ضد خجالت

خجالت کشیدن یکی از نقاط ضعف بسیاری از مردهاست. همین ضعف عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی برای آنها میشود، از جمله می توان به ناتوانی در کارهای گروهی و فعالیت های اجتماعی ، ناراحتی و تنهایی و حتی دوری از زن رویاهایشان اشاره کرد. یک واقعیت جالب که واقعا همه ی ما به آن رسیده ایم این است " بسیاری از مردهای خجالتی همان مردی هستند که زنها به دنبال آنها میگردند ". اما تا زمانی که این مردها به ترس خود ادامه میدهند، زنها هم قادر به شکستن غرور خود نخواهند بود، پس هرگز قرار ملاقاتی بین این دو گذاشته نخواهد شد. اگر خجالتی بودن باعث دوری شما از دختری که دنبال او میگردید شده است ادامه ی مطالب را مطالعه کنید.

پانوشت بخش شروع: بعد از تعطیل شدن پاتوق پسرهای یا همان سایت دانشگاه خیلی اتفاقی بوفه جایگزین آن شد، بر خلاف تصور همه که مردها در مورد مشکلات احساسی خود با سایرین صحبت نمیکنند، همه پسرها با زبان مخصوص خودشان و سوال و جوابهای کوتاه از سایرین کمک میگیرند، از آنجایی هم که بنده به عنوان مشاور و رفع کننده ی مشکلات در روابط زناشویی در دانشگاه شناخته شده هستم، تصمیم بر آن شده که فکری برای کاهش خجالتی بودن بعضی و پر رو بودن بعضی دیگر بکنم، از آنجایی که اوضاع احساسی خجالتی ها بسیار آشفته تر بود از آنها شروع کردم تا اینکه در این مطلب خلاصه ی از راه های ضد خجالتی بودن را آوردم.

گامها

1. با دوستان خود تمرین کنید: یکی از دلایل بزرگ خجالتی بودن ترس از رد شدن است. یکی از تمرینها خوب برای رفع این مشکل بیرون رفتن و حرف زدن با دختر دیگری است. البته چون فقط یک تمرین است طرف مقابل شما باید از خجالتی بودن شما مطلع باشد. تا زمانی که همراه ضمیر ناخود آگاه خود نشده اید ( همین نیرویی که باعث شده که شما این مطلب را مطالعه کنید ) موفقیتی حاصل نخواهد شد، پس همه چیزها فراموش کنید و همراه این نیروی درونی شوید. با این کار حتی ممکن است از طرف دوست خود برای یک قرار دیگر دعوت شوید.

2. گامهای کوتاه کوتاه: کار خود را با این گامها شروع کنید، روز اول سعی کنید لبخند بر لب داشته باشید، به همه لبخند بزنید نه فقط به دخترهای خوشگل، به دوستان و نزدیکان. روز بعد با سلام شروع کنید، به دوستان لبخند بزنید و سلام کنید. چند روز بعد با صحبت های کوتاه کار خود را ادامه دهید. اگر اشتباه بزرگی کردید، آنرا فراموش کنید، معمولا مردم فراموش کار تر از آن چیزی هستند که فکر میکنید. اگر به دختر خشگلی بر خوردید و او با شما تند رفتار کرد. کار خود را با دخترهای معمولی ادامه دهید و به مرور خشگل و خشگل تر کنید تا به زیباترین برسید، البته حس زیبایی فردی است.

3. مکالمه های کوتاه: با دخترها مکالمه های کوتاه معمول داشته باشید، مثلا حالت چطوره؟ یا امروز خوش میگذرد؟

4. هیچ چیزی را شخصی نکنید: اگر واقعا دنبال یک رابطه ی عاشقانه ی سالم و پایدار هستید، در روز مره حرف زدن کم یا زیاده روی نکنید، گاهی خیلی روزمره باشید و گاهی هم اسرار خود را فاش کنید و حرف های غیر عادی بزنید.

5. یادبگیرید که گوش کنید: همش حرف نزنید. به زنها فرصت دهید تا در مورد خود صحبت کنند. با سوالات کوتاه خود سر صحبت را باز کنید و فقط گوش کنید. اکر مکالمات او خواب آور شده اند، با کمی زیرکی موضوع بحث را عوض کنید. وقار و آرامش خود را در طی صحبت های او حفظ کنید تا احساس آرامش کند، برای تنوع میتوانید در هین صحبتهای او بستنی و یا چینس بخورید اما طوری رفتار کنید که واقعا به او گوش میکنید و واقعا هم همین کار را بکنید.

6. با مردم بیشتری صحبت کنید: از اینکه با هرکسی که ملاقات میکنید هم صحبت شوید نترسید، از پیر زنی که در صف بانک جلوی شما قرار دارد تا دختربچه ی پنج ساله. تمرین همه چیز را بهتر میکند.

7. از رد شدن نترسید: یک مبارز وقتی وارد رینگ مسابقه میشود میداند که ممکن است ببازد. صادقانه همه میدانیم که همیشه موفقیت در کار نیست. هیچ چیزی صد در صد نیست، چه برسد به رفتارهای یک زن با شما! کلید این مشکل در بالا بردن اعتماد به نفس نیست! شادی و نشاط ذاتی شماست! وقتی شروع به صحبت میکنید تا پایان مکالمه پر انرژی باشید. کاملا متوجه صحبت هایی که با یک زن میکنید باشید. زنها هم شنونده های خوبی هستند هم حافظه های خوب، این را هرگز فراموش نکنید.

8. با آغوش باز سمت جامعه راهی شوید: عضو تیمهای ورزشی شوید که مردم از آنها لذت میبرند، کلاس های بدن سازی، مسابقات فوتبال محلی و ... عضو کلوبهای تفریحی و برنامه های فرهنگسراها شوید. بعد از مدتی به این روش اجتماعی زندگی کردن عادت خواهید کرد. در همین دوره هم شاید دختر رویاهای خود را ملاقات کردید.

9. همه چیز از شما شروع میشود: وقتی شروع به رها کردن شادی خود برای همه میکنید، تفاوت های اساسی شروع میشود، همیشه توجه داشته باشید که اگر برای خود ارزشمند هستید، یعنی شما بهترین هستید و دیگران همیشه به شما فکر میکنند و در مورد شما قضاوت میکنند. پس درست رفتار کنید.

یادآوری

• تصور کنید با دوستی در حال صحبت هستید: همین آرام آرام فشار جنسی را روی شما کاهش میدهد برای همین با اعتماد به نفس و دقت بیشتری با او صحبت خواهید کرد.

• همواره ارتباط چشمی داشته باشید: با اینکار به او نشان میدهید که به او توجه دارید، اما خیره نشوید!

• خود واقعیتان باشید!

• با زنها مودب باشید، آنها کالا نیستند، همیشه این را مد نظر داشته باشید.

• گاهی تعارف های کوچکی بکنید: این را مردها همیشه از قلم میاندازند. با اینکار به او نشان میدهید که هوای او را دارید و او احساس میکنید برای شما خاص است.

• هرگز زیاده روی نکنید: کم گذاشتن بیشتر وقتها بهتر از زیاده روی است! با زیاده روی در عرض چند صدم ثانیه همه چیز از بین خواهد رفت اما با کم گذاشتن به مرور! پس سعی کنید متعادل باشید در غیر این صورت کم گذاشتن بهتر از زیاده روی کردن است.

تذکرها:

هرگز زیادی تعارف نکنید: تعارف زیادی زشت و زننده است. زنها از مرد قوی خوششان می آید نه مردی که هرگز تکلیف خود را نمیداند!

نظرات

  1. میشه بگین اگر یه پسر خجالتی بود دختر باید باهاش چه رفتاری داشته باشه که پسر خجالتش کم شه و در عین حال دختر هم پررو به نظر نرسه؟

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟