در اوج تمام کردم

همه ما تجربه ی ترک عشق زندگی خود را داشته ایم. صد در صد دلایل ریز و درشت زیادی هم برای ترک او داشته ایم. در کنار تمام عشقی که به هم داشتیم گاهی رفتاریی را نه عمدا بلکه کاملا ذاتی انجام میدادیم که باعث ناراحتی طرف مقابل میشدند. در کنار تمام این درگیریهای ریز و درشت خب عاشق یک دیگر هم بودیم. پس اگر در ظاهر شما اولین قدم برای تمام کردن این رابطه را برداشته اید به معنی مقصر بودن شما نیست. فقط شما به این نتیجه رسیده بودید که این درگیریها برای همیشه ادامه خواهند داشت و با تمام عشقی که نسبت به هم دارید کمکم شرایط را برای شما سخت و سختتر خواهند کرد. شاید با تذکر دادن و صحبتهای جدی برای مدتی کوتاه این مشکلات حل میشدند اما ایمان داشتید که پس از مدتی دوباره همه مشائل شروع خواهند شد. پس از شکسته شدن رابطه ی عاشقانه هر چقدر هم که دلایل محکم وجود داشته باشند، برای هر دو طرف مدتها شرایط سخت و ناراحت کننده ی به وجود خواهد آمد. عقل هر چقدر هم دلیل داشته باشد قلب شما جای دیگری هست. با مطالعه ی این مطلب میتوانید بر این شرایط شخت غلبه کنید و حتی به دوستانه خود کمک کنید.

پا نوشت بخش شروع: مدتی قبل یکی از دوستانم رابطه ی خود را دوست خود را قطع کرد. ظاهرا دلایل محکم و روشنی برای این کار خود داشته است اما همچنان ناراحت است، یا به عبارتی حرفها و گفته هایی هست که تو دل و گلوی او جمع شده اند و راهی برای خارج کردن آنها پیدا نمیکند. این رو تصمیم گرفتم با نوشتن این مطلب به او کمک کنم.

گامها:

1. پیشنهاد میکنم مطالب " اوج قدرت پس از جدایی " و " شادی در سختی " را مطالعه کنید.

2. از هر نوع ارتباط با او دوری کنید. دلیل این حرفم هم اینست، شما عاشق او بوده اید و بدون کنترل و از روی اراده عاشق او نبوده اید. پس با ادامه دادن رابطه ی خود فقط خود را در برزخی بین فراموش کردن یا نکردن او قرار میدهید. همیشه به یاد داشته باشید که دلایل محکم برای ترک او داشته اید، پس حالا حالا سعی کنید با او ارتباط نداشته باشید.

3. کمی گریه کنید (در تنهایی). درست است که گریه مشکلی را حل نمیکند اما بعد از آن احساس بهتری پیدا خواهید کرد. شاید برای شما کمی سخت باشد اما محلی تنها را پیدا کنید و سعی کنید. بیرون ریختن احساسات یکی از مهمترین مراحل بخشیدن و فراموش کردن مسائل است. پس این مرحله را حتما انجام دهید.

4. به صحبت های دوستهای خود گوش کنید و با آنها حرف بزنید، ولی اگر واقعا در حال حاضر شرایط شروع رابطه ی احساسی جدیدی را در خود نمیبینید، سعی در گرفتار شدن نکنید. وقتی دوستان شما در حال حرف زدن هستند اجازه ی قضاوت به آنها ندهید. به صحبتهای و حتی خاطرات خود از عشق خود گوش دهید. همراه شدن با افرادی که هم احساس شما بوده اند و حالا با این موضوع کنار آمده اند بسیار به شما کمک خواهد کرد.

5. اگر سعی داشت دوباره به شما نزدیک شود، به او بگویید که رابطه ی شما برای همیشه تمام شده است. معمولا این کار بسیار سخت خواهد بود، از او بخواهید ایمیل و شماره ی تماس شما را فراموش کند تا هرگز قادر به تماس گرفتن با شما نباشد و خود شما هم همین کار را دقیقا در مورد او انجام دهید. این برای هر دوی شما بهتر خواهد بود.

6. تا جایی که ممکن است از او دور باشید، اما گاهی هر دوی شما در یک دانشگاه یا محل کار یا محله هستید، سعی کنید او را ندیده بگیرید، به عنوان یک انسان بالغ باید کمکم این موضوع را هم یاد بگیرید.

7. خود را به شدت مشغول مسائل دیگر کنید، درس بخوانید، کار کنید، بیشتر تفریح کنید، زمان بیشتری را با دوستان و خانواده ی خود سپری کنید.

8. بد نیست اگر روابط جدید در زندگی خود ایجاد کنید، دوستان جدید در دانشگاه یا کلاس زبان یا حتی محل کار به شما کمک میکند تا روحیه ی امید به آینده و دوستی با افراد جدید در شما بیشتر شود.

9. درباره ی او با دوستان خود کمتر صحبت کنید و او دوستان خود هم بخواهید آنها هم همه چیز را فراموش کنند و درباره ی او صحبت نکنند. هر چه بوده گذشته.

10. سعی نکنید از او در فکر خود فرشته ی از دست رفته بسازید او هم انسان بوده است.

چند نکته مهم:

* هرگز فکر نکنید او دلش برای شما تنگ شده است، شما که کنار او نیستید! پس سعی کنید افراد جدیدی را وارد زندگی خود کنید.

* سعی نکنید از دور مراقب او باشید، این از این پس وظیفه شما نیست.

* در مورد دختر ها آرزو نکنید که او باز گردد. به گفته یکی برای دخترها کسی که با آنها رابطه ی را تمام کرده حکم تکه غذایی است که از ظرف آنها بیرون افتاده، هرگز برای خودن آن دوباره باز نمیگردند. (خودمونیم عجب سخت گفته).

* زمانی که با فرد جدیدی قرار ملاقات گذاشتید، نکاتی که باعث ترک عشق قبلی شده بودند را به یاد داشته باشید.

* دلایل به هم زدن رابطه ی خود با او را روی کاغذ بنویسید، مطمئن هستم با دیدن دلایل خود روی کاغذ دیوانه میشوید، نه دیوانه نمیشوید! امتحان کنید.

* سعی نکنید خود را سرزنش کنید، شما فقط رابطه را تمام کرده اید، شما دلیل شکسته شدن رابطه نبوده اید.

تذکرات:

- احساس پشیمانی نکنید.

- کاری نکنید که او متوجه علاقه شما به او شود، با این کار ناخود آگاه او احساس پیروزی و شما شکست میکنید.

- به آهنگ هایی که او را به یاد شما میآوردند گوش نکنید، خیلی ساده سعی کنید او را از ذهن خود پاک کنید.

نظرات

  1. faghat begam nemishe khaili sakhte

    پاسخحذف
  2. خیلی سخته موافقم ولی امتحان کردم جواب داد مخوصا پاک کردن شماره ها و ایمیل ها و خاطرات و آهنگ هایی که اون را به یادم می یاره 3 ماه طول کشید ولی بالاخره فراموش شد

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟