شادی در تنهایی 2 – پایان

در مطلب قبلی با عنوان ((شادی در تنهایی 1 – شروع ))، درباره ی روش هایی که به ما انگیزه ی شروعی جدید میدهند صحبت کردیم. اما در این پست علاوه بر یاد آوری چند نکته ی دیگر در این زمینه، نکاتی که برای زنده ماندن ما لازم هستند را نیز یاد آوری میکنیم. پس اگر میخواهید زنده بمانید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: همان طور که در پست قبل گفتم، دلایل زیادی برای تنها شدن فردی وجود دارند، چه تنهایی واقعی و چه احساس تنهایی برای بسیاری از ما یکی از آزاد دهنده ترین مسائل است. با کمی مطالعه ی وبلاگها همه ی ما پی به دردی عمیق در وجود خود میبریم، دردی که شدیدا نیاز به تنهایی را فریاد میزند و به دلیل اعتیاد ما به زندگی جمعی به دردی کهنه تبدیل شده است و فکر تنها بودن از بدترین کابوس ها هم برای ما وحشت اورتر جلوه میکند.

راهکارها:

1. فهرست نیاز های روزانه: در این شرایط کسی برای ما غذا آماده نمیکند، زمان نهار و شام را یاد آوری نمیکند و هزار و یک کار بر عهده ی خود ما هستند. پس برای زنده ماندن خود شما باید دست به کار شوید، فهرستی از کارهای اجباری روز خود تهیه و طبق آن به اصلیترین نیازهای خود رسیدگی کنید.

2. حیوان خانگی: در یکی از مطالب اول وبلاگم ( بند 17 مطلب شادی در سختی ) بندی در مورد مزیتهای نگهداری از حیوان خانگی نوشته ام. برای بعضی نگهداری از سگ یا گربه غیر ممکن است، حتی ماهی هم میتواند در حکم حیوان خانگی شما باشد یا حتی یک گیاه خواص.
3. ورزش: ورزش روزانه را جزئی روزمره ی خود کنید. من واقعا نتایج ورزش روزانه را در زندگی خودم حس کرده ام، حدود یک سال پیش تصمیم گرفتم برای همیشه ورزش کنم از اینرو هر روز یک تا دو ساعت ورزش میکنم ( بند 1 زندگی متعادل ). تمامی برنامه ی روزشی روزانه شامل چهار بخش اساسی میشوند: حرکات کششی، تمرکزی، حافظه ی و قدرتی. حتما تمام این بخشها را در نظر داشته باشید.

4. انضباط: موهای سر خود را کوتاه کنید، ریش خود را بتراشید، نه برای زیبا جلو کردن برای دیگران، بلکه با این کار در مورد خود بهتر فکر میکنید. لباس های زیبا بپوشید، موهای خود را مرتب نگهدارید و دوبار در روز مسواک بزنید. هر کاری که فکر میکنید مناسب است انجام دهید.

5. غذای های سالم: برای خود میز شام بلند و بالای بچینید و از غذای خود لذت ببرید، تنها بودن دلیل بر درست زندگی نکردن نیست. کمتر غذاهای را در یخچال یا فریزر نگهدارید. غذای تازه و سالم مصرف کنید.

6. تلویزیون: یکی از ویژگی های عصر ارتباطات همین است، هرگز تنها نیستیم. البته شاید در منطقه ای که شما هستید دور از دنیای ارتباطات باشید، خب این فقط یک پیشنهاد بود تا این فرصت را از دست ندهید.

نکات:

• سیکل های مشخص: سر ساعت بخوابید یا سر ساعات مشخصی قدم بزنید. هر چقدر زندگی انسان سیکلهای مشخص بیشتری داشته باشد، بدنی سالمتر و سر حالتر خواهد بود و عقل سالم در بدن سالم!

• محیط زندگی خود را تمیز و زیبا نگهدارید و در اطاقها از لامپهای پرنور استفاده کنید.

• پنجره های را باز کنید تا کمی هوای تازه وارد شود و به ریه های خود را پر از هوای تازه کنید. پرده ها را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد خانه شود.

تذکرات:

• زندگی تنهایی و فردی به معنی قطع ارتباط با دنیای خارج نیست، همیشه شماره های اضطراری را در دسترس داشته باشید.

• هر چیزی هم که پیش آمده باشد، شما نباید برای آسانتر جلوه کردن شرایط به خود از مواد مخدر استفاده کنید. وقتی این مواد اثر خود را از دست میدهند، بیشتر باعث ناراحتی شما میشوند. علاوه بر این ممکن است بسیار شدید به آنها معتاد شوید.

نظرات

  1. هی مرد سلام
    خوبی؟
    تو این عکست خوشتیپ شدی، بابا یه عکس هم با ما بنداز....

    پاسخحذف
  2. خوشحالم که کسی مثل شما راهکارهای مناسب قابل توجهی رو ارائه داده.گاهی با خوندن چند جمله و تفکر عمیق زندگی آدم عوض میشه

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟