از من دور شو

نمی خواهید با فرد خاصی چشم تو چشم شوید؟ پس ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: گاهی واقعا لازم داریم تا جایی که ممکن است از کسی دور شویم، ممکن است او عشق قبلی ما باشد یا فردی که با دیدن او یاد خاطرات بدی در ذهن ما زنده میشود. ما به عنوان یک مرد باید قادر به کنترل خود در مقابل چنین شرایطی باشیم، مدتی قبل متوجه شدم یکی از دوستان من با دختری که من هم با اخلاق او مشکل دارم بسیار مشکل پیدا کرده است، من خیلی راحت قادر به فرار از دست او بودم اما دوستم همواره مجبور به جواب دادن به سوالات بی پایان او بود، از این رو تصمیم گرفتم مطلبی برای راهنمایی او و سایر افرادی که با این مشکل مواجه هستند بنویسم.

گامها

1. برای اولین گام واقعا برای دوری خود از فردی دلیل داشته باشید. آیا آنها هم از شما دوری میکنند؟ آیا آنها باعث ناراحتی شما میشوند؟ مطمئن باشید که دلایل خوب و محکمی برای این کار دارید و به خاطر فقط یک احساس گذرا از آنها دوری نمیکنید.

2. آنها معمولا کجا هستند. کجا زندگی میکنند؟ کجا پرسه میزنند؟ کجا ممکن است سر بزنند؟ اگر در مدرسه یا دانشگاه مشابهی هستید برای استراحت کجا جمع میشوند؟ در چه کلاسهایی شرکت میکنند؟ در کل هر چه بیشتر این افراد را بشناسید راحتتر این محل ها را شناسایی میکنید. پس زیاد دور این محلها نباشید.

3. ارتباط چشمی با این افراد نداشته باشید. ارتباط چشمی بیستر باعث تحریک آنها میشود و سر صحبت را باز خواهد کرد. زباد به دور شدن از آنها فکر نکنید، این کار زندگی را به خود تلخ میکنید.

4. به دوستان مشترک خود بگویید که نمیخواهید او را ببینید. البته قبل از هر کاری توجه داشته باشید که به هر کسی نمیتوان اعتماد کرد. مخصوصا اگر این فرد از دوستان نزدیک او باشد. با دقت به آنها توضیح دهید که چرا نمی خواهید او را ببینید. با اینکار کمکم به گوش او خواهد رسید که شما تمایلی به دیدن او ندارید البته باید توجه داشت که او هم جنبه ی این کار را داشته باشد و بدتر سعی نکند جلوی چشم شما باشد.

5. وقتی آنها را میبینید پشت به آنها بایستید.. شاید بچگانه به نظر برسد اما با اینکار نه او شما را میبیند و نه شما او را میبینید. شتر دیدی ندیدی!

6. توجه کنید که به آنها آسیب احساسی نزنید. وقتی آنها شروع به صحبت با شما میکنند سعی کنید با ادب باشید. سعی نکنید به آنها نگاه نکنید یا نشانه های از بی میلی شما به صحبت با او نشان دهید، بلکه با دقت و فکر خود سعی کنید در کمال ادب مکالمه را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید. فقط چون دوست ندارید او را ببینید سعی نکنید احساسات او را زیر پای خود له کنید.

7. پشت سر او حرف نزنید. مطمئن باشید حرفهای شما دیر یا زود به گوش او خواهند رسید و این کار فقط باعث در گیری و ناراحتی هر دوی شما میشود و اتش جنگ بچگانه ی را زیاد میکند.

8. تلفن همراه خود را در حالت آماده باش قرار دهید. در تنظیمات تلفن همراه خود کلید شماره ی پنج را روی زنگ تلفن خود تنظیم کنید و وقتی آنها قصد باز کردن سر صحبت با شما را دارند این کلید را فشار دهد و از آنها دور شوید.

نکات

• از دوستان خود کمک بگیرید. مثلا بین شما و آنها بایستند، یا وقتی آنها را میبیندد بدون اینکه چیزی بگویند شما را از آن محل دور کنند.

• سعی کنید به آنها بفهامانید که علاقه ی به صحبت کردن با آنها ندارید. مثلا در صحبتهای خود نشان دهید که عجله دارید و تمایلی به عقب افتادن از کار خود ندارید.

تذکرات

• کاری نکنید که آنها فکر کنند شما آنها را نادیده میگیرید چون به آنها علاقه دارید!

• باز هم متذکر میشوم که پشت سر آنها حرف نزنید. هر چقدر هم در حق شما بد کرده باشند باز هم دلیل بر بی ادبی و زیر پا گذاشتن اخلاق انسانی از طرف شما نمیشود.

• ابلهانه رفتار و بچه بازی نکنید.

نظرات

  1. اینا همه درمورد از من دور شو دختر خانم بود؟
    یعنی ارزش دخترا اینقدر پایینه؟
    امیدوارم پسرا قبل از گفتن ازمن دور شو به دختری اولا بدهکارش نباشند
    دوما قبل از فیلم بازی کردن مودبانه به او بگویند که در مسیر زندگی من شرایطی وجود داردکه لازمه که شمادر مسیر من نباشید.قبل از گامهای شما
    با 1موافقم
    با 2 مخالفم-چون کلابا کنترل کردن ادمها مخالفم.کجا میرند کجا میاند.وقتی به خودم بپردازم میتوانم کسان دیگررا نبینم.یعنی تمرکز روی خود.
    با 7خیلی موافقم
    با6موافق ومخالفم آسیب احساسی نزنید.ولی با "نه" هم مشکل نداشته باشید.فیلم بازی کردن یعنی چه؟مگه دخترا...؟!!!!اگردوست ندارید او را ببینید اوباید بداند که دوست ندارید او راببینید.وقتی بداند خودش بیشتر کمکتان میکند که اورانبینید.البته...بعضی ها.این یعنی همون که تو 4 گفتی.پس با4 موافقم.ومخالف .چون دوست دارم حرفمون رو مستقیم به کسی بگیم نه پشت سر.این بیشتر احساسات راجریحه دارمیکند.حالا میگین به شما چه؟البته مستقیم که نمیگین.حالا یه چیزایی نوشتم دیگه.

    پاسخحذف
  2. صد در صد در مورد دور شو دختر خانم نبود! من جایی از متن نگفتم ارزش دختر ها پایینه! البته اگر طرف مقابل متوجه این موضوع بشه که باید از زندگی شما بیرون بره، صد در صد اصلا نیاز به مطالعه ی این مطلب نیست. خوب فردی مثل شما (عشق پنهانی) که به بلوغ فکردی و فردیت کافری رسیده نیازی به اعمال راه حلهای این مطلب نداره.البته که نمیگم "به شما چه" بلکه بسیار هم از شما متسکرم که مطلب من رو مطالعه کردید و صد در صد با پیغامی که گذاشتید هم به من و هم به سایر مخاطب های وبلاگ یادآوری کردید که افرادی هستند که به بلوغ فکری کافی رسیده اند و اگر به آنها بگویید که "شرایطی وجود دارد که لازمه شمادر مسیر من نباشید" میپذیرند و بدون کشمکش و درگیری از زندگی شما بیرون میروند. باز هم ممنون از نظر شما، راحت باشید، من همیشه از نظرات و راهنمایی های شما لذت میبرم و درس میگیرم.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟