نشانه های جهانی دست

۱
علامت V به معنای پیروزی می باشد . کف دست به سمت بیننده قرار دارد و نشانه ی پیروزی و موفقیت است . این علامت توسط Winston Churchill در طول جنگ جهانی دوم معروف شد . در اولین سال های دهه ی ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی این علامت به سمبلی برای صلح و ضد جنگ تبدیل شد و سال های سال توسط هیپی های مورد استفاده قرار گرفت و سر انجام پس از جنگ ویتنام این علامت به عنوان ضد جنگ بین مردم و سربازهای آمریکایی به شدت رواج یافت . در ایران هم در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن در جنگ بین ایران و عراق از این علامت برای نشان داده موفقیت و پیروزی بسیار استفاده می شد اما در سال های اخیر استفاده از آن در ایران بسیار کمتر شده است .
۲
به معنای عالی ! میباشد . این علامت احتمالا توسط راننده های جاده رواج پیدا کرده است و در ابتدا معنای آن بالا و پایین رفتن است اما کم کم به دلیل علامت O و K شکل آن به معنای OK شناخته شد . در کل این علامت خیلی اتفاقی معروف شده است و معمولا برای نشان دادن کیفیت و یا عادی بودن چیزی همراه با جلو و عقب کردن کل دست از باز همراه است .
۳
به معنای بسیار خوب ! می باشد . این علامت در کل دنیا بسیار رواج دارد ( البته در ایران تا چند سال پیش علامت بسیار ناپسند بود اما هم سو با جهان کم کم معنای جهانی آن در ایران بین مردم رواج پیدا کرده است ) و ابتدا توسط رومی های باستان در مسابقات بوده است . در جریان مسابقه چه جنگجو زنده می ماند چه کشته می شد این علامت به معنای رضایت از کیفیت مبازه بوده است . علاوه بر این به فرمانی به جنگ جو های برای متوقف کردن مبارزه قبل از کشتن یکدیگر نیز بوده است . در جریان جنگ جهانی دوم خلبان های آمریکایی و ژاپنی از این علامت نیز استفاده می کردند . در چین این علامت به معنای « یک » یا « شماره یک » می باشد . جدای از معنای باستای آن در دوران فعلی به معنای موفقیت و حالت مثبت است .
۴
دو انگشت روی هم به معنای « آرزوی بهترین شانس ها و آینده » برای فرد مقابل است . این علامت ریشه ی مسیحی دارد و به معنای نگهبان دور کننده ی شیطان می باشد . از آنجایی که معنای این علامت هم مثبت و هم منفی است مفهوم آن به کمک چهره و حالت علامت دهنده تفکیک می شود .
۵
این علامت به معنای بد بودن چیزی و غیر قابل قبول بودن آن می باشد . در فرهنگ انگلیسی به معنای شکست خوردن چیزی یا موفق نبودن آن است .
۶
این علامت نشانه متوفق کردن و پس کردن کاری است . مادر ها و معلم ها این علامت را زیاد استفاده می کنند . در اصل نشانه ی برای اخطار یا هشدار دادن است و دقیقا فرد مقابل را خطاب قرار می دهد . به معنای « کاری که میکنی را متوقف کن و به من توجه داشته باشد ، من فرمان میدهم و تو گوش می کنی ! به تو اخطار می کنم » و دسته ی « ساکت شو و گوش کن » قرار دارد . بچه های بدون هیچ پیش زمینه ای به این علامت واکنش نشان می دهند و از آن تابعیت می کنند ، نظریه های روانشناسی متفاوتی برای توجه این رفتار از سوی انسان به این علامت ارائه شده اند اما هنوز هیچ یک صد در صد درست نیستند .
۷
به معنای صبر کن و آرام باشد می باشد . استفاده از این علامت با دست چپ و راست بسیار شبیه به هم اما با معنایی کاملا متفاوت است . اگر توسط دست راست انجام شود به معنای « صبر کن - بس است ! » می باشد اما اگر توسط دست چپ انجام شود به معنای « بنشین » می باشد . در هر دو صورت شخص علامت دهنده خواستار کنترل شرایط و فرمان برداری دیگران از او است . این علامت اگر همراه با حرکت انگشتان و دست به سمت پایین باشد به معنای‌ آرام کردن و ساکت کردن دیگران نیز هست .
۸
به معنای دور باش و نزدیک نشو است . این علامت مثل یک دیوار نامرئی از فرد مقابل می خواهد که کمی دورتر بایستد و به شما از یک اندازه ی معین نزدیکتر نشود .
۹
به معنای « عجله کن ! دیر شده است ! زمان نداریم ! » می باشد . حتی اگر فرد علامت دهنده ساعت نداشته باشد با این علامت نشان می دهد که دیر شده است و فرد مقابل باید عجله کند . در کل اشاره به زمان دارد و حتی گاهی برای اخطار به مخاطب به نشانه ی تمام شدن وقت است .
۱۰
به معنای « تو ! » است . این علامت معمولا همراه با نگاه مستقیم به چشمان فرد مقابل و خطاب قرار دادن شخص خود اوست . به معنای « آره تو ! و من اصلا خوشحال نیستم ! و بهتر است به من دقت کنی چون جملاتی که الان به تو خواهم گفت بسیار مهم و فقط به شخص تو مرتبط هستند » .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟