شادی در سختی

ناراحتی؟ خوب شما هم پی بردید که زندگیتان واقعا خفت بار و نابود است. به قولی در گند زندگی میکنید و زندگی از این گندتر در دنیا وجود ندارد. خوب ناراحتی نداره، تو این پست راه هایی را آورده ام که به کمک آنها میتوانید از شر فکرهای منفی راحت شوید و به هر آنچه تا حالا نداشته اید برسید. هیچکس از یک مرد مرده خوشش نمیاد، پس انرژی را دوباره به زندگی خوب بازگردانید. برای بازگشتن به شکوفایی دوباره ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.



1. از دوستان و افرادی که یک ضرب ناله میکنند و از زندگی شاکی هستند دوری کنید. اگر آرزوی خرید کفش جدیدی دارید و از کفش کهنه و له شده ای که دارید ناراضی هستید، به این فکر کنید افرادی هستند که همین کفش را هم ندارند. پس کفش خود را فعلا ترمیم کنید و حاصل زحمت خود را با لذت بپوشید. من به شخصه بارها یک کفش تابستانی که شش سال است آنرا پوشیده ام را ترمیم کردم و با لذت هنوز آنرا میپوشم، چون روی آن زحمت کشیده ام و ارزش آنرا میدانم.
2. دست از سر دیگران بردارید، یکی از دلایل اصلی احساس شکست و نابودی در این است که شما همراه با دوستان یا آشناهای خود و تحت تاثیر تصمیمات آنها هستید، پس فرض کنید شما نیاز به شناخت بیشتر خود و پی بودن به نیاز های خود دارید، از دوستان خود فاصله بگیرید و فرض کنید یک شوالیه ی تنها هستید که قرار است زندگی خود را خود و بدون نیاز به کسی بسازد. دست به کار شوید، این مرحله واقعا به شما در رسیدن به افکار مستقل که لازمه ی زندگی یک مرد است کمک میکند.
3. حالا که از شر دیگران راحت شدید به درون خود نگاهی بیندازید و ببینید که از جان این دنیا چه میخواهید، توانایی بیشتر در درس، در کار، هوش بیشتر، تفریح بیشتر و یا ... روی هدفی که از ذات خود بیرون کشیده اید فکوس و توجه کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
4. آدمی در اوقات سخت شروع به سرزنش خود و رو آوردن به افکار منفی میکند " مرگم بهتر از زندگی در این وضعیت است" یا " همه من را به عنوان یک موجود مسخره میشناسند تا آدم موفق" ، خوب همه ی این افکار را کنار بگذارید و شروع به فکر کردن به نکات مثبت خود بکنید، همین که روی پای خود هستید و استقلال فکری دارید. اگر کمی فکر کنید به هزار و یک نکته ی مثبت میرسید.
5. قدردان داشته های خود باشید. رو به روی آینه ایستید، چه میبینید، پوست خوبی دارید، چشمان قشنگی دارید، بینی زیبایی دارید یا ... . این نکات مثبت را همیشه در ذهن داشته باشید و قدر دان آنها باشید.
6. همراه مردمانی باشید که مانند شما فکر میکنند و آن چیزی باشید که میخواهید، هزاران انسان در خیابانها زندگی میکنند اما از زندگی خود لذت میبرند و شاد هستند، چون همراه انسان های شبیه به خود هستند و واقعا به آن چیزی که میخواهند رسیده اند. پس شما هم آنهایی را که مشابه شما و هم فکر و اندازه شما هستند پیدا کنید و با آنها دوست شوید و زندگی خود را با زندگی آنها گره بزنید.
7. برآوردی برای رسیدن به هدف هایتان داشته باشید، از زندگی پیش رویتان تصوری داشته باشید و همیشه توجه داشته باشید که اولین گام سخت ترین، تاثیر گذارترین و انرژی دهنده ترین گام است.
8. مسائلی که به شما انگیزه میدهند را پیدا کنید و به خود انگیزه دهید، انگیزه مانند سوخت برای شما است ، انگیزه ی قوی تر یعنی سوخت بهتر و سرعت بیشتر در مسیر.
9. همیشه به مسائلی که در آینده خواهند گذشت توجه داشته باشید. فردا ، هفته ی آینده یا در ماه آینده چه مسائلی رخ خواهند داد و شما آنها را خواهید گذارند، با اینکار آماده ی مبارزه خواهید شد.
10. به خود یادآوری کنید، هر زمان که احساس کردید زیادی خوشی میکنید و از اهداف و مسیر خود فاصله گرفته اید به خود بیایید و با زنده کردم خاطرات و نکاتی که از گذشته در ذهن دارید به مسیر و سرعت درست بازگردید.
11. فراموش نکنید که آدمی با خنده و شاید زنده است پس دست به کار شوید و زمانهای خاصی را برای تفریح قرار دهید اما زیاده روی نکنید.
12. دفتری از کارهایی که انجام میدهید تهیه کنید، در پایان روز پنج کار اصلی که انجام داده اید را در دفتری یاداشت کنید، پس از مدتی این دفتر مانند یک سوخت بیپایان برای شما میشود. با هر بار نگاه به آن انگیزه ی فراوان بدست می آورید.
13. اگر درجا زدن، تکان نخردن و ناراحت و کم انرژی بودن عادت شما شده است، به یاد داشته باشید که شما همیشه برای فردی ارزش دارید پس او را پیدا کنید و به کمک او کمکم این عادتها را کنار بگذارید و با عادت هایی مخالف آنها جایگزین کنید.
14. همیشه ندایی در وجود آدمی است که میگویید " پا شو " به این ندا گوش دهید و کامپیوتر و تلویزیون را خاموش و کار خود را شروع کنید.
15. وقتی قدم در راه تغییر زندگی خود میگذارید بسیاری از دیدگاه های و تصورات شما از دنیا تغییر خواهند کرد، آنها را حفظ کنید و زیاد در تغییرات ایجاد شده جستوجو نکنید مطمئن باشید به مرور همه ی آنها برای شما روشن خواهند شد.
16. درباره ی احساسات خود با دیگران حرف بزنید. نه درباره ی احساسی چون ناراحتی و بدی بلکه درباره ی احساس های مثبت و سازنده. اگر با فردی درباره ی احساسات خود گفتید و شروع به ناله کرد سریع بحث را تمام کنید و ادامه ی راه خود را دهید، همیشه توجه داشته باشید که شما خود هنوز تازه کار هستید پس نمیتوانید سایرین را اصلاح و ارشاد کنید.
17. یک حیوان خانگی داشته باشید، متاسفانه در جامعه ی ما همیشه جای حیوان در زندگی روزمره ما خالی بوده است از این رو احساستی که انسان ذاتا نسبت به موجودات ضعیف تر از خود دارد را از خود بروز نمیدهیم و سر انجام این احساسات را روی انسانهای دیگر خالی میکنیم، مثلا شاهد رشد و بزرگ شدن و پیشرفت کردن زندگی یک موجود بودن و دخالت در زندگی آن، گاهی دخالتهای بیجا در زندگی دیگران مخصوصا افرادی که از نظر احساسی دچار مشکل . ضعف شده اند و سعی در تغییر شرایط برای او، در صورتی که در واقعیت همچین کاری را نباید هرگز انجام دهیم، این نمونه ی از احساسی بود که انسان نسبت به موجودات ضعیفتر از خود دارد که باید روی حیوان خانگی خود خالی کند نه روی انسان دیگری.
18. عشق خود را آزاد کنید و بیشتر بخدید و لبخند داشته باشید. برای شروع اینکار را نمایشی انجام دهید، دیری نخواهد گذشت که به تاثیرات آن پی خواهید برد.
19. همیشه با خود صداقت کامل داشته باشید و از دروغ گفتن که متاسفانه در جامعه ی شرقی ریشه دار شده است دوری کنید و پشت هیچ شخسیت مجازی مخفی نشوید. یک نگاه کوتاه به وبلاگهای شرقی و غربی کاملا به شما اثبات میکند که جامعه ی شرقی علاقه ی زیادی به داشتن چهره های مجازی دارد.
20. اگر فردی حرف منفی در مورد شما زد، بخندید و همان لحظه آنرا فراموش کنید، شما در حال حاضر در مسیر ساختن خود با دستان خود هستید نه با توجه به نظرات دیگران.
21. خود را سرزنش نکنید، وقتی واقعا چیز منفی و اشتباهی از شما سر نزده هیچ نیازی به سرزنش خود ندارید.
22. هیچ کس بهترین نیست پس همیشه کارها دقیقا طبق خواسته ی نه تنها شما بلکه هیچ کسی پیش نمیرود.
23. اگر زندگی شما واقعا نابود شده و خفت بار است، از مردم و محلی که در آن هستید خارج شوید، گاهی انسان نیاز به زمین خوردن برای پیشرفت کردن دارد.
24. هرگز در جای خود نایستید و نگویید درجا زدن بهتر از ریسک امتحان کردن است. زندگی با ریسک و امتحان لذت بخش میشود.
25. در بی تفاوت بودن نسبت به دیگران و دنیای بیرون زیاده روی نکنید، گاهی آدمی نیاز به تغییر دادن وجهه ی خود در بین دیگران دارد.
26. با دیگران هم فکری کنید و تنها و یکه بدون هیچ تجربه ای ریسک نکنید حتی ریسک را با پشوانه ی فکری افرادی که وارد هستند انجام دهید.
27. در دیدن دور دست زندگی خود زیاده روی نکنید و بیشتر از یکی دو ماه جلوتر را فعلا برنامه ریزی نکنید.

امید وارم در این مسیر موفق باشید.

حدود یک سال پیش من در زندگی خود به همچین نقطه ی رسیدم، اما با مطالعه و کمک افراد مطلع زندگی خود را تغییر دادم. این تغییرات یه حدی بود که دوستان قدیمی من که پیش از این سال با هم ملاقات داشتیم با دیدن من جا میخوردند و بارها به من گفتن که حالا ما با فردی دیگر دوست هستیم که باعث افتخار بسیار برای ما است. تغییراتی که در این راه برای من رخ داده اند زیاد هستند فقط به تعداد ی از آنها اشاره میکنم تا شاید انگیزه برای شما شود، جالب ترین موضوع تغییر صدا، لحن و نهوه ی حرف زدنم بود که به خواست خود همه را تغییر دادم، همیشه آروزی دوستی نزدیک با صاحبان صنایع ، بزرگان علم و دانش و فرهنگ را داشتم و حالا با بسیاری از صنعت کاران ، محققان بزرگ دانشگاه های ایران و خارج از ایران و مدیران و سرمایه داران موسسات انتشار کتب و روزنامه ها دوستی نزدیک دارم، در یک سال گذشته علاوه بر این که موفقیت های درسی بسیاری بدست آوردم، شرکت خدمات فنی و مهنسی خودم را افتتاح کردم و برای کنفراس علمی به فرانسه سفری داشتم و کمکم به آن زندگی که دوست داشتم نزدیک و نزدیکتر میشوم، حتی این موفقیت و پیش رفت روی روابط خانوادگی من هم تاثیر گذاشت، همان طور که میدانید جوانها در سنین دانشگاهی و گاهی در دبیرستان از زندگی همراه با خانواده خود خسته میشوند و آرزوی آزادی بیشتر را دارند اما با تغییر اهداف و بزرگتر شدن آنها حتی این خواسته که بسیار به من فشار می آورد رنگ باخت و از زندگی در کنار خانواده ی خود بسیار لذت میبرم.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟