دوستی پس از جنگ

همه ما تجربه ی بهم خوردن روابط احساسی و ماجرا های پس از آن را تجربه کرده ایم، گاهی مدتها با فردی دوست بوده ایم و هم ما او را بهتر از هر کسی میشناسیم و هم او! یا به عبارتی از ماجراها و مسائل زندگی هم به خوبی خبر داریم، از این رو شاید دوست معمولی بودن بهتر از دشمن بودن است پس بد نیست سعی خود را بکنید. اگر آماده ی یک دوستی معمولی پس از به هم خوردن رابطه ی احساسی خود هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: مدتی پیش پی بردم که یکی از دوستام با دوست دختر خود بد بهم زده و بین آنها آتش جنگ بالا گرفته، تصمیم گرفتم این مشکل را قبل از اینکه به هر دوی آنها آسیب بیشتری نزده حل کنم، برای همین به هر دوی آنها کمک کردم تا برای هم دو دوست معمولی باشند و از اینکه طرف مقابل خود را خوب میشناسند سوء استفاده نکنند.

گامها:

1. قبل از هر کاری مدتی به خود فرصت دهید تا دوباره زندگی معمولی راحتی را شروع کنید. ملاقات های زود هنگام معمولا باعث ناراحتی و زنده شدن خاطرات میشوند. زمان مهمترین عامل ایجاد یک رابطه ی سالم و عادی است.

2. با احساسات خود کنار آمده باشید. اگر او را راحت ملاقات میکنید و در فکر دوباره با هم بودن نیستید، یعنی زمان یک دوستی عادی فرا رسیده است.

3. با هم گاهی در مورد مسائل دانشگاه یا مدرسه یا حتی کاری تماس تلفنی داشته باشید، زمانی که تماس گرفتید خشک صحبت نکنید، خیلی دوستانه و معمولی رفتار کنید.

4. اگر هر دوی شما دوستان مشترک دارید همراه هم و در جمع دوستان برای تفریح بیرون بروید، اگر هم دوستان مشترک ندارید برای شام یا یک ناهار معمولی با هم قرار بگذارید و موضوع صحبت های خود را هرگز به مسائل احساسی نکشید.

5. درباره ی هوا، کار، خانواده و هر موضوعی که در آن مسائل احساسی انسانی وجود ندارد صحبت کنید، اگر او هم پذیرفته که دوستی معمولی با هم داشته باشید نیاز به این همه محافظه کاری نیست.

تذکرات:

• هرچقدر با جنس مخالف خود بیشتر آشنا باشید در این موارد بهتر تصمیم میگیرید پس از ارتباط عادی و دوستانه با جنس مخالف نترسید.

• اجباری در این کار نیست اگر دوستی عادی را در خود نمیبینید به خود فشار نیاورید و کلا او را فراموش کنید. شاید بعد از مدتی کم کم و ناخود آگاه دوباره دو دوست عادی شدید.

نظرات

  1. با1شدیدا موافقم.البته ممکن است زمان 10سال طول بکشد.با 2نیز شدیدا.با 3مخالفم چون نمیشه گذشته ها برمیگرده.البته شاید اون زمان سپری شده باشه گذشته ها برنگرده. خب حالا موافقت میکنم.4و5 موافقم.باتذکر 2 خیلی موافقم .ولی با تذکر1 اصلا.6موافق .1مخالف.رابطه کاری اژدها واژدها-وقتی 2ادم اتشین مزاج بروی صحنه بروند.هیچکدام نخواهند توانست تماشگران را خیره کنند.یک اتش بازی واقعی اندو دایم درحال رقابت با هم خواهندبود.مشکل پیش میاد که تو شرکت کدامیک ریس باشند.

    پاسخحذف
  2. دوباره ننوشتم بلکه کپی کردم.از سایت مجله موفقیت گرفتم .ادرسشم پایین نوشته ها هست.

    پاسخحذف
  3. پس یاد خدا چی میشه این وسط ؟
    با یاد خداست که دل آرام می گیرد نه با رابطه عادی و دوستانه و امثال اینها با جنس مخالف !!!
    دوست عزیز خود شما بیشهر از همه محتاج راهنمایی و تغییر هستین.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟