شادی در تنهایی 1 - شروع

آدمی به هزار و یک دلیل ممکن است تنهای تنها شود، از سقوط هواپیمای شخصی شما در جزیره ی متروکه گرفته تا احساس تنهایی پس از ترک عشق. توصیف احساس تنهایی شاید در کلمات نگنجد. گاهی هم قادر به بیان احساسات خود برای هیچکس نیستیم از این رو احساس تنهایی عجیبی میکنیم. اما این دلیل بر ناراحتی شما نیست. پس اگر آماده ی ترک تنهایی هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: از آنجایی خود من و بسیاری از دوستانم با این مشکل مواجه شده ایم، تصمیم دارم در چند پست جامع به این موضوع بپدازم و هم برای خودم و هم برای دوستانی که این مطلب را مطالعه میکنند راه حلی نهایی برای ترک تنهایی پیدا کنم.

بررسی شرایط

- در این مرحله فقط دقیقه به بررسی دلایل تنهایی خود بپردازید و به دنبال راه حل برای خلاصی از این موضعیت نباشید. برای مثال شاید به دلیل آگروفوبیا یا مشکل بدنی یا ناراحتی پس از شکست عشقی و همان طور که در ابتدا گفتم شاید به دلیل سقوط هواپیمای شخصی شما در جزیره ی متروکه ی باشد. بازهم تاکید میکنم دنبال راه حل نباشید، فقط شرایط را خوب بررسی کنید.

شروع

- به چند سرگرمی که از انجام آنها خیلی لذت میبرید بیشتر بپردازید. این راه حل با توجه به شرایط شما قادر تغییر است، برای مثال بر اساس شرایطی که در آن هستید میتوانید بافندگی، خیاطی، پرورش قارچ، نقاشی، طراحی، نویسندگی و هزاران هزاران سرگرمی دیگر را انتخاب کنید.

- موسقی گوش کنید. گوش کردن به موسقی یکی از بهترین روشها برای تغییر و شتاب دادن به احساسات است، هزاران هزار سایت انلاین دانلود موسیقی، ایستگاه رادیویی، شبکه های ماهواره ی موسقی وجود دارند، پس در هر مودی هم که باشید آهنگ مورد نظر شما در همین لحظه از یکی از این شبکه های در حال پخش شدن است. گروه موسیقی مورد علاقه ی خود را پیدا کنید و سعی کنید آهنگ های آنها را حفظ کنید. به موسیقی فقط گوش ندهید، بلکه از آن یاد بگیرید.

- مطالعه کنید، منظورم مقالات علمی یا مجله ماشین و ساناز سانیا نیست، داستان های معروف دنیا را مطالعه کنید. کتاب هایی که جوایز بزرگی برنده شده اند. با اینکار حتی اگر ساعت ها هم تنها در گوشه ی از اطاق خود نشسته باشید، بین برگه های کتاب در دنیای کتاب هستید.

- عضو ماهنامه ی مورد علاقه ی خود شوید. هزاران هزار مجله در سال چاپ میشوند، پس حتما در مورد موضوع مورد علاقه ی شما مجله چاپ میشود، اگر روزنامه فروشی مجله ی مورد نظر شما را ندارد، هزاران هزار مجله ی الکترونیکی در دنیا وجود دارند، عضو آنها شوید.

- عضو گروه های گفتگوی اینترنتی باشید، هرکسی با روش خود حتما دوستان زیادی پیدا خواهد کرد، گاهی با همین روش بین افرادی که کیلومترها از هم دور هستند دوستی ها عمیقی به وجود می آید.

- درباره ی زندگی خود بنویسید. به نظر من این کار یکی از بهترین روشهای جلوگیری از فرو رفتن در مرداب تنهایی است. بعد از مدتی با نگاه به نوشته های قبلی خود، پی به افت و خیزهای خود خواهید برد، واقعا این تجربه را از دست ندهید.

فکر میکنم برای این پست کافی است، در پست بعد بیشتر در مورد زنده کردن فعالیتهای روزانه ی زندگی مینویسم. پس آماده ی پست بعد باشید.

موضوعات وابسته

اوج قدرت پس از جدایی
ضد خجالت
شادی در سختی

نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟