پنج راه اساسی در یادگیری سریع زبان فرانسه

اگر مایل هستید با سرعت زبان فرانسه را یاد بگیرید و همه ی دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

کلام مردونه: حدود هشت ماه از زمانی که شروع به یادگیری فشرده ی زبان فرانسه کردم میگذرد. در این مدت آزمون و خطاهای زیادی انجام دادم تا اینکه بلاخره به روش درستی درست پیدا کردم، از آنجایی که بسیاری از دوستانم این روزها برای مهاجرت به کانادا این زبان را فرا میگیرند، احساس کردم نوشتن این راهکار شاید کمکی به آنها هم باشد. البته خود من به دلیل آشنایی بهتر با هنرمندان و نویسندگان فرانسوی این زبان را فرا میگیرم.

1. گوش دادن به نوارها و سی دی های فرانسوی: بهترین و سریعترین راه آشنایی با تلفظ لغات و زمان صحیح استفاده از آنها گوش دادن به محاوره های روزمره است. یکی از مهم ترین مراحل یادگیری هر زبانی استفاده صحیح و به جا از لغات است و کسب این دانش تنها با گوش دادن به محاوره های روزمره ممکن است.

2. سعی کنید فرانسه فکر کنید و زبان مادری خود را از این زبان جدا کنید. اگر در کانادا یا فرانسه هستید که پیدا کردن فردی برای کپ زدن به زبان فرانسه کار سختی نیست اما اگر در سایر کشور ها هستید با گوش دادن به پرسش و پاسخ های فرانسه زبانها سعی کنید مانند یک فرانسوی در استفاده از لغات حضور ذهن داشته باشید.

3. اگر معنی لغتی را متوجه نشدید، سعی کنید به جای استفاده از فرهنگ لغات از استاد فرانسه ی خود کمک بگیرید زیرا او با علائم و نشانه ها بهترین معنی را در ذهن شما برای همیشه هک میکند، در مورد زبان فرانسه این بهترین روش یادگیری لغات است.

4. لغات فرانسه بسیار نزدیک به هم هستند پس یک لغت کاربردهای زیادی دارد. برای خود هدف تعیین کنید، مثلا روزی ده لغت فرانسه حفظ کنید، پس در پایان ماه سی صد لغت جدید یاد گرفته اید.

5. از فرانسه و هر چیز فرانسوی لذت ببرید، با این کار استرس یادگیری را کاهش میدهید و ذهن شما مانند یک بچه در کنار بازی با لغات آنها را برای همیشه یاد میگیرد.

نظرات

  1. خوشم نیومد ... پاکش کردم ... به همین راحتی !

    پاسخحذف
  2. سلام جوون، عرض کنم که من یه پیشنهاد دیه هم دارم، اگه زبان اگلیسیتون خوبه یا حتی در حد متوسطه میتونین با یه تیر دو نشون بزنین، Rocket French یه موسسه است که زبان فرانسه رو به زبان انگلیسی یا میده و کلی تو اینکار واسه خودش اسم و رسم داره و ریا نباشه من خودم خیلی ازش لذت بردم چون هم بسیار ساده است هم خوداموزه هم انگلیسی و فرانسه رو همزمان داری میشنوی که برا هردوتای اونها عالیه. من چون خودم این رو تست کردم میتونم بهتون بگم با تمام کردن دوره هاش بدون حتی یک ساعت کلاس خصوصی و عمومی زبان فرانسه رو در حد تیم ملی یاد میگیرین، اما پیگیری و تلاش هم میخواد.
    پدرام جان ما مخلصیم.

    پاسخحذف
  3. ایوال؟؟؟
    بعد از 8ماه تونستی
    5راه حل اساسی بدی ؟؟؟
    تحسین میکنم هوشت رو
    من اپم

    پاسخحذف
  4. مفيد بود
    خيلي وقته مي خوام فرانسه ياد بگيرم

    پاسخحذف
  5. ميگما
    تو كه منبع آرامش و زندگي معمولي و سراسر شادي بودي
    (يعني من اينجوري فكر ميكردم!! :دي
    ولي الان :-s
    ترس من خيلي عميقهههههه...
    بيخيالش شيم بهتره :d

    پاسخحذف
  6. مرسی دانستن مطالبی که گفتی میتونه برام راهگشا باشه بازم مرسی

    پاسخحذف
  7. Rocket French دقیقا چیه،و کجاس؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Rocket French به نرم افزار داره که از تشابه و نزدیکی دو زبان انگلیسی و فرانسه برای یاد گیری فرانسه کمک میگیره . برای استفاده از اون لازمه دانش متوسطی از انگلیسی داشته باشید .

      به نظر من راه حل خوبی به عنوان سرگرمی و یادگیری کنار روش های مستقیم و مرسوم یادگیری زبان فرانسه هستش و میشه به عنوان یک روش کمکی روش حساب باز کرد .

      شرمنده دیر جواب دادم دوست عزیز

      حذف
  8. مرسی از راهنماییتون . متاسفانه من فرصت و امکان اینکه از کلاسهااستفاده کنم ندارم. ولی چون خیلی به زبان علاقه دارم از طریق اینترنت دارم سعی میکنم یاد بگیرم

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟