55 راه پر انرژی بودن 2

کلام مردونه: همه قادر به انجام تمام فعالیت های ذکر شده در این مطلب نیستند ( زیاده روی در این فعالیت ها بدتر باعث خسته شدن میشوند ) اما همه ی آنها را امتحان و بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. کم کم فعالیتهای انتخابی را به برنامه ی زندگی خود اضافه کنید، یا حتی برای جالب تر شدن میتوانید مخلوطی از آنها را امتحان کنید.

بازگشت به ابتدای مطلب

14. نوشیدن آب فراوان
آب آرام درون بدن جاری میشود و شوینده ی خستگی است. معمولا نوشیدن هشت لیوان آب (معادل یک و نیم لیتر) در روز توصیه میشود. یک هفته مصرف به اندازه ی آب، شادی فراموش نشدنی را اینجاد خواهد کرد.

15. استفاده ی عقلانی از کافئین
قهوه و سودای کافئین دار شتاب دهنده ی هوشیاری اما متاسفانه به شدت هم اعتیاد آور هستند. وسوسه ی مصرف کافئین، کسب انرژی بیشتر است. پس به جای مصرف پنج فنجان قهوه که فقط از روی اعتیاد است، سر وقت و روزهایی که فرصت خوابیدن ندارید از قهوه استفاده کنید.

16. دوری از مواد انرژی زا
هیچ کدام از نوشابه ها و محلول های انرژی زا باعث افزایش فعالیت نمیشوند، بلکه فقط به مرور به بدن آسیب میزنند. این دسته مواد، انرژی چند ساعت مصرفی بدن را طی چند دقیقه به شما میدهند، اما بعد از این چند دقیقه هیچ انرژی برای ادامه ی روز باقی نمیگذارند!

17. مواد با کربن کمپلکس پایین
برای این مواد باید جایگزین پیدا کنید. این مواد در قند معمولی بسیار زیاد هستند. نان، گوجه فرنگی و سایر موارد با انرژی زیاد مثل سودا "کربن کمپلکس" هایی هستند که بدن آنها را راحت تر جذب میکند و "کربن کمپلکس" کم انرژی در میوه ها و سبزیجات و دانه های گیاه ها هستند. البته باید توجه داشته باشید که نباید گیاه ها را از رژیم غذایی حذف کرد، این موارد تنها منابع اصلی کسب ویتامین و موارد معدنی هستند.

18. مصرف بیشتر فیبرهای محلول
فیبرهای محلول، بهینه کننده مصرف قند در بدن هستند، از اینرو کمک بسیار به دوام انرژی میکنند. دقیقا در نقطه ی مقابل فیبرهای حل نشدنی به شدت مصرف کننده ی انرژی هستند و جلوی هر ترمزی را میگیرند. البته زیاد نگران نوع فیبر هایی که مصرف میکنید نباشید، هر دوی این فیبرهای برای بدن مهم هستند. آجیل، حبوبات، میوه ها، گیاه ها و سبزیجات، دانه ی جو و ... موادی هستند که فیبرهای محلول زیاد دارند.

19. مصرف کافی ویتامین "سی"
هر روز با مصرف آب پرتغال و قرصهای ویتامین "سی" مقدار کافی از این ویتامین به بدن خود برسانید. ویتامین سی به جذب سایر مواد غذایی کمک بسیار میکند، البته در این مورد با پزشک تغزیه هماهنگ باشید تا ویتامین سی را درست مصرف کنید.

20. بوی میوه ها
میوه هایی چون لیمو و پرتغال علاوه بر ویتامین "سی" بوی انرژی زایی هم دارند، پس هر وقت احساس کسالت در اطاق خاصی کردید کمی اسانس لیمو یا پرتغال در هوا پخش کنید.

21. پوشش کامل ویتامین های "بی"
این دسته از ویتامین ها نقش مهمی در فعالیت بدن دارند، مخصوصا در قند خون که مهمترین قند بدن است. به کمک پزشک تغذیه مطمئن شوید که همه نوع ویتامین "بی" در بدن شما به اندازه ی کافی موجود است.

22. تک سیگار معیوب
افرادی که گاهی سیگار میکشند معمولا 2 تا 3 برابر بعد از سیگار کشیدن احساس انرژی میکنند. نیکوتین روی خواب شب به شدت تاثیر میگذارد و باعث کم خوابی میشود، که این باعث بد خویی، نا امیدی و خستگی در روز بعد میشود. پس سیگار کشیدن برای کسب انرژی چرخه معیوبی دارد.

23. بازی کردن
بازی کردن به حفظ توان مغز کمک میکند. بازی باعث دور شدن و کاهش فشار عصبی کار میشود، گاهی با مشخص کردن محدودیت زمانی کمی بازی کنید، بازی های فیسبوک یا سایر بازی های فلش و سبک. اگر دنبال گیر دادن مدیر شرکت نیستنید برای بازی خود محدودیت زمانی بگذارید.

24. در وعده های کوچک اما مکرر غذا مصرف کنید.
در طول روز خوراک سبک مصرف کنید. با مصرف وعده های غذایی کوچک اما مکرر، به صورت مداوم، انرژی وارد بدن خود میکنید. البته موارد غذایی چرب و چاق کننده استفاده نکنید. پس هر ساعت یک وعده ی غذایی سالم و کم داشتن بهتر از هر حالت دیگری است.

25. مصرف چای
تحقیقات اخیر محققان کالج لندن حاکی از آن است که مصرف 4 تا 6 فنجان چای در روز به شدت کاهش دهنده ی فشار عصبی است. این تحقیقات نشان میدهند که مصرف چای سیاه باعث کوتاه تر شدن دوره های عصبی در بدن میشود.

26. کمی آب به صورت خود بزنید
فقط آب خنک آلودگی ناشی از فشار عصبی را روی صورت شما پاک میکند. البته پریدن در استخر و دوش گرفتن هم همین اثر را دارند. پاشیده شدن آب روی صورت تاثیر مستقیم روی سیستم گردش خون و متابولیسم بدن دارد.

27. بایستید، کمی حرکات کششی انجام دهید و نفس عمیقی بکشید.
کمی بازو ها، پشت، پاها و شانه ها خود را بکشید. از بینی خود هوا را به آرامی به داخل بکشید، کمی آن را حبس کنید و سپس به آرامی آن را خارج کنید و این کار را مکررا در طول روز تکرار کنید. تنها در 30 ثانیه تاثیر بسیار زیاد آنرا حس خواهید کرد.

28. نظم محیط زندگی
زمانی که همه چیز مرتب و سرجای خود باشد انرژی شما صرف پیدا کردن آنها نمیشود. در آینده طی مطلب مجزایی این موضوع را بررسی خواهم کرد.

29. نیمه ی پر
خوش بین بودن و خوش بینانه به مسائل نگاه کردن به شدت انرژی بخش است. بله، بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد رخ میدهد، با نگران بودن فقط خودتان را آزار میدهید، به جای این نگرانی، با خوش بینانه فکر کردن سعی در درست کردن زندگی و اتفاقات کنید!

ادامه ی متن در مطلب بعدی

نظرات

  1. میدونی بنظر من سخت نگرفتن زندگی هم یه اصل مهمه، باید یاد بگیریم که سخت گرفتن زندگی یه کار احمقانه و مسخره است، مسخره به تمام معنا.

    پاسخحذف
  2. اول تشک فروشی و خوندم تشتک فروشی ... حالم گرفته شد

    پاسخحذف
  3. بنده قصد تعویض لوگو و نام ندارم ... باشد که تشک فروش کوتاه بیاید !

    پاسخحذف
  4. پدیکس یه کمپانی تشک سازی توی سوییس ... یه کمپانی کرم های مخصوص پا هم به همین اسم داریم ...

    پاسخحذف
  5. ای بابا
    حالا خودت با این راه کارا خودت انر÷ی گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  6. هه!

    :دي

    خيليا هنوز تو انتخاب واحدن

    دانش.گاي ما يه كم چت ميزنه!

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟