پس اگر علاقه ی خود را در مقابل دیگران انکار کرد نگران نباشید، شاید پشت پرده اینطور نباشد. امید خود را از دست ندهید!

تذکرات

• بعضی از دخترها با حس حسادت کار خود را پیش میبرند، شروع به حرف زدن با دوستان شما میکنند به امید آنکه توجه شما را بیشتر جلب کنند، اگر با چنین موردی رو به رو شدید و او را دوست داشتید، به او توجه کنید تا او دست از این کار خود بکشد. اوقات تنهای بیشتری را با او سپری کنید. با اینکار او متوجه علاقه شما میشود و دست از اینکار میکشد. هرگز کار او را تکرار نکنید، دخترها بسیار احساساتی هستند و با اینکار ممکن است کاملا بیخیال شما شود.

• هرگز مستقیما از او سوال نکنید که شما را دوست دارد یا خیر. این عمل شما باعث واکنش معکوس او میشود و او احساس ناراحتی خواهد کرد. بهترین روش سوال نکردن و در عمل فهمیدن است.

• دقت کنید! ممکن است دختری شما را دوست نداشته باشد و شما عکس این را فکر کنید، که عاقبت خوب نخواهد داشت. ممکن است او شما را به دختر دیگری سنگ قلاب کند، اگر چنین رفتار هایی را از او دیدید، آرامش خود را حفظ کنید و بازیچه ی او نشوید.

در پایان امیدوارم پس از کمی تفکر در روابط خود با دخترها پس از مطالعه ی این مطلب چیزهای زیادی دست شما آمده باشد.

نظرات

  1. سلام؛ مرسی از مطالب مفیدتون؛من به یک خانم علاقه مند هستم و وقتی نشانه های بالا را خوندم مطمئن شدم که علاقه به من داره؛البته ناگفته نماند خودم چیزایی احساس کردم ؛اگر تونستید راجع به دو دل بودن دخترا مطلبی بگید ؛ باتشکر؛

    پاسخحذف
  2. با سلام
    این داستان ها چیه؟شماذره ای از دختر ها و نحوه رابطه با آنها نمی دانید.مطالب شما انصافا پرت هستند.خود شما هم شوت به نظر میاین.بهتر است دیگر ادامه ندهید.

    پاسخحذف
  3. سلام یه سوال می خواستم بپرسم اگه یه دختر پشت سر هم نگاه کنه و دوستاش رو به دنبال خبر اوردن از پسر بفرسته نشانه علاقه دختره؟در چنین موقعیتی پسر چه رفتاری باید نشون بده؟

    پاسخحذف
  4. خب در چنین شرایطی اولین سوال اینکه آیا خود شما هم علاقه ی به دوستی با او دارید؟
    اگر خیر است که خب بیتوجه باشید و نشان دهید درگیر کارهای خود هستید. اخم کردن و زیادی هم پیچوندم ماجرا کار درستی نیست. راحت باشید و زندگی خودتان را کنید.
    اگر شما هم علاقه مند هستید، سعی کنید به او نزدیک شوید اما نه خیلی صمیمی و رک، بلکه راحت و گرم و جنتل من باشید، مدتی با او به همین روش دوستی کنید، نه خیلی طولانی، بعد از مدتی هم با او قرار های خصوصی خارج از محیط داشنگاه یا محل کار بگذارید تا هم شما او را بهتر بشناسید هم او شما را، کم کم دوستی بین شما بیشتر و بیشتر خواهد شد، اما حتما در فرصتی مناسب علاقه ی خود در دوستی نزدیکتر با او را بیان کنید، چون پیشنهاد دوستی دادن معمولا روی دوش شماست تا او، امیدوارم موفق باشید.

    پاسخحذف
  5. مرسی از اینکه به سوالام جواب دادین ولی مشکل میدونین چیه من 19 سالمه و دختر هم 11 یعنی 8 سال فاصله سنی داریم واسه همین نمیدونم چی کار کنم؟خواهش می کنم راهنمایی کنید

    پاسخحذف
  6. باز هم اولین سوال خیلی سادست، اصلا شما علاقه ی به دوستی با او دارید یا نه؟ بر اساس مطالعات دخترهای 11 ساله هنوز به مرحله ی از رشد جسمی و شخصیت نرسیده اند که قادر به درک عشق باشند، از اینرو بیشتر از عشق معمولا نیاز به یک همراه یا گوش دارند، پس بهتر از هر چیزی، دوستی عادی با آنهاست تا هم به او در رشد اجتماعی کمک کنید هم یک طرفه عاشق او نشوید، پس اگر هم علاقه مندی از خود نشان میدهد شاید بیشتر برای جلب توجه در شروع دوستی ( دوستی صمیمی و عادی ) است و نه عشق و باز هم بر اساس مطالعات در سن شما و هم او بهترین راه، دوستی های جمعی بین دختر ها و پسرهاست تا بیشتر از تجربه ی عشق که مربوط به دوران بعد از بیست سالگی است، رشد اجتماعی پیدا کنید و در مورد جنس مخالف اطلاعات خوب و کافی بدست آورید، پس بهتر است با در جریان گذاشتن مادر یا پدر خود از دوستی خودتان، به یکدیگر کمک کنید، البته در مورد شما فاصله ی سنی شما بسیار زیاد است، 8 سال برای سن شما قابل مقایسه برای بیست ساله ها نیست، با توجه به سن شما، طرز فکر، کشش ها و خواسته های ذاتی و فکری شما کاملا متفاوت است، پس بهتر است فقط یک دوست خوب برای او باشید و اگر نیاز به دوستی صمیمی و نزدیک دارید از هم سنهای خودتان انتخاب کنید.

    پاسخحذف
  7. اقا پدرام دست شما درد نکنه مرسی که راهنمایی کردین حالا یه نظر من از شما میخام ببینین من با 40 تا دختر شاید بیشتر دوست شدم ولی این دختر 11 ساله از همه ی اونا بیشتر میدونه من دیوونشم بطوریکه 7 سال منتظر میمونم تا باهاش ازدواج کنم به نظر شما ارزش داره یا نه؟چون تا هفت سال بعد سن ازدواجمونم جور میشه.باز منتظر جوابم مرسی

    پاسخحذف
  8. به نظر شما دختر اولین عشقشو رها می کنه یا نه تا اخرش دوستش داره؟

    پاسخحذف
  9. وقتی فردی عاشق است، تنها یک یا دو جنبه از وجود او درگیر نیستند، بلکه کل وجود او درگیر شده اند، عشق اول چون اولین درک عملی از مسئله ی بزرگی چون عشق در وجود آدم است معمولا آثار عمیقی از خود به جای میگذارد، از اینرو ممکن است تا آخر عمر او را دوست داشته باشد که اساسا هم همین طور است اما اگر عمیقا در وجود خود جستوجو کند عاشق او نیست، بلکه فقط یک نوع کشش ذاتی نسبت به او دارد. البته این در صورتی درست است که فردی جدید در زندگی او وجود داشته باشد و عاشق او هم باشد. پس دوست داشتن عشق اول اصلا اشکالی ندارد بلکه درک درست موقعیت بعد از جدایی از او و سعی در درک عمیق تر خود اهمیت دارد، چون این موضوع کلید دوام و شادی در عشق های بعدی است.

    پاسخحذف
  10. سلام مطالب خوب بودن ولی من احتیاج به کمک دارم.من5 ساله عاشقه پسری تقریبا مذهبی هستم.چیکار کنم؟راستی اون 30 ساله هستش و ما10 سال اختلاف سنی داریم

    پاسخحذف
  11. کمکککککککککککککککککککککک

    پاسخحذف
  12. من به یک ÷سدعلاقه دارم خیلی هم دوسش دارم 3سال از دوستیمون میگذره اون20 سالشه من16 راهنماییم کنید

    پاسخحذف
  13. من هم به یه دخترعلاقه دارم که 17سالشه من خودم 14سالمه همه میگن باید ولش کنی چون شما نیمتونید هم دیگه رو درک کنید امامن عاشق اون هستم اون هم میگه من رو دوست داره
    من با اون توچت روم اشنا شدم الان هم حدود 2ساله با هم دوست هستیم
    از نظر شما من چی کار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  14. دوسش دارم ولی بی معرفته

    پاسخحذف
  15. خیلی دستتان درد نکند حال کردیم

    پاسخحذف
  16. سلام من پسری هستم 24 ساله دختری را هر روز در راه رفتن مدرسه اتفاقی میدیدم خیلی ازش خوشم آمده بود تا اینکه جند بار به او نامه میدادم ولی قبول نمیکرد اما هر بار که ما را میدید همش نگاه میکرد میخواستم دیگه مزاحمش نشم اما نتوانستم فراموشش کنم تو رو خدا بهم بگید چیکار کنم؟

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟