ترس از عشق

یکی از پیچیده ترین مسائل زندگی همه ی ما عشق است. بله عشق معمول ترین احساس بشر! کلمات به درستی و کامل قادر به بیان این احساس نیستند. ترس از عشق مسئله ی عجیب و نادری نیست. خود شما، شاید هم خواهر شما و حتی سایر دوستانم شما به هزار و یک دلیل از عشق زندگی کسی بودن یا عاشق کسی بودن میترسند. اما همه قادر به غلبه بر این ترس هستند. برای غلبه ترس از عشق ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کلام مردونه: بعد از نوشتن مطلب قبلی یکی از دوستانم مطالب جالبی در مورد ترس بیان کرد، ترس از عشق و مشکلات آن! از اینرو در این مطلب بیشتر به این موضوع پرداختم تا راهگشای دوستانی که آگاهانه یا نا آگاهانه از عشق میترسند باشد.

راهکارها:

1. دقیقا دلایل ترس خود را شناسایی کنید. شاید شما از عشق نمیترسید بلکه مشکل چیز ریزتری است. برای مثال شاید از فردی شما را دوست دارد میترسید. شاید هم از دست دادن کنترل زندگی بعد از عاشق شدن عامل ترس شماست. نوع ترس خود را شناسایی و دلیل آن را بررسی کنید، یک رابطه ی ناکام قدیمی شاید هم عشق دیوانه واری که باعث فلج شدن زندگی شما شده ، دلایل این ترس باشند.

2. روی مسائلی که از تجربه های قبلی یاد گرفته اید متمرکز شوید و از خورد کردن خود دست بکشید. مناسب نبودن فرد قبلی نباید دلیل قضاوت زود هنگاه شما برای همه باشد، یا دوری شما از مسائل زندگی با دلیل عشق دیوانه وار قبلی نباید مانع جستوجوی شما شود، حتما فرد مناسبی که علاقه های شما را هم در نظر میگرید هست.

3. بر ترس غلبه کنید و آموخته ها را در ذهن داشته باشید. هیچ چیز برزگی یک شبه حاصل نمیشود. پس یک شبه دنبال نتیجه نباشید. به مرور با ترس خود مواجه شوید و کم کم بر آن غلبه کنید.

4. ترس از عشق غیر عادی نیست. همه بلاخره یا از خود عشق یا بعضی جنبه های عشق میترسند، پس تنها شما از عشق نمیترسید.

5. زمان حلال مشکلات است. برای حل این مشکل زمان بهترین راه حل است. اما زیاده وقت تلف کردن هم خوب نیست!

نکات:

* هر چیز همانند احساس شما رخ خواهد داد، مثلا اگر با ترس شکست خوردن سوال کنید، " آیا او فرد مناسبی برای من خواهد بود؟ " یا " آیا او دعوت من را قبول میکند؟ " از همین الان میگم که صد در صد شکست میخورید، اما اگر همین سوالات را با ذهنی آماده و احساسی مثبت بپرسید مطمئن باشید بهترین نتیجه را میگیرید.

* زیاد ایده آل گرا نباشید، کمی انعطاف در زندگی لازم است.

* عقلانی به مسائل نگاه کنید، نه از دید احساس!

* زیبایی افراد تنها ملاک انتخاب نیست. هر فردی در نوع خود زیباست. زیبایی و زشتی قرار دادی و دست خود ماست.

* اعتماد به نفس داشته باشید! قبل از همه چیز نیاز به عزت نفس دارید!

* خود خودتان باشید! مردم که احمق نیستند! متوجه میشوند. اعتماد به نفس داشته باشید و از خودتان راضی باشید. تا زمانی که با خود کنار نیامده باشید با دیگران هم کنار نخواهید آمد.

تذکرها:

* بله، برای حرفه ی شدن در هر کاری تجربه لازم است. هم تجربه های خوب و هم بد. نباید تجربه های تلخ دلیل دست کشیدن شما شوند. با تلاش بلاخره به خواسته ی خود میرسید.

* از این که قبلا دوست پسر یا دختر نداشته اید خجالت نکشید. بسیاری از مردم مثل شما هستید.

* هیچکس تنهایی را دوست ندارد! دو راه دارید یا دست به کار شوید یا برای همیشه تنها بمانید! هرکسی مسئول زندگی خودش است.

* مطمئن باشید فرد مناسب شما حتما بین مردم هست، پس با مردم روبه رو شوید تا او را پیدا کنید.

* گاهی افراد به دلیل انتظارات زیاد، فرد مناسب خود را پیدا نمیکنند. به جای زیاده خواهی، انواع ملاکهای خود را زیاد کنید!

* برای شما آرزوی موفقیت میکنم!

مطالب وابسته:

1. فراموش کردن عشق ناکام

2. ملاقات قدیمی

3. دعوت از یک دختر

4. خوشحال و تنها 1 - شروع

5. خوشحال و تنها 2 - پایان

6. شادی در تنهایی 1 - شروع

7. شادی در تنهایی 2 – پایان

8. قرار خوش

9. اظهار علاقه

10. شریک مناسب

11. عشق خجالتی

12. ضد خجالت

13. تلاش برای بدست آوردن

14. ابراز عشق

15. پیشنهاد دوستی

نظرات

  1. سلام
    :دی
    اوهوم
    میسی
    شما خوب بودی بهتر شدی؟

    پاسخحذف
  2. اون پست اشتباهی
    تو وبلاگم گذاشته شده بود
    من تازه اپ کردم
    اشتباه نت بود
    حالا بدو بیا

    پاسخحذف
  3. من اصلا فکر نمیکنم عشق معمولی ترین احساس بشره
    نمیتونیم بگیم چون همه عاشق میشن
    معمولیه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  4. من اصلا فکر نمیکنم عشق معمولی ترین احساس بشره
    نمیتونیم بگیم چون همه عاشق میشن
    معمولیه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  5. سلام عشقی.من اولین بار حدودا از اواخر تابستون امسال وبلاگت رو دیدم و کلی حالیدم.از اون موقع تقریبا تمام نوشته هات رو یه کپی گرفتم و خوندم.امیدوارم همینطور ادامه بدی.دمت گرم و خسته نباشی.

    پاسخحذف
  6. خواهش میکنم، از شما هم برای مطالعه ی مطالب متشکرم. امیدوارم همیشه برای شما کاربردی باشند.

    پاسخحذف
  7. سلام ممنون ازمطالبتون عالی بود.من میخوام واسه فراموش کردنش باکسه دیگه ای دوست بشم به نظرتون کاردرستی میکنم؟

    پاسخحذف
  8. آره کارت درسته عزیزم!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  9. خسته شدم دیگه نمیدونم چیکارکنم؟زنگ میزنه بهم میگه دارم نامزدمیکنم بسوزسارا.کارهرروزم شده گریه کردن.بازم من احمق بهش گفتم دوستش دارم داره عذابم میده.شمابگیدچیکارکنم؟

    پاسخحذف
  10. من ازدختر جماعت بدم میومد هرکی نامزدی میکرد میگفتم دیونست.تا اینکه یه روز از دانشگاه اومد بی اختیار نگاهم افتاد بهش یه جوری شدم بهم فشار اومد

    پاسخحذف
  11. گفتیم اخ که افتادیم توی خط عشق بعد از خواستگار برای هم میموردیم اصلا برامون خواب معنا نداشت همیشه باهم بودیم این عشق ما باور نمیکنی یک ماه طول نکشید که خاموش شد

    پاسخحذف
  12. بعد از مدتی لاف ناسازگاری میزد تا جایی پیش رفت که طلاق گرفت

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

چطور باانگیزه باشیم

چطور نمره تافل بهتری بگیریم؟