سکس در نوجوانی

جمله «سکس سالم دو نوجوان» برای خیلی از مردم فراتر از تصور است . برای بسیاری از مردم به معنی یک رابطه ی عاشقانه تمیز و بدون بیماری و بدون بارداری (حاملگی) است . برای بسیار به معنای رابطه ی ناسالم است و خیلی معنای دیگر . هر فردی برداشتی دارد . اما این جمله حتی اگر بزرگتر ها قبول داشته باشند یا خیر یعنی « نوجوان ها هم سکس دارند و حالا که سکس هست چرا در مورد سلامت آن صحبت نکنیم . » خواندن ادامه ی این مطلب به نظر خود شما وابسته است ، اگر در این لحظه حتی سکس را عملی دور از اخلاق می دارند ، در آینده به سکس سالم قطعا فکر خواهید کرد . این مطلب در مورد روش های مناسب سکس برای یک نوجوان و حتی جوان ها خواهد بود و حتما پیشنهاد می کنم آنرا مطالعه کنید ، حتی اگر شده جهت کسب اطلاعات عمومی !


راهکارها :

قبل از سکس :
  1. مطالعه کنید . خیلی از جوان ها نمی دانند که حتی یک ثانیه سکس هم می تواند موجب بارداری یا انتقال بیماری های مقاربتی ( انتقال بیماری از سکس STD ) شود . هر چه بیشتر مطالعه کنید ، سکس سالم تر ، پر هیجان تر و بی خطر تر خواهید داشت . 
  2. با خانواده یا یک فرد بزرگتر صحبت کنید . صحبت در مورد مسائل سکسی با دوستان نزدیک راحتتر است ، قبول ! اما آنها هم مثل شما نوجوان و جوان هستند .صحبت با یک بزرگتر شاید کمی عجیب و سخت و حتی بی ادبانه به نظر برسد اما بهترین راه یادگیری روش های سکس درست صحبت کردن با یک بزرگتر است . اگر در خانواده ای هستید که صحبت در این مورد سر شما را به باد نمی دهد ، خجالت را کنار گذاشته و سوالات خود را بپرسید . 
  3. با بزرگتر ها در مورد عشق های قبلی خود صحبت کنید ، در مورد STD ( بیماری های مقاربتی ) ، جلوگیری از بارداری و ... . شاید هنوز برای سکس بین شما زود باشد و حتی راه هایی برای بهتر کردن آن وجود داشته باشد که نمی دانید . پس حتما با یک بزرگتر صحبت کنید .
روش ها : 

جلوگیری از سکس در روابط :
از آنجایی که در بسیار از خانواده ها سکس نوجوان ها کاملا تعریف نشده است و شما به عنوان نوجوان ممکن است واقعا به این کار علاقه داشته باشید بهتر است اول در مورد روش های جلوگیری و کنترل این علاقه صحبت کنیم ( البته نه مثل بسیار متن های سرکاری ) .
  1.  تا جای ممکن از سکس خود داری کنید ( البته تا جای ممکن نه کلا ، بستگی به شرایط داره ! ) اصولا این حرف در مطلبی که در مورد سکس است ، غیر متعادف جلوه می کند . اما دقت کنید که ۲/۳ نوجوان های دنیا سکس ندارند البته ۱/۳ هم دارند . دقت داشته باشید که سکس نداشتن به معنی حس سکسی نداشتن نیست . یعنی سکس نداشتن ، همین ! اگر این تصمیم خود شما و با مشورت یک بزرگ تر است ، خجالت نکشید . ۲/۳ نوجوان های دنیا همین تصمیم شما را دارند . دقت کنید که جلوگیری از سکس اصلا هم کار سختی نیست ، برای یک نوجوان راه های بسیاری وجود دارد که با کمی جستجو در اینترنت مطالب بسیار پیدا خواهید کرد ( اگر وقت شد طی مطالبی در مورد این راه ها خواهم نوشت ) . البته مطالعه در مورد سکس بهتر و سالم را کنار نگذارید !
  2.  بوسیدن با حفظ باید ها و نباید ( به عبارتی ترمز داشتن ) روش خوبی است . اگر از بوسه ی فرانسوی یا محل قرار گرفتن دست های طرف مقابل خود راضی نیستید ، بی حرکت و سست نباشید ، دست های او را یگیرید ، بوسه را متوقف کنید و بگویید « هنوز برای این کار زود است » ، با این کار مشخص می شود که شما با بوسیدن مشکل ندارید بلکه دست های کنجکاو او مشکل هشتند . برای نشان دادن عشق روش های بسیاری وجود دارد ( ابراز عشق ) .
  3. اگر بوسه های عاشقانه کم کم وارد مسیر می شوند که اختیار خود را از دست می دهید همان اول جلوی آنرا بگیرید ، سخت هست اما تنها را حل همین یک راه است . می توان یک بوسه ی عاشقانه را اینطور تمام کرد که کمتر به طرف مقابل بر بخورد « واو ، واقعا جذاب بود اما الان آمادگی بیشتر از این را ندارم ، بیا بریم یه فیلم خوب ببینیم » ، یا مشابه چنین جملاتی .
  4. ممکن است دوست شما از این تصمیم جا بخورد و حتی کمی متعجب به نظر برسد اما همیشه در نظر داشته باشید که به مرور زمان درک خواهد کرد ، حتی شاید جایی به شما چنین جمله ای را بگوید « فکر می کنم برای پیش رفتن رابطه ی ما نیاز است بیشتر به هم نزدیک باشیم » . با این کار شاید مجبور به تجدید نظر در مورد انتخاب خود شوید اما بهتر است قبل از آن بیشتر فکر کنید و خواسته های خود را در اولیت قرار دهید جون شما قبل از هر چیزی خودتان هستید و اگر کسی شما را دوست دارد برای همین واقعیت شماست . 
سردرگمی جلوگیری و داشتن سکس در روابط :
  1. سردرگمی را کنار بگذارید . اگر فکر میکنید سکس در این شرایط برای شما لذت بخش خواهد بود اما هنوز مطمئن نیستید ، بعنی بهتر است کمی صبر کنید شاید به این نتیجه رسیدید که سکس بعد از ازدواج مناسبتر است .
  2. نوازش جنسی یا تحریک جنسی به کمک دست یکی از ابتدایی ترین و البته امن ترین روش های ارتباط جنسی می باشد . اگر به سکس هنوز مطمئن نیستید ، تحریک جنسی به کمک دست ها یکی از روش های جایگزین می باشد .
  3. سکس بدون وارد شدن آلت یکی دیگر از روشی های ارتباط جنسی با ریسک بسیار کم می باشد . بدون لباس یا با لباس می توان این نوع سکس را تجریه کرد . برای طرف مؤنث این نوع ارتباط معمولا همراه با ارگاسم نیست اما شاید کمی نارضایتی به همراه داشته باشد .
  4. بنا به گذارش CDC بیش از ۶۰ درصد نوجوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان سکس دهانی و کمتر از ۵۰ درصد سکس کامل دارند . شاید سکس دهانی برای هر دو طرف راضی کننده باشد اما همواره همراه با ریسک بسیار زیاد انتقال بیماری نیز هست . بنا به مطالعات انجام شده بیش از ۱۰ درصد این افراد دارای سوزاک در دهان خود هستند که ممکن است موجب هپاتیت ، HPV و سایر بیماری های آمیزشی شود . دقت داشته باشید که روش هایی برای امن تر کردن این روش سکس نیز وجود دارد که اگر فرصت باقی بود در مطلبی جداگانه در مورد آن خواهم نوشت .
امتحان هر نوع رابطه ای :
  1.  برای آینده برنامه داشته باشید . شاید این انتخاب الان درست باشد اما آیا در آینده هم مناسب خواهد بود ؟ شاید سکس آینده ی شما را تحت تاثیر قرار دهد . لوازم جلوگیری از باردار و انتقال بیماری را همیشه همراه داشته باشید ، وسایلی مثل کاندوم و قرص های زد باردای خیلی خیلی مهم هستند ، حتما در مورد روش استفاده از آنها مطالعه کنید تا با مشکل مواجه نشوید . این وسایل ارزان و برای همه در دسترس هستند . دقت کنید اگر آماده احتمال باردار با وجود استفاده از کاندوم ۱ درصد باشد اما اگر درست از آن استفاده کنید این احتمال به صفر می شود . کاندوم در بیشتر داروخانه ها موجود است و قرص های زد بارداری هم باید به صورت ممتد مصرف شوند و مصرف دو دویی تا چهار چهاریی این قرص های اصلا توصیه نمی شود چون آثار مجرب بسیار برای بدن دارند . دقت داشته باشید که تحت هیچ شرایطی احتمال جلوگیری از بارداری ۱۰۰ نمی شود ، پس قبل از هر کاری مد نظر داشته باشید که هر دوی شما بزرگ سال هستید و اگر لازم باشد باید برای اشتباهات احتمالی آماده باشید . 
  2. زمان و مکان مناسب برای سکس بسیار مهم است . دقت کنید اگر برای هر دو یا یکی از شما سکس تازگی دارد ، حتما در مکانی قانونی و راحت این کار را انجام دهید . اتومبیل و ... اصلا محیط های مناسبی نیستند . خانه بهترین محل است، با کمال دقت به اصول و آرامش کار خود را انجام دهید . اصلا نگران زمان نباشید و با آرامش وقت خود را سپری کنید . سرعت زیاد موجب درد گرفت سیستم تناسلی زن می شود . لمس بدن و حرکات دست های بسیار در لذت جنسی مؤثر هستند . آرام آرام و با آرامش کار خود را شروع کنید و کم کم لباس های خود را در آورید . دقت کنید که هم برای دختر ها و هم برای پسر های اولین سکس دردناک ترین نیز هست .
  3.  پس از سکس با یکدیگر در مورد سکس خود صحبت کنید . از او بپرسید « آیا خوب بود ؟ لذت بردی ؟ بهتر بود چی کار میکردیم ؟ » این سوالات بسیار مهم است و پاسخ به آنها قطعا روی سکس بعدی شما مؤثر خواهد بود .
نکات

  •  سکس یک نوع تفریح نیست ! سکس معمولا موجب علاقه ی عمیق تر دو طرف می شود 
  • همیشه حداقل از یکی از ابزار های جلوگیری از بارداری استفاده کنید . قرص های زد باردای همیشه همراه با عوارض جانبی هستند و استفاده از کاندوم دقت و توجه نیاز دارد . دقت کنید فقط بحث بارداری نیست بلکه جلوگیری از انتقال بیماری نیز بسیار مهم است .
  •  اگر هر دوی شما احساس می کنید که الان زمان مناسب سکس هست با یکدیگر و تنها نیز به آینده فکر کنید .
  • در هنگام سکس و پس از آن در مورد آن صحبت کنید و با کمک هم کیفیت آن را بیشتر کنید . هر دو طرف باید ارضا شوند ، دقت داشته باشید که دختر ها دیرتر از مرد ها به این مرحله میرسند . 
  • پس از هر بار ارضا شدن حتما خود را با آب تمریز کنید ، وقت کنید تنها یک ! تنها یک اسپرم برای بارداری کافی است .

تذکر ها 

  • در مورد زمان و مکان سکس مطمئن باشید . بدترین چیز برای سکس وجود ناگهان و ناخواسته ی فرد دیگری است .
  • بعضی وقت ها دو طرف واقعا عاشق یکدیگر نیستند اما فکر می کنند هستند ! وقت کنید دوست داشتن واقعی یک فرد قبل از سکس خیلی مهم است .
  • هرگز به دلیل فشار دیگران با یک نفر سکس نداشته باشید . شاید دیگران فکر می کنند شما یکدیگر را دوست دارید اما در واقع دوست ندارید .
  • باز گذاشتن در بازگشت خیلی مهم است ، دو طرف رابطه باید حق بازگشت از انتخاب و تغییر انتخاب خود را داشته باشند .
  • حتما یک بزرگتر را در جریان سکس خود قرار دهید .
  • حتما از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده کنید ، تحت هیچ شرایطی بدون این لوازم سکس نداشته باشید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟